שתף קטע נבחר

בעלי המועדון שנעצר: "אין לנו קשר לסמים. מה רוצים מאיתנו?"

אחד מבעלי מועדון "בית מעריב" בת"א, שנעצר בפשיטה לילית של המשטרה, הטיח טענות קשות על התנהלותה. "שנחפש סמים לאנשים בתחתונים?", אמר ל-ynet והוסיף: "למה אני צריך להיות במעצר כמו עבריין אם בסה"כ הקמתי מועדון למוזיקה אלקטרונית?"

המשטרה פשטה בלילה שבין חמישי לשישי על כמה מועדונים בתל אביב במטרה לאתר סמים שמופצים בהם. בפשיטה על מועדון "בית מעריב" איתרו השוטרים לטענתם סמים מסוגים שונים ובכמויות רבות, ואף עצרו ארבעה בני אדם: שניים מהם בעלי המקום וכן יחצ"ן ותקליטן. הם שוחררו למעצר בית, כיוון שהשופט ציין שלא ניתן לקשור אותם ישירות לסמים במקום. החשודים זועמים על התנהלות המשטרה: "אין לנו קשר לסמים, האבטחה במקום מוגברת. מה רוצים מאיתנו?".

 

אחד מהבעלים שנעצרו אמר: "התחושה העיקרית היא למה עוצרים אותנו? אנחנו עושים כל מה שהמשטרה דורשת והרבה מעבר לכך במטרה למנוע כניסה של סמים ושימוש בהם במועדון, הרבה מעבר לסטנדרט. לכן זו תחושה של אי צדק אבסורדי. יש לנו אבטחה מוגברת מעבר לנדרש, שומרים וסיורים בשירותים. אבל לא נוכל לחפש לאנשים בתחתונים. מדוע קושרים אותנו למה שנמצא? זה מופרך. זה לא מגיע לנו ועולה השאלה מה נוכל לעשות אחרת".

(אילוסטרציה) (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)
 

הוא הוסיף: "קיבלנו אישור הפעלה לפי תוכנית בטיחות. עכשיו התחושה היא באמת של אי צדק. למה אני צריך להיות סגור במעצר כמו עבריין, אם בסך הכל הקמתי מועדון למוזיקה אלקטרונית?".

 

המשטרה ייחסה לעצורים חשד לעבירה ששמה "מתן חצרים לביצוע עבירת סמים". בדיון בהארכת מעצרם ציין חוקר המשטרה כי ברשות החשודים לא נמצאו סמים, אבל לדבריו יש חומר חקירה שקושר אותם לניהול המקום ולשימוש בסמים שם. עוד נמסר כי נתפסו סמי מריחואנה, קוקאין ו-MDMA במקומות פומביים במועדון וגם בשירותים.

 

מנגד אמר בדיון עורך דינם מיקי חובה, כי מדובר בארבעה אנשים "שאין חולק על כך שלא צרכו סם ולא נגעו בו. הם לא מסוכנים לציבור, אין להם עבר פלילי". לדבריו, יש להם היתר להפעלת המקום מהמשטרה.

 

עו"ד מיקי חובה (צילום: שרון אלמוג) (צילום: שרון אלמוג)
עו"ד מיקי חובה(צילום: שרון אלמוג)

בשם המועדון מסר העו"ד: "צוות שלם עם קצינים בכירים, עשרות שוטרים ויחידת הכלבנים, מרכז פיקוד חיצוני ושלוש בלשיות בתוך המועדון בשלב מוקדם יותר לצורך תיעוד סמוי של 'הצרכנים והסוחרים' עד לרגע שבו חשפו והודיעו על הפשיטה. כל זה ובסוף אף לא אחד נעצר כשהוא מחזיק או משתמש בסם, וכך גם אף אחד לא נעצר כשהוא מספק או סוחר בסם.

 

"המשטרה פוצצה עוד מסיבה טובה והשיגה גם כמה תמונות צבעוניות כדי להצדיק את המיליונים שהוקדשו לטובת הפשיטה ההזויה הזו. כמו בכל מועדון יש גם בליינים שצורכים סמים, אבל בניגוד לטענות המשטרה, אף אחד לא סיפק או סחר שם בסם, ואף אחד לא השתמש במועדון באופן גלוי ובאין מפריע בסם. למה לעכב ולנסות לעצור לחמישה ימים ארבעה מבעלי המועדון?".

 

השופט שמואל מלמד החליט לשחררם למעצר בית, ואמר: "מתיק חומר החקירה וחומר הראיות שנאסף עד כה לא ניתן לקשור באופן ישיר בן הסם לחשודים מלבד שהם הבעלים של המקום והסם שנתפס הוא במועדון בבעלותם".

 

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות בעלי המועדון: "הטענות אינן עולות בקנה אחד עם המציאות. פעילות המשטרה התבצעה במועדון מכוח צו של בית משפט וכחלק מהמאבק המתמשך בנגע הסמים המסוכנים במוקדי בילוי. במהלך הפעילות חשפו השוטרים במועדון שימוש רחב במגוון סמים מסוכנים - בהם קוקאין, mdma וקנאביס - המתבצע בשטח המועדון ע"י מבלים רבים באין מפריע".

 

"לאחר מעצרם וחקירתם של בעלי המועדון במשטרה, בימ״ש קבע כי ישהו במעצר בית ויורחקו מהמועדון. בנוסף נערך לבעלי המועדון שימוע שלאחריו הוחלט על סגירת המועדון למשך 30 יום. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות כנגד הפצה, סחר ושימוש המוני בסמים מסוכנים - במועדונים ובכל מקום אחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי בלומנטל
(ארכיון)
צילום: איתי בלומנטל
מומלצים