שתף קטע נבחר

כיפת ברזל הימית מבצעית: צפו בניסויים המוצלחים בים

אחרי שנה וחצי של הכנות הוכרזה כיפת ברזל הימית, שאמורה להגן על המים הכלכליים של ישראל ובדגש על אסדות הגז, כמבצעית. היום בוצעו ניסויי יירוט מוצלחים, בין היתר של חימושים דמויי רקטות לטווחים של עשרות קילומטרים

 

מערכת כיפת ברזל הימית הוכרזה כמבצעית: בתום שנה וחצי של הכנות ובדיקות הכריזו הערב (ב') בזרועות האוויר והים על מבצעיותה של מערכת כיפת ברזל הימית בתום סדרה של ניסויי יירוט מוצלחים שנערכו היום בלב ים.

 

הניסויים כללו שיגור של חימושים דמויי רקטות גראד לטווחים של עשרות קילומטרים, בדומה לרקטות ששוגרו מרצועת עזה בעימותים קודמים. לדברי קצינים בכירים בחילות האוויר והים, היירוטים היו מלאים הן בשיגורים הבודדים והן במטחים ששוגרו במהלך הניסוי.

סוללה מבצעית. ניסוי כיפת ברזל בים (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
סוללה מבצעית. ניסוי כיפת ברזל בים(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

מטרת כיפת ברזל הימית היא להגן על המים הכלכליים של ישראל, בדגש על אסדות קידוח גז שלעברן כבר שוגרו רקטות על-ידי חמאס במבצע צוק איתן. סוללת כיפת ברזל מותקנת על גבי מנחת המסוקים של ספינת הטילים סער 5 "אחי להב".

 

בצה"ל הסבירו כי מטרת המהלך היא להשלים לשנתיים הקרובות את הפער המבצעי בהגנת האסדות שנוצר כתוצאה מהעיכוב העתידי בהגעת ספינות המגן החדשות מגרמניה.

 

כיפת ברזל הימית מחוברת גם למכ"ם הימי "אדיר" שעל הספינה וגם למערכות הגילוי שעל החוף ובכך שתי מערכות הגילוי משלימות זו את זו ומגבות אחת את השנייה. את הסוללה הימית תפעיל פלגה ייחודית למשימה זו מגדוד כיפת ברזל החדש שהוקם בספטמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הניסוי של כיפת ברזל
צילום: דובר צה"ל
מומלצים