שתף קטע נבחר

תיעוד: אוטובוס אגד מותקף בפטיש ובמוטות

שלושה נוסעי מכונית פרטית מטורעאן תועדו מנפצים אוטובוס של אגד במוטות ובפטיש ומחבלים בו לאחר שניסו לעקוף אותו. "הם הוציאו לום ופטיש, שברו את הפנסים והכו על האוטובוס", סיפר הנהג. שני חיילים שנסעו עמו סייעו להבריחם

 

 

שלושה מתושבי טורעאן חשודים כי חיבלו אתמול (יום ו') באוטובוס אגד בקו 845, שעשה את דרכו מקריית שמונה לתל אביב. על פי החשד הם נעזרו במוטות ובפטיש וגרמו נזק לאוטובוס בעקבות סכסוך על מעבר בכביש. במשטרה אומרים כי החשודים ברחו ועדיין מחפשים אחריהם.

 

הנהג, שלומי מדר, פנה במחלף גולני ימינה לכיוון כביש 77. לדבריו, החשודים ככל הנראה ביקשו לעקוף על השוליים, אך דרכם נחסמה על ידי האוטובוס. "יכול להיות שהם צפרו אבל לא שמתי לב. הייתי שקוע בנהיגה. בשלב מסוים הם עקפו אותי, עצרו, ואחד מהם זרק בקבוק מים על החלון. המגב נשבר אבל לא נגרם נזק נוסף אז לא התעמתתי איתם".

 

המשך האירוע מתועד בסרטון שצילם הנהג. "ניסיתי להתעלם מהם אבל הם שוב עצרו באמצע הכביש ולא נותרה לי ברירה אלא לעצור. הם השליכו תרמוס עם קפה על החלון. קרוב יותר לטורעאן הם שוב עצרו כאשר האוטובוס עמד ברמזור אדום. הם הוציאו מהרכב שלהם לום, ואחר כך עוד לום ופטיש ופשוט התחילו להכות ולשבור את הפנסים ולהכות על הדלת של האוטובוס".

 (צילום: "אור ירוק") (צילום:
(צילום: "אור ירוק")

 (צילום: "אור ירוק") (צילום:
(צילום: "אור ירוק")
 

הנהג סיפר כי באוטובוס שררה מהומה, הנוסעים המבוהלים צרחו. אולם שני חיילי גולני שהיו במקום ירדו בסופו של דבר עם כלי הנשק דרוכים, והבריחו את שלושת הפורעים. "אחד החיילים אמר להם שאם הם לא עוזבים את המקום הוא יורה, וזה עבד. הם ברחו לתוך הכפר".

 

הנהג סיפר כי מדובר בחוויה קשה שלא עבר מעולם, אך לא באירוע חריג בכבישים. "בתור נהג ותיק אני רואה את זה כל הזמן. אלימות בכבישים, נהגים שמאיימים, שנוהגים בצורה שמסכנת אותך בכוונה כי יש להם משהו נגדך", אמר. "בכל מקרה אם יש מישהו שמגיע לו צל"ש על האירוע הזה הם החיילים שהבריחו אותם".

 

המשטרה הוזעקה למקום על ידי הנוסעים, ונפתחה חקירה. "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את האירוע. בסרטו נראים ביריונים שחוסמים אוטובוס בנתיב הנסיעה וגורמים לו נזק. בחקירה התבררה זהות החשודים ופועלים לאיתורם ולמעצרם".

 

באגד אמרו כי הם מגנים בשאט נפש את האלימות "המופנית לאחרונה בירושלים ובכלל ברחבי הארץ כלפי האוטובוסים ונהגי החברה. אנו קוראים למשטרה לפעול בנחישות וללא פשרות להגנה על הנהגים וציבור משתמשי התחבורה הציבורית", נמסר בהודעת החברה.

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, התריע על עלייה באירועים מסוג זה, בשל הנוכחות הנמוכה של המשטרה בכבישים. "האלימות בחברה שלנו מחלחלת גם לכביש והיא תוצאה ישירה של ירידת כוחה של משטרת התנועה ברחובות ובכבישים. כשהציבור רואה נוכחות משטרתית מועטה בכביש, ההרתעה נעלמת ואנשים לא חוששים לנהוג בבריונות, בידיעה כי הסיכוי שייתפסו נמוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: "אור ירוק"
האוטובוס שניזוק
צילום: "אור ירוק"
מומלצים