שתף קטע נבחר

ירושלים החדשה: הצצה אל חמישה מלונות שנפתחו השנה

בירת ישראל ידעה שנתיים קשות בכל הנוגע למצב הביטחוני. עם זאת נראה שדווקא השנה היא מתרוממת מחדש ומסתמנת כמוקד משיכה תיירותי חזק. רשתות בינלאומיות ומקומיות, קטנות ובוטיקיות רוצות דריסת רגל בעיר. כתבי ynet יצאו לביקור ירושלמי עם חשש קל וחזרו עם גבות מורמות ומופתעות לטובה. צפו במלונות החדשים

 

 

אחרי שנתיים לא קלות, בלשון המעטה, בבירה הישראלית, נראה שלמרות ובתוך כל המצב המורכב שמתקיים בה היא מתרוממת מחדש ואף בצורה שלא נראתה קודם לכן.

 

דווקא העיר שידעה עשרות פיגועי דקירה ומקרי טרור קשים רק בשנה החולפת, מצאה עצמה מתחדשת בלא פחות מתשעה מלונות חדשים, רשתות בינלאומיות שנחתו בארץ לראשונה, עליית תיירות פנים וחוץ גדולה מתמיד והיד עוד נטויה.

 

קפצנו לביקור נרחב בירושלים המתחדשת וגילינו שלא רק שהתיירים (יהודים ולא יהודים) שבאים לכאן בהמוניהם לא מרגישים פחד כשהם מסתובבים בעיר, הם גם מתרשמים לטובה מההתנהלות המקומית וחושבים שיש לאירופים ולאמריקנים הרבה מה ללמוד מאיתנו בכל הנוגע לניהול משברי טרור וביטחון.

עיר מתחדשת: ירושלים כפי שמעולם לא נראתה בעבר (צילום: יעל הרמן) ()
עיר מתחדשת: ירושלים כפי שמעולם לא נראתה בעבר (צילום: יעל הרמן)

דווקא אחרי השנה הקשה: תשעה מלונות חדשים נפתחו בעיר (צילום: יעל הרמן) ()
דווקא אחרי השנה הקשה: תשעה מלונות חדשים נפתחו בעיר (צילום: יעל הרמן)
 

בשיחה עם גורמים שונים בקרב בעלי ומנהלי המלונות החדשים בעיר, נאמר כי יש שינוי מרענן בכל הנוגע להאצת תהליכים, עזרה מצד העירייה והמדינה ודחיפה רצינית על מנת לעזור למשקיעים לפתוח בעיר מלונות בצורה שלא נראתה בארץ עד היום.

 

זה כנראה מסביר מדוע נפתחו בירושלים רק בשנת 2017 תשעה מלונות חדשים (וילה בראון, מלכה קורט, אוריינט, ibis, לאונרדו בוטיק, פעמונים, בצלאל, טריפ ירושלים בת שבע ו-STAY INN) ועוד שישה שכבר בדרך - כולם באזור טיילת הנצ"יב שתתחדש לחלוטין.

 

"יש שוני מחלט ממה שהיה כאן לפני חמש שנים", מספרת ל-ynet הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, אילנית מלכיאור. בשנים האחרונות לדבריה, הבינו בעיר כי צריך לעזור למשקיעים מארץ ומחו"ל לרצות לבנות כאן בתי מלון.

 

"בנינו תכנית חומש שזה משהו שלא עושים בישראל, התכנית הייתה מאוד פשוטה - איך שמים על המפה את ירושלים כיעד תיירותי, פנימי ובינלאומי. מה שהיה חסר בעיר הוא עניין המלונות ובידול של המושג ירושלים מהמושג ישראל", אומרת מלכיאור ומוסיפה שאחרי השיטה שיושמה בירושלים הצטרפו לרעיון הזה גם ערים אחרות כמו אילת ותל אביב.

 

ומה עם נושא הביטחון?

"אנחנו לא מפסיקים את העיר בגלל זה", מסבירה מלכיאור. "בשנת 2000 הייתה התרסקות בירושלים, אבל דווקא השנה, אחרי כל אירועי הדקירה הרבים שהיו כמעט יומיומיים, העיר רשמה גידול של למעלה מ-37 אחוזים בלינות תיירים מחוץ לארץ. בשנים האחרונות גם כשהיו ירידות במספר התיירים שהגיעו לעיר הן היו בסדר גודל של 4-5 אחוזים, לא משהו שמרסק כלכלה של עיר".

 

לפי שיטת המשרד, לא מבטלים דבר - גם אם יש פיגוע קרוב לאתר תיירות גדול או אירוע ביטחוני באותו יום בו מתקיים מופע תרבות שתוכנן מראש. "אנחנו נעשה הכל כדי להמשיך כרגיל. כמובן שנדאג להגדיל את האבטחה באזור ובצורה שכמעט גם לא תורגש אבל לא נבטל דבר", כך מלכיאור.

ירושלים מבוקשת היום יותר מתמיד בקרב המשקיעים (צילום: קובי שרביט) (צילום: קובי שרביט)
ירושלים מבוקשת היום יותר מתמיד בקרב המשקיעים(צילום: קובי שרביט)
   

"דווקא היום מבינים בעולם שיש להם מה ללמוד מאיתנו בעת משבר, בעיקר כיום כשזה קורה בכל כך הרבה ערים אחרות באירופה ובארה"ב. הטרור זה לא האישיו מבחינתם אלא דווקא ההתרשמות מתעשיית הידע וההון האנושי שיש כאן", עונה מלכיאור בנוגע למשקיעים זרים שמעוניינים לפתוח כאן מלון. "השיח כבר הוא לא איך זה קורה אצלכם אלא איך אנחנו לומדים מכם".

 

יש לציין כי הרשות לפיתוח ירושלים לא עובדת ולא יכולה לעבוד לבדה בזירה המורכבת הזאת. "עיריית ירושלים כשבראשה ניר ברקת, משרד התיירות ושר התיירות יריב לוין, השר זאב אלקין כשמאחוריו משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים חייבים לעבוד יחד, אי אפשר גורם אחד שירים את כל זה", מסכמת מלכיאור.

 

אוריינט

בין מתחם תחנת הרכבת הישנה התוסס לבין המושבה הגרמנית היפה ושכונת טלביה המיוחדת הוקם אחד המלונות המפוארים בארץ, מלון אוריינט מרשת ישרוטל. המלון שבו 243 חדרים, משתרע ברובו בבניין חדש בן 10 קומות ובעוד שני מבנים חיצוניים, שניהם מבנים מרשימים לשימור.

 

 

בניגוד להרבה מלונות אורבניים הנמצאים במרכזי ערים גדולות וצריכים להסתפק בשטחים מועטים, כאן תמצאו מרחבים וחדרים די גדולים, רובם עם מרפסות. יתרון נוסף שיש באוריינט לעומת מלונות אחרים באזור הוא הבריכה שהוא מחזיק בגג המבנה.

 

בריכת ה"אינפיניטי" גדולה מאוד וסביבה גם שטחים שונים לרביצה על מיטות השיזוף ואפילו בריכה לקטנים. אם הגעתם לכאן בעונה הקרה תוכלו עדיין ליהנות מזמן שכשוך בבריכה. במלון נמצאת בריכה מקורה וחמימה (אך לא מספיק) מתחת לאדמה, בקומת הספא והחמאם הטורקי שייפתח בקרוב.

בריכת האינפיניטי, מלון אוריינט (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
בריכת האינפיניטי, מלון אוריינט(צילום: שירי הדר)

מיטות השיזוף בקומת הגג אל מול הנוף הפתוח (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
מיטות השיזוף בקומת הגג אל מול הנוף הפתוח(צילום: שירי הדר)

הבריכה המקורה בקומת הספא (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
הבריכה המקורה בקומת הספא(צילום: שירי הדר)
אם חובבי קולינאריה אתם, בדגש על ארוחות בוקר – ראו הוזהרתם. ארוחת הבוקר במלון נחלקת לאזורים שונים לפי אזורי העיר. כך שאם תגיעו אל אזור "מאה שערים" בחדר האוכל תקבלו וריאיציות חדשות ומחדשות למאכלים כשרים מסורתיים כמו קיגל, דג מלוח ואפילו גפילטע פיש.

 

באזור "שוק מחנה יהודה" תמצאו מגוון רחב של זיתים בסוגים שונים, לחמים טריים, ממרחים וחלבה. ישנם גם האזורים הנקראים "הר סטף" בו יחכו לכם סוגים רבים של גבינות ושמן זית ואזור "אבו גוש" שם יכינו לכם במקום מאפים מהטאבון, כנאפה ובקלאווה. ואם איכשהו יש לכם עוד תיאבון, ישנו גם תפריט אישי בו אתם יכולים להזמין דרך המלצרים במקום חביתות לפי בחירתכם.

 

המלון משתייך לחטיבת היוקרה של הרשת ומצטרף אל המלונות: כרמים, בראשית, יערות הכרמל, רויאל ביץ' תל אביב ורויאל ביץ' אילת.

 

המלון נפתח ביולי 2017.

 

לאונרדו בוטיק

מלון "לאונרדו בוטיק" מרשת מלונות פתאל, ממוקם במרכז העיר ירושלים, ברחוב קטן שלא כל נהגי המוניות שמעו עליו, מרחק דקות הליכה משוק מחנה יהודה, רחוב יפו השוקק, אזור כיכר החתולות ושדרות ממילא.

 

 

רק לפני שלושה שבועות הוא נפתח וכבר מספרים במלון על תפוסה כמעט מלאה, כתוצאה מריבוי הזמנות מאתרי מלונות בחו"ל. למרות התפוסה ועבודות השיפוץ שעדיין מתקיימות במקום – הוא מאופיין דווקא בשקט מפתיע.

 

על היעדרו של לובי רחב ידיים מפצים חללים הפזורים ברחבי המלון, דוגמת מתחם הספרייה, איזור עבודה משותף, חלל הטלוויזיה שמזכיר סלון ביתי ומזמין, וכמובן הלובי האלטרנטיבי המציע נשנושים ושתייה חמה וקרה בכל שעות היממה.

אחד החדרים בלאונרדו בוטיק (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
אחד החדרים בלאונרדו בוטיק(צילום: איה בן עזרי)
 

המסעדה במלון (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
המסעדה במלון(צילום: איה בן עזרי)

חלל הלובי (צילום: איה בן עזרי) (צילום: איה בן עזרי)
חלל הלובי(צילום: איה בן עזרי)

בסיום העבודות תוכלו ליהנות גם מחצר מעוצבת ובה מיטות שיזוף, פינות ישיבה, עצי פרי וג'קוזי. החדרים מעוצבים בסגנון בוטיקי אמיתי, מאובזרים במכונות אספרסו, בטלוויזיה גדולה ובמיטות שהופכות במהרה להיות גולת הכותרת של האירוח.

 

במלון תוכלו ליהנות גם מחדר כושר, חדר טיפולים וחדר אוכל - שבארוחות הבוקר גם מגיש ביצים לבחירה וקפה אל השולחן. על הקירות תמצאו אמנות ירושלמית אותנטית, שמחברת את האורחים לאווירה המיוחדת של העיר.

 

המלון נפתח באוקטובר 2017.

 

טריפ ירושלים בת שבע

מלון "טריפ ירושלים בת שבע", עם השם המוזר, שוכן במרכז ירושלים במרחק של כ-15 דקות הליכה משוק מחנה יהודה ומהעיר העתיקה. המלון, שנפתח בחודש יולי ושייך לרשת ווינדהאם הבינלאומית, מעוצב עם אלמנטים של מסעות, כאשר מזוודות רטרו, גלובוסים, משקפות ודגמי ספינות עתיקות מקשטים את המדפים בחדר הלובי ובאזורים שונים. על העיצוב אחראית אדריכלית הפנים דנה אוברזון.

 

 

התאורה בכניסה למלון ובמסדרונות עמומה וגורמת לאורחים לשכוח שהם נמצאים בעצם במבנה ברחוב המלך ג'ורג' בלב העיר. הנוף של מזרח ירושלים שנשקף מהחדרים, הקטנים אך המעוצבים, כמו גם שאון הרחוב שנשמע בהם, מזכיר למי ששכח שהוא נופש כעת בירושלים – לטוב ולרע.

חזית המלון החדש, טריפ ירושלים בת שבע (צילום: אסף רוזן) (צילום: אסף רוזן)
חזית המלון החדש, טריפ ירושלים בת שבע(צילום: אסף רוזן)

טרסת הגג (צילום: אסף רוזן) (צילום: אסף רוזן)
טרסת הגג(צילום: אסף רוזן)

הנוף הנשקף מגג המלון (צילום: אסף רוזן) (צילום: אסף רוזן)
הנוף הנשקף מגג המלון(צילום: אסף רוזן)
 

בהיעדר בריכת שחייה, האטרקציה המרכזית של המלון היא ללא ספק הגג השוכן בקומה 9. ספות נוחות, שמשיות, מוזיקה נעימה וכמובן תצפית פנורמית על העיר עושים את העבודה ומאפשרים להעביר במקום זמן איכות רגוע. צמוד אל הגג באותה הקומה שוכן "טרקלין עסקים", כפי שמכנים זאת במלון, חדר מעוצב שמאפשר גם כן ליהנות מהנוף הירושלמי בימים גשומים או חמים במיוחד.

 

חדר האוכל בקומת הקרקע נמשך אל תוך חצר מוצלת ונעימה. תפריט המסעדה, כך מתגאים במלון, "משלב מגוון מנות משלוש הדתות שיזכירו את הטעמים של פעם". בפועל, אכן מורגש כי מדובר באוכל גורמה שעשוי מחומרי גלם טריים ואיכותיים.

 

המלון נפתח ביולי 2017.

 

וילה בראון

במרכז ירושלים, לא רחוק מכיכר ציון, נפתח באופן רשמי החודש מלון וילה בראון. מאחורי מלון הבוטיק עומד סיפור מרתק, ששולב בעיצוב המלון. הבניין נבנה בסוף המאה ה-19 עבור משפחתו של רופא יהודי עשיר ושימש בשעתו כמקום מפגשה של האליטה החברתית הירושלמית.

 

 

במלון יש rooftop - ספא הכולל: חדרי טיפולים, מרפסת גג מרווחת הצופה לנוף, אזור מנוחה ואמבט ג'קוזי תחת כיפת השמיים. החדרים מעוצבים בייחודיות. עיצוב המלון שואב את השראתו מהחיבור בין מזרח למערב ומחבר בין התקופות הנוסטלגיות שעבר הנכס: התקופה העות'מנית, המנדט הבריטי והאקלקטיות של ימינו. השימוש באבן ירושלמית, קשתות אבן, חלונות גדולים, שטיחים, ריהוט וינטג' וגוונים עזים של סגול ואדום משמרים את הסגנון הירושלמי האותנטי, משרים תחושה של מסע בזמן ומשתלבים בהרמוניה עם העיצוב העכשווי.

מלון מהמאה ה-19, וילה בראון (צילום: אסף פינצ'וק) ()
מלון מהמאה ה-19, וילה בראון (צילום: אסף פינצ'וק)

הגג המרשים עם הג'קוזי (צילום: אסף פינצ'וק) ()
הגג המרשים עם הג'קוזי (צילום: אסף פינצ'וק)

חדרים לא סטנדרטיים (צילום: אסף פינצ'וק) ()
חדרים לא סטנדרטיים (צילום: אסף פינצ'וק)

המלון ממוקם ברחוב הנביאים 54, בלב הקוסמופוליטי של ירושלים. בין בתי הקפה, המוזיאונים והמסעדות של מרכז העיר ובמרחק של מספר דקות הליכה מהעיר העתיקה. המלון ממוקם בשכנות למגרש הרוסים ולאקדמיה לעיצוב ולאומנויות "בצלאל" ונהנה מהנוף של הכנסייה האתיופית האורתודוכסית.

 

מעבר לגג עם הספא המרשים, המלון כולל 24 חדרים, בית קפה, "Cave Bar"- בר הממוקם בבאר המים המקורית של הווילה - וספא. שף המלון הוא ישי שופן, ועל הייעוץ הקולינרי אמון השף מאיר אדוני. ארוחת הבוקר, שעת התה, הבר והספא פתוחים גם לאורחים מן החוץ, וניתן להזמין חבילות בילוי יומי במלון, ללא לינה.

 

המלון נפתח בספטמבר 2017.

 

ibis

מותג בתי המלון הבינלאומי ibis הגיע לישראל החודש ופתח מלון ראשון במרכז ירושלים. המלון החדש כולל 124 חדרי אירוח מאובזרים בעיצוב צעיר ואורבני.

המותג והמלון שייכים לרשת אקור (Accor) הצרפתית, המונה מעל 4,200 בתי מלון ברחבי העולם ומעל 20 מותגים שונים, כאשר כ-2200 מתוכם שייכים למותג ibis.

 

 

המלון הראשון שנפתח בירושלים, ובארץ בכלל, ממוקם ברחוב יצחק אלישר, צמוד לכיכר ציון, בלב ליבה של העיר. המלון מעוצב בצורה אורבנית, צעירה ונקייה. הוא מציע טרקלין משותף ובר ודלפק קבלה הפועל 24 שעות ביממה. הטרקלין המשותף מכיל שולחנות ארוכים על מנת שהאורחים יתחברו ויתקשרו זה עם זה, כולל צוות המלון. כל החדרים במלון פונים לנופים שונים בעיר: חלקם למדרחוב, חלק לכנסייה הרוסית ואחרים לעיר העתיקה.

לראשונה בארץ ובמחירים סבירים, מלון ibis (צילום: יעל הרמן) ()
לראשונה בארץ ובמחירים סבירים, מלון ibis (צילום: יעל הרמן)
  

עיצוב צעיר ואורבני (צילום: יעל הרמן) ()
עיצוב צעיר ואורבני (צילום: יעל הרמן)

חללים משותפים ליצירת קשרים במלון (צילום: יעל הרמן) ()
חללים משותפים ליצירת קשרים במלון (צילום: יעל הרמן)

המלון החדש משתייך לקטגוריית ibis Red, ועל כן מעוצב בצורה זהה ליתר מלונות המותג, בעיצוב צעיר, קליל ואורבני, ריהוט מחומרים טבעיים ובצבעים חמים (עץ ואדום), אטום לרעש ועל פי האיכויות והסטנדרטים של רשת אקור ומותגי ibis העולמיים.

 

המלון נפתח באוקטובר 2017.

 

באוריינט, לאונרדו בוטיק וטריפ ירושלים בת שבע הכתבים היו אורחי המלון.

 

 

השתתפו בהכנת הידיעה: אלי מנדלבאום, הגר בוחבוט, אסף רוזן ושירי הדר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שירי הדר
ירושלים מתחדשת: הצצה אל המלונות שנפתחו השנה
צילום: שירי הדר
מומלצים