שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    NBA: המספרים שמראים לאן אנחנו מתקדמים

    אומנם העונה עדיין בחיתולים, אבל המסקנות מהנתונים שאספנו שופכות אור על הכיוון בו הולכת הליגה. פסיפסנו משהו? תשלחו לנו בתגובות!

    חיכינו כל הקיץ שעונת ה-NBA תתחיל, ופתאום, בלי לשים לב, משחקים כבר כמעט חודש של כדורסל איכותי ובעיקר לא צפוי. אחרי שיחה עם אחי הגדול, אייל, הגענו למסקנה שמעניין לבדוק מה קורה עם כל קבוצה העונה ביחס לאותו הזמן בשנה שעברה, והאם באמת דברים כל כך השתנו. אצלנו במשפחה חולים על מספרים, ואייל כותב נוסחאות ובודק סטטיסטיקות שונות ומגוונות בכל נושא שמעניין אותנו בליגה הטובה בעולם, כך שהיה לנו פתרון מיידי איך לבדוק את מצב הליגה לעומת השנה שעברה.

     

    בגרף הבא תוכלו לראות את מצב הקבוצות מבחינת רייטינג התקפי (ציר ה-Y) ורייטינג הגנתי (ציר ה-X). בעיגול מסומן מצב הקבוצה השנה שעברה, והלוגו של הקבוצה מסמן את מצב הקבוצה העונה (נכון ליום ראשון ה-12.11).

     

     

    *ככל שעולים למעלה הקבוצה השתפרה התקפית (כמה היא קולעת למשחק)

    ** ככל שזזים ימינה הקבוצה השתפרה הגנתית (כמה נקודות היא מאפשרת למשחק)

     

    קצת פרשנות שלנו על המצב נכון לעכשיו:

    בוסטון - מילה אחת לגבי ההגנה שלה: WOW, הקבוצה השתפרה בצורה יוצאת דופן בהגנה (מי אמר שקיירי לא יודע לשמור, מיייי?). יש ירידה קטנה בהתקפה אבל לא משהו לספר לחבר'ה עליו.

    קליבלנד - ההתקפה דווקא לא השתנתה משמעותית למרות שאיבדו את קיירי, אבל מה קורה להגנה? גם ככה קליבלנד אף פעם לא הייתה קבוצת הגנה יוצאת דופן, אבל מאליפות המזרח ועד להיות קבוצת ההגנה הגרועה בליגה זה קצת מוגזם… טיירון לו/לברון (המאמן/המאמן בפועל) חייב לעורר את השחקנים כי שקולעים עליך מעל 110 נקודות מאוד קשה לנצח.

    סקרמנטו ושיקגו - טאנקינג אול דה וויי. לא מעניין אותם כלום חוץ מהעתיד, שתי קבוצות שרק רוצות בחירה טובה בדראפט וזהו. שתי ההתקפות הגרועות בליגה בינתיים.

    לייקרס - במפתיע לקבוצה צעירה דווקא ההגנה השתפרה משמעותית, אבל ההתקפה ממש לא. לונזו בול בינתיים די אנמי ולא מראה אסרטיביות בהתקפה.

    אוקלהומה סיטי - באופן מפתיע השתפרה בהגנה למרות שאיבדה את קאנטר וקיבלה את מלו שלא ממש ידוע בתוך שחקן הגנה יוצא דופן (אבל מצד שני קיבלה את פול ג'ורג'). עוד יותר מפתיע שדווקא יש ירידה קטנה בהתקפה למרות הביג 3. בינתיים הקבוצה לא ממש מתחברת והיא מפסידה בעיקר במערב.

    אורלנדו-  הקבוצה המפתיעה של העונה בינתיים. שיפור גדול בהתקפה ובהגנה. יש סיכוי לפלייאוף או שמוקדם מדי?

     

    יוטה-  אוי, כמה שגורדון הייוורד חסר להם… עדיין הגנה קשוחה (למרות שגובר נפצע והמצב הזה עתיד להשתנות במהרה), אבל בלי גורדון שיכניס את הכדור לסל קשה לנצח.

    יוסטון-  בלי כריס פול ואחרי שהעבירו בטרייד את אחד משחקני ההגנה הטובים שלהם (פטריק בברלי) הם דווקא משתפרים הגנתית בצורה די מפתיעה. חכו שפול יחזור ויש סיכוי שההגנה תשתפר עוד ועוד.

    סן אנטוניו - בלי שחקן ההגנה (לנארד) שנתיים ברצף הם עדיין אחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה.

    פורטלנד - שיפור ענק בהגנה! עד מתי הם יהיו אנדרייטד?

    ניקס - מלו עזב וניו יורק משתפרת (אפילו שזה רק בקצת) הגנתית והתקפית.

     

    אומנם העונה עדיין בחיתולים, אבל בינתיים המסקנות האלו שופכות אור על הכיוון בו הליגה מתקדמת. פסיפסנו משהו? תשלחו לנו בתגובות!

    לסטטיסטיקות וגרפים נוספים אתם מוזמנים להיכנס גם ל: www.eyalshafran.com

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים