שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הגישה התבוסתנית של איוניר לא התאימה להפועל ת"א

    מאמן שאומר "אם לא אצליח אבין שמשרת המאמן לא מתאימה לי בשום מקום", לא היה יכול לעבוד מראש בקבוצה כזו. האדומים נראו רע מאוד מפתיחת העונה, ואם לא יצליחו לעלות זה יהיה רגע השפל הגדול בתולדות המועדון

    מוטי איוניר הגיע להפועל ת"א והצהיר מהרגע הראשון: "אם לא אצליח אבין שמשרת המאמן לא מתאימה עבורי בשום מקום". לא ברור איך מאמן שמגיע למועדון כמו הפועל אומר משפט תבוסתני כזה. ההחלטה על סיום תפקידו נכונה. כשהאוהדים שמעו על מינויו צפו רגשות מעורבים רבים. למה לבחור במאמן שמזוהה בעיקר עם הצד הצהוב של העיר? בניגוד למה שכולם אומרים, הקהל האדום ידע לשמור על איפוק ולא התחיל מחאה כי הצלחת המועדון לפני הכל. האוהדים בחרו לגבות את איוניר ולהאמין שהקבוצה תעלה ליגה בקלות, ללא קשר למאמן.

     

    כשמאמן חותם בהפועל תל אביב, אתה מצפה לשמוע הצהרת כוונות. כשמאמן חותם בהפועל אסור לו לחשוב על לא להצליח, אסור לו לבוא בגישה תבוסתנית. מוטי היקר, אתה נמצא בליגה הלאומית עם הפועל תל אביב, איך אתה מסוגל בכלל לראות את עצמך נכשל? נכון, אנחנו לא מצליחים בשנים האחרונות, אבל הגישה שלך לא התאימה להפועל תל אביב. הגישה הזו הייתה צריכה להעלות סימני שאלה אצל הבעלים עוד לפני שהעונה החלה ולא אחרי רצף של משחקים ללא ניצחון. כבר במשחק הראשון בגביע הטוטו הפועל לא הצליחה לנצח את הפועל רמת גן, אותה קבוצה שהדיחה אותה בחצי הגמר. בהמשך, הפועל אמנם הצליחה להשיג רצף ניצחונות שנתן את ההרגשה של ''נעלה בקלות'', אבל מי שראה את כל המשחקים ידע מלכתחילה שהיכולת הזו לא תספיק. קבוצה לא מחוברת, טקטיקת משחק הזויה. אנחנו הפועל תל אביב, למה לעלות עם שלושה בלמים? יש שיגידו שמדובר בשיטה התקפית עם שני מגנים שעולים כל הזמן, אך לא כשהם עידן כהן, טל בנש או אופיר טקיאר.

     

     (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    (צילום: ראובן שוורץ)
     

     

    בפעם הראשונה ששיחקנו נגד קבוצה טובה יחסית, אחי נצרת, הפסדנו בצורה מזעזעת מבלי לאיים על השער כמעט. הסגל לא מספיק טוב, בטח כשאתה בונה על שחקן כמו פדרו גלבאן ובסוף הוא לא נותן לך כלום. להפועל תל אביב אין שחקן שהוא מעל הליגה בחלק ההתקפי. אין לה דיא סבע או ערן לוי כאלה של מכבי נתניה בשנה שעברה. אין מאמן שיכניס לשחקנים לראש שהם משחקים בהפועל תל אביב. אני גם לא בטוח שהמאמן הבא יצליח לשנות הכל ומהר. חלק מהאוהדים חשבו שהעונה תהיה להם מנוחה מלחצים, אבל מהר מאוד הם גילו שההפך הוא הנכון.

     

    שלושה משחקים רצופים בלי ניצחון בליגה יצרו לחץ שכמוהו לא היה גם בליגה הראשונה. איוניר היה חייב לעזוב, השאלה היא אם יש בשוק מחליף ברמה גבוהה. כלל לא בטוח. נותר רק לקוות שהמאמן הבא לא יבוא עם שיטה מהבית, ישחק התקפי, יגרום לשחקנים לעלות עם אש בעיניים. אם הפועל תל אביב לא תעלה ליגה כבר העונה, זה יהיה אחד רגע השפל הגדול בהיסטוריה של המועדון.

     

    על הבעלים והשחקנים לפעול מהר, להתעורר מהר, לפני שיהיה מאוחר מדי והם יהיו אחראים לפלופ. ואם אותם שחקנים לא יודעים כמה גדול מועדון הפועל תל אביב, אז שילחמו לפחות עבור הקהל שמגיע לכל חור וגם עבור אלה שיושבים בבית ולא מאמינים שאפשר לשחק כדורגל כל כך רע בליגה הלאומית כשאתם הפועל תל אביב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים