שתף קטע נבחר

900 הרוגים בפיגועי ירי בחודש אחד

רק חודש עבר מאז אותו טבח רצחני בלאס וגאס וכבר נרשמו עוד כ-2000 פציעות נשק בארה"ב. איזו חקיקה תעזור?

כמעט 900 אנשים נהרגו וכ-2,000 אנשים נפצעו מכלי נשק השנה. לא, לא מדובר על מספרים שנאספו מתחילת השנה, מדובר רק על תקופת הזמן שעברה, כחודש אחד בלבד, מאז בוצע הטבח הנורא בלאס-וגאס בו נהרגו 58 אנשים ונפצעו יותר מ-400 על ידי טרוריסט בשם סטיבן פאדוק שירה לעבר קהל שנכח בהופעה במסגרת פסטיבל קאנטרי שנערך בעיר.

 

הדיונים לגבי אכיפת וחומרת החוקים לאחזקת נשק בארצות הברית מתנהלים בדרך כלל רק לאח שטבח בסדר גודל של כמה עשרות אנשים מתרחש, אך צריך לזכור שבארצות הברית כמות האנשים שמתה מאלימות הקשורה בנשק היא גבוהה בכל ימות השנה ביחס לכל מדינה אחרת כמעט בכל העולם.הרוב המוחלט של מעשי ההרג נעשה על ידי אקדחים ולא רובי תקיפה, בהם בדרך כלל נעשה שימוש במעשי טבח המוניים.

 

 

איגוד הרובאים האמריקאי, ה-NRA, מחזיק באחד הלובים הכי חזקים בארצות הברית, ולמרות שלאחר הטבח האחרון נשמע כאילו הוא מוכן להעברת רגולציות מסויימות, כמו החמרת החוקים בנגיעה למכירת תוסף שמאפשר לנשקים חצי-אוטומטיים להפוך לאוטומטיים, כפי התוסף בו השתמש פאדוק בלאס-וגאס, כאשר החוקים מגיעים לקונגרס הם בדרך כלל נופלים. כך קרה עם החוק שניסתה להעביר הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינסטין להפסקה מוחלטת של מכירת התוסף. אפילו כאשר מחוקקים רפובליקניים כמו מנהיג הרוב בבית הנבחרים, פול ריאן, הצטרפו לקריאה לאסור על מכירת התוסף לא עזרו.

 

גם אם בסופו של דבר החקיקה תעבור, מעטים סבורים שהדבר יביא לירידה במקרי מוות כתוצאה מאלימות הכרוכה בנשקים, כאמור מאחר ורוב מעשי ההרג נעשים על ידי אקדחים רגילים.

 

גם מדינות כמו ניו-יורק וקליפורניה סובלות מעלייה באלימות הקשורה בנשקים כיוון שאנשים יכולים פשוט לקנות אותם במדינות בהן מותר להחזיק נשק ולהכניסם לאן שירצו.

 

מחקר שפורסן ביום שלישי האחרון על ידי Annals of Internal Medicine, הראה שרק מאז הטבח בלאס-וגאס עלה אחוז מקרי האלימות והמוות כתוצאה משימוש בנשק ב-70 אחוז במדינת קליפורניה, בה ישנם חוקים מחמירים לגביי אחזקת נשק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוב מעשי ההרג מתבצעים באקדחים רגילים
מומלצים