שתף קטע נבחר

אישום: אמר "הבאתי לך מתנה" וירה במנהל הקהילה בקיבוץ

איתי קריגר, חבר קיבוץ רשפים, צבר חוב של 50 אלף שקל לאגודה השיתופית. אחרי שניתנה הוראה לנתק את ביתו מחשמל החליט קריגר לפגוע במנהל הקהילה בקיבוץ. הוא ארב לקורבן במשך שעתיים, התאמן בירי ואז פצע את המזכיר באורח בינוני עד קשה. היום הואשם קריגר בחבלה בכוונה מחמירה

 

"לא הייתי מוכן לאירוע כזה". קורבן הירי בלניקוב (צילום: דוברות בית החולים העמק) (צילום: דוברות בית החולים העמק)
"לא הייתי מוכן לאירוע כזה". קורבן הירי בלניקוב(צילום: דוברות בית החולים העמק)

 

איתי קריגר (70) הסתבך בחובות לאגודה השיתופית של קיבוץ רשפים בעמק המעיינות. בעקבות כך הורה מנהל הקהילה בקיבוץ איתן בלניקוב לנתק את ביתו של קריגר מחשמל. בתחילת השבוע שעבר החליט בעל החוב לפגוע בבלניקוב ולגרום לו לחבלה חמורה. הוא המתין לבלניקוב, אמר לו "הבאתי לך מתנה", שלף אקדח ואז ירה לעבר פלג גופו התחתון שלוש יריות. כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (ד') נגד קריגר לבית המשפט המחוזי בנצרת בגין חבלה בכוונה מחמירה.

 

כתוצאה מהירי נפצע בלניקוב באורח בינוני עד קשה, והוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים העמק בעפולה. בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד צביקה אברמוביץ' מפרקליטות מחוז צפון, צוין כי לבלניקוב נגרמו פצעי ירי במפשעה, בירך ובידו. אחרי שהתאושש סיפר בלניקוב ל-ynet: "לא הייתי מוכן לאירוע כזה, זה בא בהפתעה גמורה, עצומה. לא חלמתי שיכול לקרות דבר כזה".

 

לפי כתב האישום, "במהלך כמה שנים נתגלע סכסוך כספי בין הנאשם ובין האגודה. על רקע סכסוך זה, בכמה הזדמנויות, הנאשם לא שילם תמורת שירותים שונים שקיבל מהאגודה. בעקבות כך, לאחר התראות חוזרות שניתנו לנאשם, הפסיקה האגודה בכמה הזדמנויות לספק לנאשם שירותים שונים למשך זמן מסוים, אך כעבור זמן קצר שבה האגודה לספק לו את השירותים האמורים. בנוסף, על רקע הסכסוך המתואר, התנהלו בין הנאשם ובין האגודה הליכים אזרחיים".

 

עוד צוין כי "הנאשם נמנע מלשלם את חובו לאגודה, והחוב הגיע לסך העולה על 50 אלף שקל. לאחר שניתנו לנאשם מספר התראות חוזרות לשלם את חובו, הורה בלינקוב לנתק את חיבור החשמל לבית הנאשם וב-2 בנובמבר נותק החשמל לבית הנאשם. בעקבות כך גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לפגוע בבלינקוב ולגרום לו לחבלה חמורה. במעשיו המתוארים, הנאשם פצע אדם וניסה שלא כדין לפגוע בו בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה". זאת כנראה הסיבה שבגינה קריגר לא הואשם בניסיון רצח.

 

היורה בירר מתי יגיע הקורבן 

מכתב האישום מתברר כי הנאשם תכנן את המהלך בפרוטרוט וארב לקורבנו כשעתיים. ב-5 בנובמבר הוא הגיע אל אזור החניה השמורה לרכבו של בלניקוב, חמוש באקדח ברטה וכן מחסנית ובה שלושה קליעים. "במהלך ההמתנה לבואו, הנאשם הוציא מהאקדח את המחסנית והקליעים", מתואר בכתב באישום. הוא אף התקשר למזכירות ובירר מתי יגיע הקורבן, והמתין לו במשך קרוב לשעתיים.

 

 

"בסמוך לשעה 11:30 הגיע בלניקוב ברכבו וחנה בחניה השמורה לו", צוין באישום. "קריגר הסתיר את האקדח במעטפה, חיכה שבלניקוב ייצא מהרכב, ואז התקרב ונעמד בסמוך אליו. הנאשם הושיט את המעטפה ובה האקדח לכיוונו. בלניקוב התקרב אל הנאשם ואז, ממרחק של כחצי מטר, ירה הנאשם באמצעות האקדח שלוש יריות לכיוון פלג גופו התחתון. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום".זמן קצר לאחר האירוע הסגיר עצמו הנאשם למשטרה בתחנת בית שאן.

 

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של קריגר עד תום ההליכים. לדברי התובע, מעשיו של הנאשם, התכנון וקור הרוח שבו ביצע את הירי, מחייבים את המשך מעצרו. "מכאן ניתן ללמוד על עוצמת המסוכנות הגבוהה הנשקפת מהמשיב ועל נכונותו לנקוט במעשי אלימות חמורים תוך תעוזה רבה, בשל מה בכך".

 

עו"ד אבי ריכטמן, שמייצג את קריגר, אמר כי הקיבוץ "נקט שיטות של מאפיה" שגרמו לנאשם לאבד את עשתונותיו. לדבריו, "מדובר באדם שעבר את גיל 70, חי כל חייו בקיבוץ ומאמין באידיאולוגיה ובערכים שעליהם גדל ולפיהם הוא חי - שיתוף, ערבות הדדית ואחווה. בגילו המבוגר כל הערכים שעליהם חי התמוטטו. עקב סכסוך כספי, הקיבוץ שלו הוא נתן את מרבית שנותיו, נוקט צעדים של מאפיה.

 

"ניתקו לו את הטלפון, את האינטרנט, והחמור מכול הוא שלמרות שהובטח לו שלא ינותק לו החשמל, באופן חד צדדי וללא הודעה מוקדמת ניתקו אותו מהחשמל. שיטות קפיטליסטיות השתלטו, והכול כשר כדי לקבל עוד כסף", אמר הסנגור. "הלקוח שלי מודע לכך שעשה מעשה חמור, והוא מצטער עליו, אבל הכעס והצער שהתעוררו אצלו עקב הפעולה הברברית, גרמו לו לדחף שלא ניתן לכבוש אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות בית החולים העמק
קורבן הירי איתן בלניקוב
צילום: דוברות בית החולים העמק
מומלצים