שתף קטע נבחר

טרנס-וירג'יניה

דניקה רואם עשתה היסטוריה בווירג’יניה כשהפכה לטרנסג’נדרית הראשונה בהיסטוריה שתשמש כנבחרת ציבור

ממש ערב יום השנה לבחירות לנשיאות שהיכו את המפלגה הדמוקרטית מכה שנראה היה כי לא תוכל להתאושש ממנה, הגיעו השבוע בחירות מקומיות ברחבי ארה”ב שהחזירו את המפלגה לחיים. בתוך עשרות הבחירות למושלי מדינות, ראשי ערים וחברי קונגרס מקומיים, היו כמה סיפורים יוצאי דופן במיוחד. מעל כולם זה של דניקה רואם, שהפכה לטרנסג’נדרית הראשונה שתשמש בתפקיד ממשלתי בארה”ב. לא רק שהיא נכנסה לבית הנבחרים של מדינת וירג’יניה, היא עשתה זאת בניצחון על יריב רפובליקני שעשה לעצמו שם בעיקר כמתנגד חריף לשוויון זכויות לטרנסג’נדרים.

 

רואם, עיתונאית לשעבר בת 33 שהחלה לפני ארבע שנים את תהליך שינוי המין, התייצבה מול רוברט מרשל, בן 73, שנחשב לפוליטיקאי השמרן ביותר בווירג’יניה. מאחוריו לא פחות מ-13 קדנציות בבית הנבחרים של המדינה, והוא חיבר הצעת חוק שנועדה להגביל טרנסג’נדרים מלהיכנס לשירותים ציבוריים לפני המין איתו הם מזדהים. מרשל היה כל כך גאה בדיעותיו, שהוא כינה את עצמו ‘ההומופוב הראשי של וירג’יניה’.

 

היסטוריה. דניקה רואם ()
היסטוריה. דניקה רואם

 

רואם הציגה מודל טרי ורענן של ריצה לתפקיד ציבורי. הקמפיין שלה לא עצר לרגע, היא ותומכיה דפקו על דלתות 75,000 פעמים במחוז עם 52,471 מצביעים רשומים. היא התראיינה, נתנה הופעות ציבוריות רבות, שמרה על נוכחות מתמדת במדיה החברתית, והקפידה לקשור את מרשל לדונלד טראמפ בכל הזדמנות. “הוא העתק של טראמפ”, אמרה שוב ושוב. לקראת סוף המירוץ, כשהתברר לו כי הוא בצרות, החל מרשל לתקוף את ישירות את הטרנסנג’נדריות של רואם, מה שבדיעבד חזר אליו כבומרנג.

 

“אפליה צריכה לפסול אדם מלשמש בתפקיד ציבורי”, אמרה רואם אחרי שהוכרזו התוצאות, “אנשי המחוז ה-13 התעלמו מטקטיקות הפחד, התעלמו מהומופוביה, זה המקום שבו אנחנו חוגגים אנשים בזכות מי שהם, לא למרות מי שהם”.

 

כשנשאלה מה יש לה להגיד לבוב מרשל, לקחה רואם את המוטו של מישל אובמה - “כשהם יורדים נמוך, אנחנו עולים גבוה” - ואמרה: “אני לא תוקפת את האנשים שאני מייצגת. עכשיו אני מייצגת גם את בוב”.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אפליה צריכה לפסול אדם מלשמש בתפקיד ציבורי". רואם
מומלצים