שתף קטע נבחר

אחד ההרוגים בפיגוע בניו יורק: איש עסקים יהודי מארגנטינה

אריאל ארליך, בעל מפעל פלדה בעיר רוסאריו, הגיע למנהטן ביחד עם שבעה חברי ילדות כדי לחגוג 30 שנה לסיום לימודיהם בתיכון - ואף מימן את את כל הנסיעה. חמישה מהם נרצחו בפיגוע הדריסה שביצע מחבל ממוצא אוזבקי

 

 

משרד החוץ של ארגנטינה אישר אתמול (יום ג') כי חמישה מבין שמונת הנרצחים בפיגוע הדריסה בניו יורק הם אזרחי המדינה. אזרח ארגנטינאי נוסף נפצע בפיגוע שביצע המחבל בן ה-29 ממוצא אוזבקי סייפולו סייפוב וסך הכול מטופלים בבית החולים חמישה אזרחים ארגנטינאים.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

הקורבנות - הרנן דיאגו מנדוסה, דיאגו אנריקה אנחליני, אלחנדרו דמיאן פאגנוקו, אריאל ארליך והרנן פרוצ'י - הם חלק מקבוצה של שמונה חברי ילדות שהגיעו לניו יורק לחגוג יחד 30 שנים לסיום לימודיהם בבית הספר פוליטקניקו דה רוסאריו בעיר רוסאריו בארגנטינה, והיו בעיצומו של טיול אופניים בזמן שנדרסו. מהקונסוליה הארגנטינאית נמסר כי "ארגנטינה מגנה בחריפות מתקפות טרור ואלימות בכל הצורות".

 

חמישה מבין חברי הילדות נרצחו בפיגוע בניו יורק. שלישי משמאל: אריאל ארליך ()
חמישה מבין חברי הילדות נרצחו בפיגוע בניו יורק. שלישי משמאל: אריאל ארליך

ארליך, יהודי ארגנטינאי בן 48, היה איש עסקים שהחזיק בבעלותו מפעל פלדה ברוסאריו. לפי אתר החדשות הארגנטינאי Infobae, הוא שילם את הנסיעה לארצות הברית של שניים מחבריו לכיתה משום שלא יכלו לממן אותה בעצמם מסיבות אישיות. בעיתון "לה נאסיון" דווח שארליך מימן את כל הנסיעה מכיסו.

 

הצטלמו לתמונה קבוצתית לפני הטיסה לארה"ב עם החולצה "חופשי"

מקורות סיפרו לאתר Yeshiva World News שארליך הובהל לבית חולים בניו יורק במצב קשה ביותר, וזמן קצר לאחר הגעתו למקום קבעו את מותו.

 

משרד החוץ של ארגנטינה פרסם הודעה שבה מסר את תנחומי למשפחות ההרוגים וכתב: "הגברים, ילידי העיר רוסאריו, היו חלק מקבוצת חברים שחגגו 30 שנה לסיום לימודיהם בבית הספר פוליטקניקו בעיר כשאירעה הטרגדיה". עוד נמסר ש"הקונסוליה הכללית ממשיכה לעבוד בקשר קבוע עם המשטרה ועם בית החולים שקלט את הנפגעים, כמו גם עם קרוביהם בארגנטינה. אנחנו מלווים את המשפחות ברגע הנורא הזה של כאב עמוק שבו שותפים כל הארנטינאים".

 

קונסול ארגנטינה בניו יורק, מתיאו אסטרמו, אמר לעיתון "לה קפיטל" ברוסאריו שארבעת הניצולים מהקבוצה הארגנטינאית במצב של הלם. כמה ימים קודם לכן, לפני טיסתם לניו יורק, הצטלמו חברי הילדות לתמונה קבוצתית וכולם לבשו חולצה עם הכיתוב Libre (חופשי). 

 

 

המחבל שנמלט, נורה ונעצר. סייפולו סייפוב, מהגר מאוזבקיסטן (צילום: AFP, AP) (צילום: AFP, AP)
המחבל שנמלט, נורה ונעצר. סייפולו סייפוב, מהגר מאוזבקיסטן(צילום: AFP, AP)

 (צילום: רויטס) (צילום: רויטס)
(צילום: רויטס)

הטנדר השכור שאיתו דרס המחבל רוכבי אופניים והולכי הרגל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הטנדר השכור שאיתו דרס המחבל רוכבי אופניים והולכי הרגל(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי צייץ בטוויטר שלו: "כואב מאוד את מקרי המוות הטרגיים אחר הצהריים הזה בניו יורק. אנו מעמידים את עצמנו לרשות משפחות הקורבנות הארגנטינאים".

 

אתמול מעט אחרי השעה 15:00 שעון ניו יורק, סייפוב דהר בטנדר השכור לעבר שביל אופניים סמוך לרחוב צ'יימברס בדרום מנהטן, ודרס למוות שמונה רוכבי אופניים והולכי רגל. תריסר נוספים נפצעו. המחבל המשיך לנסוע במהירות עד שהתנגש באוטובוס תלמידים.

 

לאחר מכן הוא יצא מהטנדר כשהוא חמוש בשני אקדחי צעצוע - רובה פיינטבול ורובה אוויר. הוא צעק "אללה אכבר" וניסה לברוח מהמקום. שוטר שלא היה בתפקיד ירה בו. סייפוב נעצר והובהל לבית החולים. נמסר כי הוא נותח ומצבו מוגדר קשה.

 

המשטרה בניו יורק מעריכה שהמחבל פעל לבדו ומסרה שהיא אינה מחפשת אחר חשודים נוספים. רשת ABC דיווחה כי המחבל חי בטמפה שבפלורידה, ומדו"ח שקיבל בשנת 2015 עולה כי היה רשום בשתי כתובות שונות: בפטרסון שבניו ג'רזי וקייהוגה פולז שבאוהיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מימן את הנסיעה לשניים מחבריו. אריאל ארליך
מומלצים