שתף קטע נבחר

אש יא גולש: בנה גלשן מ-10,000 בדלי סיגריות

תושב קליפורניה סייע במבצע לניקוי החוף והתעצבן מבדלי הסיגריות הרבים שמצא. הוא השתתף בתחרות להכנת גלשנים מחומרים ממוחזרים כדי להעלות את המודעות לחשיבות של השמירה על האוקיינוסים וזכה בפרס הראשון

 

 

הגלשן שהוכן מבדלי הסיגריות. 200 שעות עבודה (צילום: AP) (צילום: AP)
הגלשן שהוכן מבדלי הסיגריות. 200 שעות עבודה(צילום: AP)

מה לא עושים כדי לשמור על האוקיינוס והניקיון שלו: טיילור ליין אסף 10,000 בדלי סיגריות שהושלכו בחוף של סנטה קרוז בצפון קליפורניה ויצר מהם גלשן. את בדלי הסיגריות הוא אסף במהלך סיועו לנקות את החוף ואת הגלשן בנה כדי להפנות את תשומת הלב לנושא חשוב מבחינתו, השמירה על האוקיינוס. הגלשן זיכה אותו בפרס של תחרות ליוצרים וחדשנים.

 

"זה הפריט המזהם ביותר בחוף", אמר ליין על בדלי הסיגריות שאסף. "אף אחד לא חושב פעמיים שאפשר לעשות משהו עם זה". חברו של ליין, יוצר הסרטים בן ג'אדקינס, אומר שמטרת הפרויקט הייתה לקדם חזון של סביבת אוקיינוס קדמונית. "אתה לא תשליך עטיפה  של סוכריה לרצפה, מחוץ לחלון המכונית או לאוקיינוס, אז מדוע בדלי סיגריות נזרקים?", שואל ג'אדקינס.

 

הרעיון להכין את הגלשן מבדלי הסיגריות התחיל כאשר טיילור סייע בניקוי החוף. הוא הבין מיד כי המזהם הנפוץ ביותר של החוף הם בדלי הסיגריות. לדבריו הוא התרגז, התעצב ולאחר מכן התרגש וקיבל את ההשראה לבניית הגלשן.

 

בתחרות שבה השתתף טיילור הכינו גלשנים מחומרים ממוחזרים בעיקר. טיילור אסף 10,000 בדלי סיגריות מהחוף ואחרי 200 שעות עבודה וכמה נסיונות שכשלו הוא בנה את הגלשן שזיכה אותו בפרס

 

ג'אדקינס החל עכשיו, בעזרת אתר המממש רעיונות יצירתיים באמצעות מימון המונים, לגייס תרומות עבור סרט דוקומנטרי, שיתעד את המסע של הגלשן עשוי הסיגריות לכל מיני חופים בעולם.

  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הגלשן שיוצר מבדלי סיגריות
צילום: AP
מומלצים