שתף קטע נבחר

אב לשישה נפצע קשה בפיגוע הדריסה: "התפללו לשלומו"

אבן עזר חולהרינג (35), תושב קריית ארבע וחבר בקהילת בני המנשה ביישוב, הוא הגבר שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בגוש עציון. רעייתו מרים ל-ynet: "מבקשת מכל עם ישראל להתפלל עבורו". צה"ל מטיל "כתר נושם" על העיירה שממנה יצא המחבל

 

 

אבן עזר חולהרינג ()
אבן עזר חולהרינג

אבן עזר חולהרינג, בן 35 ואב לשישה ילדים מקריית ארבע, הוא הגבר שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה שאירע הבוקר (יום ו') בצומת גוש עציון. אבן עזר, חבר בקהילת בני המנשה בהתנחלות, מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים וסובל מפגיעה בראשו. מרים, אשתו של אבן עזר, אמרה ל-ynet: "מצבו קשה מאוד. אני מבקשת מכל עם ישראל להתפלל עבורו".

 

ישראל ברמסון, סגן ראש המועצה בקריית ארבע, סיפר: "התעוררנו הבוקר לעוד יום קשה של טרור. הפעם אחד הנפגעים הוא תושב קריית ארבע, בן לקהילת בני המנשה היקרה והאהובה שמתגוררת בקריה. התגייסנו מיד בסיוע למשפחה בכל מה שניתן - הן בסיוע עם אנשי מקצוע והן בדאגה לצורכי השבת והמשפחה.

 

"כולנו תפילה שאבן עזר ייצא מהניתוח בשלום ושתהליך ההחלמה יהיה מהיר. אנו נמשיך ללוות את המשפחה בכל התהליך. אנו קוראים לעם ישראל להתפלל לרפואתו של אבן עזר בן מלכה שזקוק לרחמי שמיים. מצבו קשה מאד".

 

המחבל: עז א דין עלי קרג'ה ()
המחבל: עז א דין עלי קרג'ה

דוד רמתי. נפצע בפיגוע דקות לפני שהמחבל פגע בחולהרינג (צילום: ישי פורת) (צילום: ישי פורת)
דוד רמתי. נפצע בפיגוע דקות לפני שהמחבל פגע בחולהרינג(צילום: ישי פורת)


זירת הפיגוע  (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
זירת הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
 

פרופ׳ אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה, עדכן מוקדם יותר באשר למצבו של חולהרינג: "הגיע בחור בן 35 שנפגע מדריסה. הוא נמצא מעורפל הכרה בשטח ופונה במהירות על ידי מד"א. הוא סובל מפגיעת ראש ומדימום תוך-מוחי וצריך לעבור ניתוח. אין לו פגיעות אחרות משמעותיות. המצב שלו קשה, אבל הוא יציב לחלוטין".

 

"כתר נושם" על העיירה שממנה יצא המחבל

מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, ומפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ערן ניב, הגיעו במהלך היום לזירת הפיגוע ושיבחו את התגובה המהירה של כוח צה"ל שניטרל את המחבל עז א-דין עלי קרג'ה, בן 17 מהעיירה חלחול צפונית לחברון. במקביל, בני המשפחה של המחבל נלקחו לתחקור כוחות הביטחון.

 

בנוסף, ולאור הערכת מצב שהתקיימה בחטיבה המרחבית עציון, כוחות צה"ל מבצעים כעת "כתר נושם" על הכפר חלחול, ממנו יצא המחבל, על מנת לשלול יציאת מפגעים נוספים.

 

חיילי צה"ל מחוץ לעיירה חלחול (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
חיילי צה"ל מחוץ לעיירה חלחול(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 

עוד לפני שהמחבל פגע בחולהרינג, הוא דרס ופצע את דוד רמתי (70), אף הוא תושב קריית ארבע. רמתי נפצע באורח קל כשעז א-דין עלי קרג'ה, מחבל פלסטיני בן 17, דהר לעברו עם מכוניתו בצומת אפרת-דרום. "הוא נסע במהירות של 90 קמ"ש וביצע פניית פרסה. לא הספקתי לשלוף את הנשק והוא פגע בי", סיפר ל-ynet. משם המשיך המחבל לצומת הגוש. לאחר שפצע את חולהרינג, ניסה המחבל לדקור קצין מגדוד 50 של הנח"ל, ואז נורה על ידו ונפצע אנושות.

 

על הפנים של המחבל היה חיוך גדול", סיפר רמתי ממיטתו בבית החולים שערי צדק בירושלים. "הייתי בהליכה רגלית לכיוון השער דרומי של אפרת. המחבל עבר אותי כשהוא נוסע במהירות של לפחות 90 קמ"ש. הוא ביצע פניית פרסה והבנתי שהוא רוצה לפגוע בי". רמתי הוסיף: "שמתי את היד שלי על הנשק ובמקביל ראיתי חיוך גדול על הפנים שלו. הבנתי שאני לא מספיק לשלוף את הנשק, וזינקתי על המעקה הסמוך. כשהייתי באוויר הוא הספיק לפגוע בי עם הרכב והעיף אותי.

  

"כל הפנים שלי היו מלאות בדם ולא ראיתי כלום", סיפר רמתי. "בקושי הצלחתי לעמוד והלכתי בחזרה ברגל כדי לקרוא לעזרה. בהמשך הגיע אמבולנס ופינה אותי לבית החולים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים