שתף קטע נבחר

אבי גבאי: "לא רק ביטן, זו מפלגה שכולה מושחתת"

בריאיון לאולפן ynet יו"ר המחנה הציוני מסרב להסתייג מעיתוי חקירת יו"ר הקואליציה דוד ביטן: "הסיפור האמיתי זה תרבות שחיתות שמובלת על ידי הממשלה". והירידה בסקרים? "מה שחשוב זה שמדברים עלינו כאלטרנטיבה". הליכוד בתגובה: "חגיגת צביעות פתטית והציבור לא קונה אותה". ביטן עצמו הבהיר הבוקר שוב: לא פורש

 

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תוקף את ההנהגה ברקע פרשת השחיתות שאופפת את יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן מהליכוד. "הסיפור האמיתי זה לא ביטן, הסיפור האמיתי זה תרבות שחיתות שמובלת על ידי הממשלה הזאת. זוהי מפלגה שכולה מושחתת. הסיפור הוא התרבות", הוא אומר הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet. ביטן עצמו, שהגיע כרגיל גם היום לכנסת, אמור להיחקר מחר בשנית. "אין ולא הייתה כוונה לפרוש מהתפקיד או מהכנסת", אמר.

 

אשתו של ביטן נחקרה על הכסף; עוד חמישה חשודים עוכבו

 

לדברי גבאי, "כשאתה רואה את עניין דני דנון - שאף אחד לא מכחיש, עומדים שם כולם מסבירים שכולם קיבלו כסף - ראש הממשלה לא אמר לו מייד 'קח טיסה, תעלה לארץ'. אז אתה מבין שראש הממשלה אומר בעצם, 'זה בסדר. אני לא נלחם בתרבות הזאת'. אני חושב שבמקרה כזה של חקירת משטרה בהחלט יש מקום שראש הממשלה יאמר לעצמו - האם זה יו"ר הקואליציה שאני רוצה? לבסוף ראש הממשלה צריך להחליט שהוא מעביר מסר של מלחמה בשחיתות. עד היום הוא מעביר מסר של להילחם באלה שנלחמים בשחיתות", טוען גבאי.

 

 

גבאי באולפן ynet. "ראש הממשלה צריך להחליט שהוא מעביר מסר של מלחמה בשחיתות (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
גבאי באולפן ynet. "ראש הממשלה צריך להחליט שהוא מעביר מסר של מלחמה בשחיתות(צילום: אבי מועלם)

ומה על העיתוי התמוה של החקירה, בדיוק כשביטן מוביל חקיקה בעניין המלצות המשטרה בסיכום חקירות? גבאי אומר שהוא "לא נכנס לתהליכי חקירה, ומתי המשטרה מתחילה לעצור בן אדם או לא לעצור בן אדם. אני סומך על המשטרה, אני סומך על הפרקליטות שהם עושים את מעשיהם בצורה נאמנה ואמינה לציבור. אני מניח שמעצר כזה אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, על ידי פרקליט המדינה, על ידי המפכ"ל, אנשים שאין ספק בכוונותיהם הטובות. אני לא אבקר אותו כשכל המערכת מסביב מנסה לייצר לו דה-לגיטימציה".

 

המשטרה הודיעה הבוקר כי בשעות הלילה עוכב לחקירה באזהרה מעורב נוסף שבסיום חקירתו נעצר. וכי "היום בשעות הבוקר המוקדמות עוכבו לחקירה באזהרה ארבעה מעורבים נוספים". העצור הוא יזם מקומי. שניים מהמעוכבים קשורים לארגון פשיעה, מעוכב נוסף הוא איש המנגנון העירוני והחמישי הוא מקורב לביטן. מלבד אשתו נחקרה בימים האחרונים גם מקורבת אחרת שלו.

 

ביטן יוצא מחקירה בלהב 433 (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
ביטן יוצא מחקירה בלהב 433(צילום: יובל חן)

ביטן צפוי להגיע מחר לחקירה נוספת, והחוקרים אמורים לעמת אותו עם מסמכים שמחזקים לכאורה את החשד כי קיבל כספים מקבלנים ומאנשי עסקים בתקופת כהונתו כסגן ראש העיר ראשון לציון וכחבר כנסת. על פי ההערכות, המשטרה מחזיקה האזנות סתר שבהן נשמע ביטן עוסק בענייני השוחד שמיוחסים לו.

 

גבאי: "בונים אלטרנטיבה שאיתה ננצח"

לגבי הירידה האחרונה של מפלגתו בסקרים, גבאי מתעקש כי "הדבר החשוב בסוף זה שאנחנו בונים אלטרנטיבה ואיתה אנחנו ננצח בבחירות. אני נמצא במקום שארבעה חודשים אחרי שנבחרתי, כבר מדברים עלינו כעל אלטרנטיבה אמיתית, עם מועמד לראשות ממשלה".

גבאי. "כבר מדברים עלינו כעל אלטרנטיבה" (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
גבאי. "כבר מדברים עלינו כעל אלטרנטיבה"(צילום: אבי מועלם)

"אני מזכיר לכם שכשאני התמודדתי בפריימריז אתם לרגע לא חשבתם שאנצח. משה כחלון אמר 'אני לא אשב בממשלת שמאל' ואז אמר 'אני לא אשב לבד', זאת אומרת אם מישהו יבוא איתי אני אשב... אם אנחנו נגיע לאן שאנחנו צריכים להגיע והציבור יבחר בנו אז כולם יבואו. אני כבר חודשיים אומר שהבחירות הן באביב הקרוב, אני רואה את זה קורה, אני רואה שהם לא מצליחים לעשות שום דבר משמעותי, עסוקים בלהגן על ראש הממשלה כל היום".

 

גבאי תקף את הקואליציה ש"לא מתפקדת והציבור משלם את המחיר הזה" והתייחס גם למשברים האחרונים בממשלה סביב השבת: "אני תמיד בעד הידברות ואני בעד שנדע לעמוד על שלנו. לצד הסטטוס קוו, שתמיד הולך לרעתנו, צריך לעשות גם דברים עבורנו. אנחנו חיים בעידן מודרני. עבודות תחזוקה צריך להיעשות בשבת. אין מה לעשות, אין דרך אחרת לנהל מדינה. בשעה הזו שאנחנו מדברים עם ישראל עומד בפקקים כל יום, ואם אנחנו לא נטפל בבעיות התחבורה שלנו, הם ימשיכו לעמוד בפקקים".

 

מהליכוד נמסר בתגובה: "אבי גבאי מיידה אבנים נגד הליכוד מתוך בית הזכוכית שלו. רק החודש החליטה הפרקליטות להעמיד לדין את שמעון בטאט, מנהל הקמפיין של בוז׳י הרצוג, בעבירות של מימון מפלגות. גבאי לא קורא לפיטוריו של בוז׳י מראשות האופוזיציה, אז שלא יטיף לנו מוסר. ההתחסדות של אבי גבאי, שמכיר את חוקרי המשטרה מקרוב ואף ישב בעצמו במעצר בית של חמישה ימים, היא חגיגת צביעות פתטית והציבור לא קונה אותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים