שתף קטע נבחר

בדרך לממשלה? מרקל הסכימה למו"מ עם יריבה בבחירות

אחרי ששותפיה פוצצו את השיחות, קנצלרית גרמניה לחצה על יו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מרטין שולץ לדון על הרכבת קואליציה משותפת. שולץ, שהבטיח לתומכיו ללכת לאופוזיציה רמז על תנאים מקדימים ואמר: "המפלגה שלנו מודעת לאחריות הכבדה"

 

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הסכימה לפתוח במשא ומתן עם יריבה מהבחירות מרטין שולץ, יו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. עיתון ה"בילד" הגרמני דיווח היום (ו') כי השניים דנו עם הנשיא פרנק וולטר שטיינמאייר באפשרויות להרכבת ממשלה על רקע כישלונה של מרקל להרכיב קואליציה.

 

מרקל ושולץ בעימות הטלוויזיוני (צילום: AP) (צילום: AP)
מרקל ושולץ בעימות הטלוויזיוני(צילום: AP)

שולץ אמר בריאיון ל"דר שפיגל" כי הצטרפותו לממשלה אינה אוטומטית, אך ציין כי אחד התנאים העיקריים להצטרפותו הוא הסכמה לרפורמת המס שנשיא צרפת, עמנואל מקרון, מקדם באיחוד האירופי. שולץ אמר כי הוא לא יודע מה יהיו תוצאות המו"מ אך הבטיח כי מפלגתו מודעת לאחריות הכבדה שמוטלת עליה מבחינה פוליטית.

 

פתחה דלת למהגרים - ולימין הקיצוני. הניצחון החמוץ של מרקל

הבחירות בגרמניה: מרקל נבחרה בפעם הרביעית, הישג ענק לימין הקיצוני

 

השיחות הסוציאל-דמוקרטים מתואר כ"קרב האחרון" של מרקל על הישרדותה הפוליטית אחרי 3 קדנציות. לאחר ששותפיה הקואליציונים פוצצו את השיחות, סירבה מרקל להקים ממשלה צרה עם מפלגת הירוקים, ולאחר לחצים רבים הצליחה לשכנע את יריבה מהמרכז-שמאל לדון עמה בנושא. אחרי שהשיג את התוצאה הגרועה ביותר למפלגתו מאז 1949, הודה שולץ בפני תומכיו כי פניו מועדות לאופוזיציה.

 

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

לפני כשבועיים הודיעה הקנצלרית כי היא שוקלת לבקש מהנשיא בחירות חדשות לאחר שהמשא ומתן עם המפלגה הדמוקרטית החופשית נכשל: "האמנו שאנחנו נמצאים בדרך להסכם. כקנצלרית, אעשה הכול כדי להבטיח שהמדינה תנוהל באופן הטוב ביותר בשבועות הקשים שמצפים לנו".

 

"האמנו שאנחנו נמצאים בדרך להסכם", אמרה מרקל, שרק לפני כחודשיים ניצחה בבחירות בפעם הרביעית, והוסיפה: "זהו יום של הרהורים ומחשבה עמוקה על האופן שבו גרמניה צריכה להמשיך. כקנצלרית, אעשה הכול כדי להבטיח שהמדינה תנוהל באופן הטוב ביותר בשבועות הקשים שמצפים לנו".

 

הקיפאון בשיחות שנמשך עד עכשיו הדאיג את בעלות בריתה האירופיות של גרמניה, שרואות בה אי של יציבות בתקופת הברקזיט וקריאות נוספות להיפרדות מאיחוד האירופי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אנגלה מרקל ומרטין שולץ
צילום: AP
מומלצים