שתף קטע נבחר

זיהום חיידקי ליגיונלה התגלה בבית החולים בנהריה

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי הזיהום של החיידק שגורם לדלקת ריאות התגלה במאגר המים החמים בכמה מחלקות של בית החולים. עם זאת, לא נמצא חולה שנדבק בחיידק

 

בית החולים בנהריה. הוכנה תוכנית חלופית לשימוש במים חמים (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
בית החולים בנהריה. הוכנה תוכנית חלופית לשימוש במים חמים(צילום: אביהו שפירא)

 

משרד הבריאות הודיע בצהריים (יום ה') כי זיהום של חיידק הליגיונלה, שגורם לדלקת ריאות, התגלה במאגר המים החמים של אחד ממבני המרכז הרפואי לגליל בנהריה. במשרד הבריאות הבהירו כי לא נמצא אף חולה שנדבק בחיידק וכי המקרה דווח להנהלת המשרד.

 

הזיהום התגלה במבנה שבו שוכנות המחלקות כירורגית ילדים, אורתופדיה, ילדים, פגייה, טיפול נמרץ ילדים ומחלקת נשים והריון בסיכון. עם גילויו של החיידק הופסק השימוש במערכת המים החמים במבנה. מערכת המים הקרים פועלת כסדרה.

 

בהוראת משרד הבריאות, הוכנה תוכנית חלופית בכל מחלקה לשימוש במים חמים, הופסקה הפעילות האמבולטורית במבנה, וחלק מהמטופלים הועברו למחלקות אחרות. במקביל, אנשי האחזקה של בית החולים, בליווי מומחים חיצוניים נוספים, עוסקים בטיהור מערכת המים החמים.

 

החיידק אינו עובר מאדם לאדם 

הליגיונלה גורמת לדלקת ריאות שמאופיינת בחום גבוה, שלשולים, ליחה וכאבים בכל הגוף. חיידקי משפחת הליגיונלה מתפתחים במערכות אספקת מים שבהם תנאים מתאימים: מים עומדים, טמפרטורה של 45-25 מעלות צלזיוס או משקעי חלודה או אבנית.

 

החיידק מועבר דרך מערכת הנשימה לאחר שאיפת רסיסי מים הנישאים באוויר ומזוהמים בחיידקי ליגיונלה. החיידק אינו עובר מאדם לאדם. הסיכון להידבקות או תמותה מהחיידק היא בעיקר בקרב אוכלוסיות רגישות: קשישים, חולים במחלות כרוניות או בעלי מערכת חיסון חלשה.

 

מבית החולים נמסר כי "במהלך בדיקות שגרתיות שהתבצעו נמצאו רמות חריגות של ליגיונלה באחד האוגרים. מיידית נאסר השימוש במערכת המים החמים בלבד, בוצעה שטיפה וחיטוי באוגר של אותו מבנה ובצנרת. לא נמצא מטופל שנדבק בחיידק ודיווח הועבר כמקובל למשרד הבריאות. נמצאו מקלחות חלופיות למטופלים ואנו פועלים בהתאם לנוהל בתיאום מלא עם לשכת הבריאות הנפתית ומשרד הבריאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
בית החולים בנהריה
צילום: אביהו שפירא
מומלצים