שתף קטע נבחר

שיגור חללית לחלל נדחה בשל מטוס קל

שיגור החללית ועליה ציוד לתחנת החלל הבינלאומית נדחה אתמול, לאחר שמטוס קל טס באזור האסור בווירג'יניה. השיגור נדחה להיום. צפו ברגע הביטול

 

 

ברגע האחרון נדחה אתמול (שבת) שיגור של טיל לחלל ועליו בין היתר חללית עם ציוד לתחנת החלל הבינלאומית. הסיבה: מטוס קל נכנס לאזור האסור לטיסה באי וולופס שבמדינת וירג'יניה.

 

על-פי הדיווחים, כדקה לפני השיגור המתוכנן - בשעה 14:36 (שעון ישראל) הודיע מפקד המשימה על הביטול, לאחר שמטוס קל התקרב לאזור האסור בטיסה. כיוון שאתמול היה חלון הזדמנויות של חמש דקות לשיגור הטיל לחלל, נדחה השיגור להיום בשעה 14:14 בצהריים (שעון ישראל).

 

 (צילום: נאס"א) (צילום: נאס
(צילום: נאס"א)

 

במנהל התעופה הפדרלי בארצות-הברית חוקרים כיצד התקרב המטוס הקל לאזור, זמן קצר לפני שיגור הטיל לחלל. בין היתר ייבדק למה המטוס זוהה רק דקה לפני השיגור המתוכנן. בנאס"א אמרו כי הם ניסו ליצור קשר עם הטייס, שטס במרחק של כ-10 ק"מ מאתר השיגור.

 

מי שהתאכזב מדחיית השיגור הם כ-3,500 צופים, שהגיעו לאי שבווירג'יניה כדי לצפות בשיגור לחלל. באתר space.com דווח כי כמה ילדים בכו כשנאמר להם כי השיגור נדחה ברגע האחרון. רבים מהצופים אמרו כי יגיעו גם היום לאתר כדי לחזות בשיגור הטיל לחלל - בתקווה שמזג האוויר יאפשר זאת.

 

בחללית ששיגורה נדחה היו 3.5 טון של מזון, ציוד וניסויים מדעיים לאסטרונאוטים הנמצאים בתחנת החלל הבינלאומית. על-פי התכנון החללית הייתה אמורה להגיע מחר לתחנה, אך בשל העיכוב היא תגיע לא לפני יום שלישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
החללית דקות לפני השיגור שבוטל
צילום: נאס"א
מומלצים