שתף קטע נבחר

תקלה ברשת חשמל הותירה מדינה שלמה בעלטה

"בעיה טכנית" במערכת הארצית של טנזניה השאירה מיליונים ללא גישה לחשמל. המדינה האפריקנית שמסתמכת בעיקר על אנרגיה הידרואלקטרית סובלת מהפסקות חשמל "כרוניות"

כל מערכות החשמל בטנזניה הפסיקו לפתע לעבוד הבוקר (ה') בעקבות תקלה טכנית ברשת החשמל הארצית, כך הודיעה היום חברת החשמל הממשלתית. "בעיה טכנית גרמה לכך שכל האזורים שמחוברים לחשמל איבדו את אספקת החשמל שלהם", נמסר בהודעה רשמית של חברת החשמל של טנזניה (TANESCO).

ארכיון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ארכיון(צילום: EPA)
 

הפסקת החשמל בכל המדינה התרחשה בסביבות השעה 7 בבוקר, וצוותים ממשיכים לפעול במדינה גם שעות לאחר מכן בניסיון להשיב את החשמל לכל האזורים המחוברים. בשגרה, רק לכ-40% מבין 50 מיליון תושבי המדינה המזרח-אפריקנית יש גישה לחשמל, ובטנזניה מקווים להצליח להעלות את הנתון הזה ל-75% עד לשנת 2025.

 

הפסקות חשמל חלקיות קורות לא מעט במדינה, שמסתמכת בעיקר על אנרגיה הידרואלקטרית, אבל גם על גז טבעי ונפט כדי לייצר חשמל. עסקים רבים משתמשים בגנראטורים כגיבוי ומקפיצים את עלויות התפעול שלהם. אפילו שיש לטנזניה רזרבות של יותר מ-1.6 מיליארד מ"ק של גז טבעי, המדינה ממשיכה לסבול מהפסקות חשמל כרוניות בעשור האחרון.

 

טנזניה קיימה באוגוסט האחרון מכרז לבניית תחנת כוח הידרואלקטרית באתר מורשת עולמית שידוע בעיקר הודות לאוכלוסיית בעלי החיים התוססת והמגוונת שלו, חרף התנגדות עזה מפעילי סביבה ושימור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים