שתף קטע נבחר

גורו הנדל"ן הסתבך: איתי כץ נכנס להליך של פשיטת רגל

איתי כץ, שהוכתר כאחד מיזמי הנדל"ן המבטיחים, נכנס להליך של פשיטת רגל ובית המשפט מינה מנהל מיוחד לנכסיו. משקיעים טוענים: הוא חייב לנו מיליונים. באת כוחו של כץ: "לא הייתה כוונת זדון"

איתי כץ, מי שהוכתר כגורו נדל"ן ואחד היזמים המבטיחים בנדל"ן בישראל, נכנס להליך של פשיטת רגל ובית המשפט מינה מנהל מיוחד לנכסיו.

 

בספטמבר האחרון הוגשה בקשה להכריז על כץ כפושט רגל. הבקשה הוגשה על ידי 4 צעירים, שטענו באמצעות עו"ד רז מנגל ממשרד איתן ארז, כי כץ חייב להם כספים. במסגרת הבקשה נטען כי שניים מהמבקשים היו תלמידיו של כץ במסגרת קורס יזמות נדל"ן והם "נשבו בקסמיו של המרצה הנערץ אשר ניצל את מעמדו והחל להציע להם הצעות בנוגע להשקעות כספים. כץ הזמין שניים מהמבקשים לפגישה בביתו בהרצליה פיתוח והציג בפניהם וילה מפוארת עם בריכה ורכבי יוקרה - והכל במטרה להוליכם שולל", נטען.

 

המבקשים טענו כי החובות העומדים בבסיס הבקשה נובעים מהשקעות שונות שביצעו במיזמים ובאפיקי השקעה שהוצעו על ידי כץ. לימים, כך טען, התקשו כץ והחברה הקשורה אליו לעמוד בתשלומי התשואה שהתחייבו לחלק מהמשקיעים.

איתי כץ ()
איתי כץ
 

לדיון שהתקיים בספטמבר בבית המשפט המחוזי בת"א התייצבו כ־16 משקיעים נוספים שהצהירו כי כץ חייב להם במצטבר כ־4 מיליון שקל. בתחילה הופיע כץ בבית המשפט בעצמו, ללא ייצוג. הוא הודה בתחילה בקיומם של חלק מהחובות וכי אין בידו סכום נזיל לפירעון החוב. עם זאת טען שיוכל להגיע עם נושיו להסדר ובמסגרתו יעמיד את נכסיו למימוש ובכך יוכל לפרוע חובותיו תוך שנה. עוד טען כי לא לקח כספים ושאותם אנשים שטוענים לחוב הם שותפים שלו לעסקאות. 

 

ב־24 בספטמבר הוציאה השופטת איריס לושי עבודי צו לכינוס נכסי כץ ומינתה את עו"ד דורון אריאל כמנהל מיוחד לנכסיו.

 

באחד הדיונים האחרונים ציינה נציגת הכנ"ר בפני ביהמ"ש: "גם אנחנו וגם המנהל המיוחד לא יודעים אם הנושים הם נושים או שותפים. לדעתי זו שיטה להפוך אותם לשותפים ולמעשה להקשות עליהם להפוך אותם לנושים". במהלך הדיון נשאל כץ: "האם לאותם תלמידים שמגיעים אליך להרצאות אתה מציג בפניהם מצגים לגבי עסקאות וכך הם נעשים איתך שותפים?"

 

כץ השיב: "לא תמיד. אני נותן הרצאות חינם לאנשים שמגיעים אליי מקריאת הספרים שלי. מי שרוצה נרשם לקורס המלא. אחרי שהוא מסיים את הקורס המלא, מי שרוצה יכול להצטרף לעסקאות שאני נמצא בהן. זה כל הסיפור".

 

בדיון שהתקיים ביום שלישי שעבר ציינה השופטת: "אני סבורה כי יש מקום למנות את המנהל המיוחד כמפרק זמני בחברות של כץ או הקשורות לכץ". בהמשך להחלטה הוגשו ביום חמישי האחרון מספר בקשות למנות מפרק לחברות הקשורות לו.

 

עו"ד מרינה אלקיים, באת כוחו של כץ, מסרה בתגובה: "קריסת עסקיו של כץ אינה קשורה לתחום הנדל"ן. בפעולותיו העסקיות לא הייתה כוונת זדון. כל הפעילות המיוחסת לו נגרמה מתום ליבו. כץ אינו בורח מאחריות ונכנס בשיתוף פעולה מלא להליך המשפטי".

 

"לא עקצתי אנשים"

כץ בן 44, נשוי ואב לשלושה ילדים, הוא מייסד חברת KIG להשקעות נדל"ן מניבות, והוא משמש כמנכ"ל החברה. החברה יזמה את קרן "דירות לעם", שהציעה לציבור להתאגד כקבוצת רוכשים לרכישת דירה להשקעה באמצעות רכישת יחידת שותפות.
 
באתר החברה נכתב כי כץ "החל את דרכו כמשקיע קטן ללא ידע או ניסיון בתחום הנדל"ן. חמוש באמביציה ורצון גדול להצליח, רכש איתי כץ את ניסיונו בנדל"ן בכוחות עצמו. בתחילת דרכו רכש נכסים, שיפץ והשכיר אותם. בהמשך, לאחר שמכר את יחידות הדיור ובעזרת צוות מקצועי של רואי חשבון ויועצים עסקיים שהאמינו בו והתלוו אליו, החל ליזום פרויקטים נוספים, ביניהם רכישת בניינים וקומפלקסים עבור משקיעים חיצוניים". כמו כן מעביר כץ קורס להשקעות חכמות בנדל"ן.
 

כץ עצמו אמר ל"ממון" בראיון ראשון לאחר שנחשף כי נכנס להליך של פשיטת רגל: "לא מדובר חלילה על עקיצה עסקית אלא על נפילה עסקית. הנפילה בכלל לא בתחום הנדל"ן אלא בתחום הקולינרי שאליו נכנסנו בלי שהבנתי בו".

 

- אז באיזה תחום הנפילה? 

כץ: "פזלנו החוצה והשקענו בתחום האוכל. נכנסנו לעסקה שהייתה גדולה עלינו. העסקה הייתה 10 מיליון שקל והצלחתי להביא רק 2.1 מיליון שקל ממשקיעים. לכן לא הצלחנו לגמור אותה ולא הצלחנו להחזיר את הכספים. אמרתי שאני ערב אישית ולכן רוצים ממני כספים. חשוב להדגיש שלא נפלתי בתחום הנדל"ן. העסקים בנדל"ן עדיין פעילים ואני מלמד".

 

- נטען שאתה גורר תלמידים שלך להשקעות איתך.

"כשאתה מלמד תלמידים איך להשקיע בנדל"ן חלקם קונים דירות ורואים שזה מצליח, ואז הם רוצים לבוא לדברים גדולים יותר ושואלים: יש לך משהו? אפשר להיכנס? הם רוצים לעשות עסקים ביחד. זה לא שאני מזמין אותם. מי שרצה להיכנס אמרתי לו: חברים יקרים, נכנסתי לתחום האוכל. אני לא מבין בתחום האוכל. לא עקצתי אנשים. חבל שנכנסתי לתחום האוכל".

 

הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים