שתף קטע נבחר

יוון: מחאת הצעירים התדרדרה לאלימות

אלפים צעדו לשגרירות האמריקנית באתונה כדי לציין 44 שנה להתקוממות נגד החונטה ששלטה ביוון. מהר מאוד הפכה הצעדה, שנערכה גם בסלוניקי, לאלימה כשצעירים יידו אבנים ובקבוקי תבערה על אנשי כוחות הביטחון שהגיבו בירי רימוני הלם ועשן

 

אש ועשן ברחובות יוון : עימותים אלימים התרחשו אמש (ו') באתונה ובסלוניקי במסגרת צעדת מחאה של אלפי צעירים לציון 44 שנה להתקוממות נגד שלטון החונטה ביוון בין השנים 1974-1967. צעירים יידו אבנים ובקבוקי תבערה על אנשי כוחות הביטחון שהגיבו בירי רימוני הלם ועשן.

 

אלפי שוטרים נפרסו ברחובות הערים כדי להתמודד עם המחאה, שלא פעם הפכה לאלימה. בשעות הצהריים החלו המפגינים לצעוד משערי הפוליטקניק, משם שלח השלטון היווני טנק כדי לדרוס סטודנטים שהתבצרו בתוך המבנה בשנת 1973.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מלבד אתונה, עימותים אלימים התפתחו גם ברחובות סלוניקי. בתקשורת היוונית לא דווח על נפגעים או על מעצרים במסגרת העימותים האלימים. "אנחנו נחיה באופן חופשי. אף אחד לא יפוטר", קראו המפגינים. על שלט אחר ניתן היה לראות את הכיתוב: "ההתנגדות לפשיזם היא לעד".

 

באתונה צעדו לפי המשטרה המקומית יותר מעשרת אלפים בני אדם. ההפגנה בסלוניקי הייתה גם כן גדולה עם 9,000 משתתפים.

 

מחאת הצעירים הפכה לפוליטית עקב המשבר הכלכלי שחווה יוון בשנים האחרונות. המפגינים מאשימים את האליטה הפוליטית ביוון בהתדרדרות שהובילה לפשיטת רגל של המדינה. באוגוסט 2018 תקבל יוון את חבילת הסיוע האחרונה וכבר עכשיו חוששים ביוון שגם הסיוע הזה לא יספיק.


פורסם לראשונה 17/11/2017 23:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים