שתף קטע נבחר

8 שעות טיסה עם 180 קילו: צפו ברחפן הענק SKYF

הרחפן, שממריא ונוחת בצורה אנכית, יכול להגיע למהירות מקסימלית של 70 קמ"ש, וגודלו 5.2 מטרים על 2.2 מטרים. הוא מפותח על-ידי חברה ברוסיה

 

 

רחפן חדש שפותח על ידי חוקרים רוסים ככל הנראה שם את עולם הקוואדקופטרים (מסוק עם ארבעה מנועים) בכיס הקטן עם יכולת להישאר באוויר לא פחות משמונה שעות ברציפות ולסחוב 180 קילוגרמים איתו. הרחפן האוטונומי הזה, שנקרא SKYF, נועד לעזור בשלל תחומים, מפיזור חומרי הדברה ושיקום יערות ועד סיוע במצבי חירום עם משלוחי מזון ותרופות.

 

ב"דיילי מייל" הבריטי דווח כי האחראית לפיתוח הזה היא החברה הרוסית ARDN Technology. הרחפן, שממריא ונוחת בצורה אנכית, יכול להגיע למהירות מקסימלית של 70 קמ"ש, וגודלו 5.2 מטרים על 2.2 מטרים. הוא יכול להגיע לגובה מקסימלי של 3,000 מטרים ולהגיע למיקומים שונים בדיוק של 30 סנטימטרים.

 

יכול לכבות שריפות (הדמיה: ARDN) (הדמיה: ARDN)
יכול לכבות שריפות(הדמיה: ARDN)

יכול לקחת מטענים קטנים מספינות (הדמיה: ARDN) (הדמיה: ARDN)
יכול לקחת מטענים קטנים מספינות(הדמיה: ARDN)

 

מחברת ARDN נמסר כי בעוד הרחפן גדול למדי, הוא יכול בעצם "להתקפל" לשניים ולהיכנס לתא אחסון בגודל 6 מטרים. לפי החברה, כל שנחוץ לרחפן הם 10 דקות של התקנה לפני שאפשר לשגר אותו לאוויר. הרחפן מסתמך על מנועי דלק בשביל ההמראה ועל מנועים חשמליים לייצוב הובלות מטענים כבדים למרחק של עד 350 קילומטרים.

 

אבל הרחפן הענק הזה, שכאמור יכול לסחוב משקל לא מועט בכלל, יכול גם לרחף ולנוע במהירויות מאוד איטיות, כך שהוא יכול להיות שימושי מאוד במשימות שונות הקשורות להובלה. לפי היצרנית, גם שלל צורות מזג אוויר שונות או חשיכה לא יעמדו בביצועים של הרחפן, שכרגע עדיין בעיקר עמלים על גרסאות ראשוניות שלו לעולם העסקים והוא לא נגיש לציבור. גם המחיר העתידי של ההמצאה הזו עדיין אינו ידוע, אבל אפשר רק להניח שזה יעלה לכם, או לחברה שתרצה לרכוש אותו, הרבה מאוד כסף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים