שתף קטע נבחר

אליפות העולם: ששון הוגרל מול מארה הצרפתי

מדליסט הארד האולימפי יפתח את התחרות שנערכת במרוקו בקרב מול סיריל מארה. אורן אהרוני מדווח ממרוקו

 

ששון מתאמן במרוקו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ששון מתאמן במרוקו(צילום: אורן אהרוני)

אליפות העולם בג'ודו במשקל פתוח תצא מחר (שבת) לדרך במרקש שבמרוקו, בהשתתפות מדליסט הארד מהמשחקים האולימפיים בריו אורי ששון. הג'ודוקא הישראלי, שערך הבוקר אימון באולם החימום ב"ארמון הקונגרסים", יפתח את התחרות מול סיריל מארה הצרפתי. השניים נפגשו פעם אחת באליפות העולם ב-2013, וידו של מארה הייתה על העליונה.

 

מיד לאחר ההגרלה אמר מאמנו של ששון, אורן סמדג'ה: "הגרלה מאתגרת לאורי. הוא מודע ליכולות שלו ומסוגל לנצח כל אחד". ששון בן ה-27 מגיע לאליפות אחרי תקופת הכנה נהדרת. כבר בתחרות הראשונה שלו מאז החזרה למזרן הוא זכה במדליית הזהב בגראנד פרי טשקנט ושבועיים לאחר מכן סיים שלישי בגראנד סלאם אבו דאבי.

 

נראה מוכן למחר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נראה מוכן למחר(צילום: אורן אהרוני)

ששון. לא בצד של טדי רינר בהגרלה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ששון. לא בצד של טדי רינר בהגרלה(צילום: אורן אהרוני)

זאת הפעם השלישית בסך הכל (והראשונה מאז 2011) שאליפות העולם במשקל פתוח נערכת בנפרד מאליפות העולם. 40 ספורטאים לוקחים חלק בתחרות אצל הגברים, בין היתר בזכות העובדה שחצי מיליון אירו יחולקו למשתתפים. הזוכים והזוכות במדליות הזהב יקבלו 100 אלף אירו, אלה שיגיעו למקום השני 50 אלף וזוכי מדליות הארד 25 אלף.

 

הבשורה הגדולה עבור ששון היא שלא יוכל לפגוש עד לקרבות על המדליות את טדי רינר, אלוף העולם תשע פעמים והפייבוריט המובהק לזהב. יחד עם זאת, ששון יצטרך להתמודד עם כמה יריבים חזקים מאוד בדרך לפודיום. אם ששון יעבור את מארה הוא עשוי לפגוש בסיבוב הבא את אלכסנדר מיחאלין, ג'ודוקא רוסי ותיק במיוחד (38) שזכור כמי שניצח את אריק זאבי בגמר אליפות העולם במשקל פתוח ב-2001.

 

בכל מה שקשור לצד הלוגיסטי, לא הכל מתקתק לפני תחילת האליפות. המארגנים, למשל, התקשו למצוא היום את מי שאחראי לבקבוקי המים שיחולקו לספורטאים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אורי ששון
צילום: אורן אהרוני
מומלצים