שתף קטע נבחר

להיט: רבבות הורידו את עבודת הדוקטורט של הוקינג

בשל הביקוש הרב, האתר של אוניברסיטת קיימברידג', שפרסם את העבודה שהוגשה ב-1966, קרס. רק כעבור כמה ימים תוקנה התקלה

בפעם הראשונה אי פעם, עבודת הדוקטורט של המדען הבריטי הנודע סטיבן הוקינג, שנכתבה כשהיה רק בן 24, פורסמה לציבור הרחב - שלא הצליח להגיע אליה כי האתר של אוניברסיטת קיימברידג' פשוט קרס תוך זמן קצר.

 

ביום שני בבוקר פרסמה האוניברסיטה את המחקר פורץ הדרך משנת 1966, Properties of Expanding Universes, במאגר הגישה הפתוח שלה לכבוד "שבוע הגישה החופשית" בבריטניה ובעולם. לא לקח הרבה זמן עד שהמונים נהרו לאתר שקרס מהעומס. ב-CNN דווח כי גם שעות אחרי הפרסום עדיין אי אפשר היה להגיע למסמך, וגם אם האתר נראה כאילו הוא כבר נטען אחרי דקות ארוכות - הוא לא היצג כלום.

 

"הייתה לנו תגובה ענקית להחלטה של פרופסור סטיבן הוקינג לאפשר לציבור להוריד את הדוקטורט שלו, וכמעט 60 אלף הורדות נרשמו תוך פחות מ-24 שעות", נמסר מהאוניברסיטה. "כתוצאה מכך, מבקרים באתר הגישה החופשית שלנו אולי ייתקלו באיטיות יתר או אפילו יקבלו הודעה שהאתר לא זמין".

 

 

המאמר של הוקינג מתייחס להשלכות ולמשמעויות של התרחבות היקום. בהודעה קודמת של האוניברסיטה נמסר כי עוד לפני הפרסום לקהל הרחב, מדובר בפריט הכי מבוקש בקטלוג של המוסד האקדמי.

 

"זה נהדר לשמוע כמה אנשים כבר הביעו עניין בלהוריד את העבודה - בתקווה שהם לא יהיו מאוכזבים עכשיו כשסופסוף יש להם גישה אליה!", מסר הוקינג בעצמו לפני הקריסה של האתר. "על ידי הפיכת תזת הדוקטורט שלי לנגישה, אני מקווה לעורר השראה באנשים בכל העולם להסתכל על הכוכבים ולא למטה על רגליהם; להרהר על מקומנו ביקום ולנסות להבין את הקוסמוס. לכל אחד, בכל מקום בעולם, צריך שתהיה גישה חופשית לא רק למחקר שלי, אלא למחקר של כל מוח חוקר וגדול בכל עולם הידע האנושי.

 

"כל דור עומד על כתפיהם של אלו שהיו לפניו, כפי שגם אני כדוקטורנט צעיר בקיימברידג' לקחתי השראה מהעבודות של אייזק ניוטון, ג'יימס קלרק מקסוול ואלברט איינשטיין".

 

עכשיו האתר כבר תוקן, ואת סריקת מחקרו המקורי של הוקינג תוכלו למצוא בלינק הבא:

http://schema.lib.cam.ac.uk/PR-PHD-05437_CUDL2017-reduced.pdf

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים