שתף קטע נבחר

בקרוב הסמארטפון שלכם יצלם בתלת מימד

חברה ישראלית קטנה מפתחת טכנולוגיה, שתהפוך כל אחד מאתנו לצלם בתלת מימד. בקרוב יציגו המפתחים את הטכנולוגיה בתערוכת CES, בלאס וגאס, בביתן הישראלי של מכון היצוא. "בהפעלת כפתור פשוטה, כל אחד יוכל לייצר וידאו איכותי תלת ממדי ולהעלות אותו בלייב"

מהרגע שנחת הסמארטפון הראשון בידינו, הפכנו לצלמים. המצלמה איתנו בכל מקום ואנחנו לא מהססים להשתמש בה, ממש כאילו היינו צלם משוטט שמביא אל העולם יצירות מופת.

 

תמונת הסטילס והווידאו הפכו לתכנים המבוקשים ביותר באינטרנט ואלה שעושים בהם שימוש נכון הפכו למובילי דעה עם קהלים של מאות אלפים ואפילו מיליוני עוקבים בכל העולם.

כוחם המסחרי והתרבותי של המשפיענים עצום. חברות האינטרנט הגדולות משקיעות מאמץ עצום בטיפוח אמצעי ההפצה של התכנים האלה ומעידים על כך פיתוחי הסטוריז באפליקציות כמו אינסטגרם, ווטסאפ ופייסבוק והפופולריות של הערוצים ביוטיוב.

 

בקרוב: צילומים מהסמארטפון בתלת מימד

חברת 2Sens היא סטארט אפ שקם ב-2016 על ידי שני יזמים, שעבדו יחד בעבר. משה מייסד הוא המנכ"ל ושותפתו אסנת גורן-פייזר, סמנכ"ל הפיתוח. שניהם אנשי פיתוח במקור, ששלחו את ידם במשך השנים גם לתחומי המוצר ופיתוחו ולשיווק.

 

"עבדנו יחד בכמה סטראטפים בעבר. את 2Sens הקמנו לפני כשנה כחברת פיתוח והיום אנחנו כבר עמוק בתחומי המוצר והשיווק שלה", אומר מייסד. החברה מונה 7 עובדים כולם אנשי פיתוח מנוסים ופועלת ממשרדיה בשרונה בתל אביב. "לשנינו רקע בווידאו והראייה הממוחשבת ואנחנו עובדים על פיתוח מוצרים שימושיים, לקהל צרכני הקצה. חשוב לנו שהמוצרים שלנו יהיו פשוטים לתפעול, יהיו במחיר סביר ויהיו זמינים לכל מחזיק סמארטפון. הקניין הרוחני שלנו הוא בניית אלגוריתמים, שרצים על מכשיר הסלולר ויכולים לפעול באופן פשוט, בזמן אמת".

חברת 2Sens מפתחת אפשרות ליצירת תוכן מצולם תלת מימדי, באיכות גבוהה ובזמן אמת, שמבוסס על ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה, שמאפשר לכל אחד צילום איכותי בתלת ממד מהסמארטפון.

 

העשרת חווית המשתמש שהחברה מספקת עם הטכנולוגיה שפיתחה היא בכמה מובנים:

1. כל אחד יכול, בהפעלת כפתור פשוטה, לייצר וידאו איכותי תלת ממדי ולהעלות אותו בלייב בכל פלטפורמה שרק ירצה.

 

2. העשרת התוכן הווירטואלי התלת ממדי תוך יצירת מציאות מדומה, שאפשר למקם בסרטון המצולם, באיכות תלת ממד ובזמן אמיתי. העיבוד לתלת ממד נעשה בזמן העלאת התוכן ועל זה אפשר להוסיף אלמנטים בתלת ממד ולהתאים אותם לתמונה.

 

"נניח שצילמת חתול ואנחנו נאפשר לך להוסיף לסרטון גם עכבר, שישתלב בסרטון באופן אמיתי ממש וינוע בחלל, ייעלם מאחורי החתול וכו' או אם את חובבת כדורגל, תוכלי להוסיף לסרטון הפרטי שלך את יציעי ברצלונה במשחק", מסביר מייסד.

 

"הדבר הייחודי שאנחנו עושים הוא שילוב אלמנט התוכן במציאות האמתית תוך התאמה שלו לחלל המצולם ומיקום של האלמנטים בעומק. נניח שאני וידאו בלוגר שמשדר בחי לקהל העוקבים שלו. הצופים יכולים לראות אותי במשקף VR באופן מורכב או בלעדיו באופן רב ממדי".

 

לדבריו, הטכנולוגיה מתאימה גם לשימושים באיקומרס (מסחר מקוון), בכל הנוגע להדגמות מוצרים, בתחום הפרזנטציות למצלמה (שיעורים, סיורים וירטואליים, הדגמות מוצר ועוד).

 

קהל היעד

הלקוחות של 2Sens מתרכזים בשני קצוות שונים, שמתחברים ביניהם: משפיעני הרשת - בלוגרים בווידאו ומשתמשי קצה כמונו, שרוצים לצלם בתלת ממד, ומולם אלה שנותנים להם פלטפורמה להעלאת התוכן, השחקנים הגדולים בעולם הפלטפורמות: יוטיוב, פייסבוק וגם יצרני הסמארטפונים. "כל החברות האלה מכוונות בשנים האחרונות לכיוון התוכן", אומר מייסד.

 

- יש לכם מתחרים בשוק?

"החברות הגדולות עובדות על דברים דומים אבל עד כמה שידוע לנו, הן עובדות בשיטות אחרות. זה משהו שכולם בשוק מנסים לפתור".

 

- מאיפה הרעיון?

"כשהקמנו את החברה, היה ברור, שכל תחזיות ה-VR (המציאות המדומה) וה-AR (המציאות הרבודה) הן טובות מדי בגלל שהבעיה העיקרית שלהן היא התוכן ברמה האיכותית. היה ברור לנו, ששם המשחק הוא התוכן. אנחנו מאמינים שתוכן בתלת ממד יהפוך לוויראלי באופן מיידי, זה השלב הבא". מייסד מציין כי מאז שהגיע הווידאו למכשיר המובייל, ב-7-8 השנים האחרונות, הוא עשה מרחק עצום. "אנחנו מאמינים שזה השלב הבא ואימוץ הטכנולוגיה הזו יהפוך לנחלת הכלל. הדרך תהיה דרך ויראליות או דרך המשתמש הבודד".

 

העשרת התוכן על הטכנולוגיה

אחרי הטכנולוגיה, מאמינים ב-2Sens בהעשרת תוכן, כאפשרות להעמקת החדירה של המוצר, כגון יצירת ספריית תכנים עשירים וזמינים. "זו תעשיית משנה לטכנולוגיה הבסיסית שלנו והיא תתפתח סביבה, לפי מה שאנחנו מאמינים. אנחנו מאמינים שבתלת ממד תוספת תוכן תהיה העשרה שגם תכניס כסף לחברות הגדולות, שיאמצו את הטכנולוגיה. אפשר לפתח סביב מקומות, גיבורי תרבות וכדומה, תעשיה של פיתוח, שעבורה ניתן יהיה לגבות כסף ותוכל ליצור מודל כלכלי".

 

בחברה מבינים את החשיבות שיש לתזמון נכון של מוצר, ומייסד ושותפתו מתכוננים. מבחינת החברה, כעת זה הזמן לצאת ולספר לעולם על הפיתוח החדש וכמו חברות בעלי פיתוחים מיוחדים, השניים נעזרים במכון היצוא. בינואר הם צפויים להשתתף בביתן הישראלי של המכון בתערוכת CES, בלאס וגאס. "המכון והנספחים ממשרד הכלכלה עוזרים לנו בתערוכות, יצירת קשרים וקביעת פגישות. זה קריטי לסטארטאפ קטן וזה ערך עצום. הם גם מביאים מבקרים לארץ ומייצרים עבורנו את הקשרים".

 

מייסד מוסיף כי 2018 היא שנת היציאה לשוק. "אנחנו נמצאים כבר בקשר עם חברות גדולות מאד אבל בתחילת השנה נעלה כמות של מאות סרטים, שמייצרים עבורנו משפיענים ויצרני תוכן מכל העולם, שעם חלקם עשינו כבר פיילוטים. רובם הגיעו אלינו דרך אותן חברות גדולות. כרגע בודקים מול כל הגורמים שימושיות, קלות תפעול, זמינות וצמצום קשיים בשימוש. מצד שני, אנחנו בודקים השפעה של התוכן על הצופים, בעיקר בני נוער ואנשים צעירים, שהם קהל היעד הראשוני שלנו".

 

- והתגובות?

"עפו על זה", אומר מייסד. "למדנו מהם המון דברים ואני יודע שעוד נלמד. עשינו סרטון עם בלוגרית איפור והקהל העיד שהרגיש, שההדגמה ממש נעשית לידו. למדנו שחשוב לתת פידבק בזמן אמיתי לצלם על האפקטים לטובת תיקון תוך כדי צילום. נלמד עוד הרבה לאורך הזמן".

 

"הענף מייצג כ 700 חברות ישראליות בשווקים הבינלאומיים", מוסיפה נועה אברהמי, מנהלת ענף ניו מדיה במכון היצוא. "תעשיית המדיה הדיגיטאלית כוללת בתוכה סקטורים במגוון תחומים: AdTech, Broadcasting solutions, Travel Tech, Retail & Ecommerce, Consumer Electronics and SportTech.

 

לדברי אברהמי, הפעילות הענפית בשיתוף מנהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה, מתמקדת ביצירת הזדמנויות עסקיות עבור החברות הישראליות בתחום, על ידי השתתפות בביתנים לאומיים בתערוכות ניו מדיה מובילות, הוצאת ואירוח משלחות מקצועיות, ארגון כנסים בארץ, ימי טכנולוגיה ישראלית אצל ענקיות מדיה באירופה ועוד.

 

"2sens לוקחים חלק בפעילויות המכון כבר מעל לשנה, הם הגיעו למכון בתחילת דרכם ויצרנו להם שלל הזדמנויות לאורך הדרך שתאמו את שלב ההתפתחות שלהם והאתגרים שעמדו מולם. בין שאר פעילותם: תערוכות בינלאומיות, מפגשים עסקיים ממוקדים עם בכירים וגישה למאגרי מידע ומחקרים. כל אלו סייעו להם להמשיך ולהגדיל את פעילותם מול השוק הבינלאומי".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים