שתף קטע נבחר

היסטוריה בבייסבול: יוסטון זכתה בוורלד סיריז

האסטרוס ניצחו 1:5 במשחק השביעי בסדרת הגמר מול הדודג'רס המארחים, ולקחו אליפות ראשונה ב-55 שנות המועדון. ג'ורג' ספרינגר, שהיה אחראי לכמה שיאים התקפיים, נבחר לשחקן המצטיין. עוד התמוטטות ליו דרוויש ששוב הוחלף באינינג השני. המנג'ר איי.ג'יי הינץ' הקדיש את האליפות לעיר שסבלה מהוריקן הארווי שהיכה בה: "יוסטון, אנחנו עיר אלופה!"

 

כמה הם חיכו לזה. קוראה מניף את הגביע הכי גבוה שאפשר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כמה הם חיכו לזה. קוראה מניף את הגביע הכי גבוה שאפשר(צילום: AFP)

 

בפעם הראשונה בהיסטוריה, אחרי 55 שנות פעילות, יוסטון אסטרוס זכו הלילה (בין רביעי לחמישי) בוורלד סיריז אחרי 1:5 במשחק השביעי והמכריע מול הדודג'רס. אחרי סדרה מדהימה, שהמשחק החמישי בה ייכנס לרשימת הגדולים אי פעם, האסטרוס סוף סוף יכולים לחייך.

 

זה היה המשחק החלש מבין השבעה, אבל מבחינת יוסטון, המשחק שהשלים את ה-3:4 בסדרת הגמר יכול היה להיות המשחק הגרוע בכל הזמנים. הם עשו את העבודה בתשעה אינינגים מתוחים, כאשר במוקד העניינים שוב עומד ג'ורג' ספרינגר, שנבחר ל-MVP של הוורלד סיריז אחרי שהשווה את שיא הליגה עם חמישה הומראנים במהלך הסדרה, ושבר שניים נוספים - 29 בסיסים ו-8 חבטות של יותר מבסיס אחד.

 

ה-MVP הבלתי מעורער של הסדרה הזו. ג'ורג' ספרינגר (צילום: AP) (צילום: AP)
ה-MVP הבלתי מעורער של הסדרה הזו. ג'ורג' ספרינגר(צילום: AP)


בעלי יוסטון, ג'ים קריין, מקבל את הגביע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בעלי יוסטון, ג'ים קריין, מקבל את הגביע(צילום: רויטרס)

 

האליפות הזו מגיעה כחודשיים אחרי שהוריקן הארווי זרע הרס ביוסטון. העיר עדיין משתקמת, וכוכב העבר קרייג ביג'יו סיפר: "זה פשוט נורא. אתה מגיע לשכונות מסוימות ורואה רק אשפה. בתים של אנשים מונחים בחצר הקדמית. יש ריחות שלעולם לא אוכל לשכוח. ראש העיר והאוהדים התעקשו שנחזור לשחק כאן, וזה היה טוב עבור הקהל לחיות מעט דרך הקבוצה וההצלחה שלה". יוסטון נאלצה להעתיק לפלורידה מספר משחקים במהלך הסופה, אך אכן חזרה לשחק בעיר בשיאם של מאמצי החילוץ וההצלה. האסטרוס שימשו כמקור נחמה לתושבי האזור.

 

כשאיי.ג'יי הינץ' קיבל את הקבוצה ב-2015, לא היה מדובר בדיוק באחד ממועדוני הפאר של הבייסבול. האסטרוס הגיעו לפני השנה רק פעם אחת לוורלד סיריז - זה קרה ב-2005, והם ספגו סוויפ כואב משיקגו ווייט סוקס. בין 2011 ל-2013 היו להם שלוש עונות רצופות מזעזעות, שבכל אחת מהן הפסידו יותר מ-100 משחקים.

 

חיבוקים, נשיקות והמון המון אושר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חיבוקים, נשיקות והמון המון אושר(צילום: AFP)

חוסה אלטובה עם הגביע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חוסה אלטובה עם הגביע(צילום: רויטרס)

 

אבל האסטרוס התחילו לאסוף בקפידה שחקנים מעולים שנבחרו גבוה - קרלוס קוראה היה הבחירה הראשונה ב-2012, אלכס ברגמן הבחירה השנייה ב-2015 - שהצטרפו לסופרסטאר ענק בדמות חוסה אלטובה ולמגישים מצוינים. לא סתם "ספורטס אילוסטרייטד" פירסם לפני שלוש שנים שער עם התמונה של ספרינגר, והכותרת: "אלופי העולם לשנת 2017". הדובדבן היה החתמתו במהלך העונה של ג'סטין ורלנדר, שלמרות שעבר סדרת גמר בינונית, הגיש בצורה נפלאה מאז שהצטרף. זו אליפות ראשונה למגיש המדהים.

 

ובסופו של דבר, המחבטים הלוהטים של יוסטון ניצחו את צוות ההגשה המצוין של הדודג'רס. הגלאקטיקוס מלוס אנג'לס נחשבו לפייבוריטים לפני הוורלד סיריז (למרות ששתי הקבוצות הגיעו לפלייאוף אחרי עונה של יותר מ-100 ניצחונות), הרבה בזכות המגישים. אבל לאורך הסדרה הם לא היו טובים מספיק. קלייטון קרשו העצום הצטיין במשחק הראשון וקרס בחמישי. לאלכס ווד הייתה הופעה טובה במשחק הרביעי, ובשישי המחליפים עשו את שלהם - אבל השאר היה כישלון מוחץ. ועל יחסי הכוחות הצמודים תעיד העובדה שהסדרה הסתיימה בשוויון ריצות של 34:34.

 

רכש ששווה אליפות. ורלנדר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רכש ששווה אליפות. ורלנדר(צילום: רויטרס)

התמונה הזו בערך מסכמת כמה חיכו בעיר הזו לאליפות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
התמונה הזו בערך מסכמת כמה חיכו בעיר הזו לאליפות(צילום: רויטרס)

 

והדבר נכון בעיקר לגבי יו דרוויש. המגיש היפני המעולה נחשב לאחד הקלפים הבטוחים של הדודג'רס, אבל אחרי מופע האימים במשחק השלישי, בו הוחלף כבר באינינג השני, הוא חזר על "ההצגה" הלילה בעוד משחק חסר ביטחון לחלוטין בו לא הגיע לאינינג השלישי. כשהוא ירד מהמגרש והוחלף ע"י ברנדון מורו (המגיש השני בהיסטוריה שמופיע בכל המשחקים בסדרה שמגיעה למשחק השביעי), יוסטון כבר עמדה על 0:5. שתי ההופעות בוורלד סיריז היו שתי ההופעות הקצרות בקריירה שלו.

 

זה התחיל כבר באינינג הראשון: ספרינגר חבט דאבל, ואז קבע 0:1 אחרי חבטה של ברגמן אותו קודי בלינג'ר לא הצליח לפסול בגלל זריקה איומה לבסיס הראשון. ברגמן גנב את הבסיס השלישי בהמשך, וחבטה לקרקע של אלטובה הביאה אותו לקבוע 0:2. באינינג השני דרוויש הוליך את בראיין מקאן, שגם השיג ריצה אחרי חבטה מפציעה של המגיש לאנס מקאלרס. וב-0:3, ספרינגר הפגיז את ההומראן החמישי שקבע 0:5.

 

יש ערימה של חבר'ה על הדשא (צילום: AFP) (צילום: AFP)
יש ערימה של חבר'ה על הדשא(צילום: AFP)

 

למרות ההפרש הגדול והמהיר, הדודג'רס היו יכולים לחזור ופשוט החמיצו הזדמנויות. בכמות יפה של אינינגים הם השיגו חבטות, אבל סיימו את המשחק עם עשרה שחקנים שנשארו על הבסיס. הם בעיקר לא ניצלו את הפתיחה המעורערת של מקאלרס, שלפני שהוחלף באינינג השלישי פגע עם הכדור בחובט ארבע פעמיים - פעמיים בג'סטין טרנר. היו לאל.איי שש חבטות, אחת יותר מיוסטון, אבל שום יעילות.

 

ההמשך היה נוח יותר עבור האסטרוס. הינץ' שלח כמה מחליפים להחזיק את היתרון, ומהאינינג השישי ועד לסיום צ'רלי מורטון, האיש שפתח במשחק הרביעי, טיפל בעניינים. הוא איפשר רק ריצה אחת מסינגל של אנדרה אית'ייר באותו אינינג. הדודג'רס נהנו מארבעה אינינגים נקיים של קרשו, ואחריו של המחליפים, אבל ההתקפה פשוט לא עשתה דבר.

 

כמה אושר. ורלנדר עם ארוסתו, הדוגמנית והשחקנית קייט אפטון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כמה אושר. ורלנדר עם ארוסתו, הדוגמנית והשחקנית קייט אפטון(צילום: AFP)

 

מסיבת הסיום נערכה מול יציעים בעיקר ריקים באצטדיון הדודג'רס, שהאוהדים המקומיים מיהרו לברוח ממנו. הבעלים ג'ים קריין הניף את הגביע ואמר: "זה בשביל יוסטון והאזור. ספגנו מכה קשה, אבל כולם עמדו מאחורינו והבחורים הרגישו את זה". המנג'ר הינץ' הוסיף: "יוסטון, אנחנו עיר אלופה! הקבוצה הזו אוהבת לשחק בעיר, ואנחנו מביאים אליה את גביע האליפות. זו הייתה אחת מסדרות הגמר הטובות בכל הזמנים, וזה בגלל השחקנים האלה, שלעולם לא מוותרים".

 

ספרינגר, שהעיף כדורים ליציעים לאורך כל הסדרה, הקדיש את תואר המצטיין לחבריו לקבוצה (אבל את השברולט סילברדו בה זכה כנראה שמר לעצמו): "אני אוהב את כולכם, אפילו את מרווין גונסאלס", הוא עקץ את חברו הטוב. "זה חלום שהתגשם, זה כבוד, אבל הלילה הזה שייך ליוסטון אסטרוס ולעיר. המשמעות של ההשראה שקיבלנו מהעיר הייתה גדולה עבורנו. אני הולך לחגוג את זה זמן רב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
יוסטון חוגגת אליפות
צילום: AFP
מומלצים