שתף קטע נבחר

המטרה: להביא את הוריה של הלוחמת לארץ

רק ארבעה ימים נותרו לפרויקט גיוס המונים שמנסה להביא לארץ את הוריה של סוניה שרון הולנדר פרס, חיילת בודדה מבוליביה, שתסיים בקרוב אימון מתקדם בפלוגת חילוץ והצלה. כעשרת אלפים שקלים גויסו כבר לרכישת הכרטיסים, עוד כארבעת אלפים שקלים חסרים להוצאת המיזם לפועל. טור אישי של תומר טילקין, ידיד של סוניה, בו הוא מנסה לרתום אתכם למיזם שהקים

שמי תומר ואני מנסה להביא את הוריה של חיילת בודדה שמאוד קרובה אליי לביקור בארץ, כשמטרתי הסופית היא שהם יעלו לארץ ישראל, חלומה הכי גדול של אותה חיילת.

 

לפני שנה וחצי בפברואר 2016 במהלך השירות הלאומי שלי במשרד הקליטה, פגשתי בשדה התעופה עולה חדשה בשם סוניה שרון הולנדר פרס שהגיעה לגמרי לבדה מבוליביה. סוניה השאירה בגיל 18 וחצי את חבריה, משפחתה וכל חייה מאחור, בבוליביה (דרום אמריקה) והגיעה לארץ ישראל כדי לתרום ולשרת בצבא ההגנה לישראל.

 

 

בשבוע הראשון שלה בארץ הזמנתי אותה לארוחת שישי עם משפחתי כדי שלא תהיה לבד ומאז אני ומשפחתי אימצנו אותה ועד היום אנו משפחתה השנייה והיחידה בארץ. בחודש אפריל 2017 היא התגייסה לצבא כחיילת בודדה טהורה וכעת היא בתהליכי סיום של אימון מתקדם בפיקוד העורף, פלוגת חילוץ והצלה.  

 

במהלך חודש פברואר לסוניה יש מסע כומתה והיא תסיים את האימון המתקדם ותיהפך ללוחמת. (צילום: תומק טילקין) (צילום: תומק טילקין)
במהלך חודש פברואר לסוניה יש מסע כומתה והיא תסיים את האימון המתקדם ותיהפך ללוחמת.

 

לאחרונה הבחנו שהיא מאוד עצובה, היא מתגעגעת להוריה שבשנה וחצי שהיא בארץ היא לא ראתה אותם. אביה חלה בפיברומיאלגיה ובשנה האחרונה לא יכל לעבוד ואין ביכולתם לרכוש את כרטיסי הטיסה הכל כך יקרים מדרום אמריקה לארץ (כ-1,700 דולר לכרטיס).

 

במהלך חודש פברואר לסוניה יש מסע כומתה והיא תסיים את האימון המתקדם ותיהפך ללוחמת.

החלטתי לפתוח במסע גיוס המונים כדי לרכוש להוריה כרטיסים לביקור בארץ, כדי שיוכלו להיות שם איתה בסוף המסע. את סוגיית מקום השהייה שלהם פתרנו והם ישהו בקיבוץ שבו בתם מתגוררת כשהיא לא נמצאת בבסיס.

 

סוניה שרון הולנדר פרס ותומר טילקין (צילום: תומק טילקין) (צילום: תומק טילקין)
סוניה שרון הולנדר פרס ותומר טילקין

 

חשוב לי לציין שהמטרה העיקרית פה היא לגרום להוריה לאהוב את ארץ ישראל, להבין שפה יש להם עתיד טוב יותר מבבוליביה, הנחשבת מדינת עולם שלישי, ובסופו של דבר לעשות עליה ולהישאר עם בתם החיילת.

 

בשביל להצליח להשיג את זה קודם כל אצטרך להביא אותם לביקור בתקווה שלא ירצו לחזור לארץ מולדתם, בוליביה.

 

החלטתי לפתוח במסע גיוס המונים כדי לרכוש להוריה כרטיסים לביקור בארץ, כדי שיוכלו להיות שם איתה בסוף המסע (צילום: תומק טילקין) (צילום: תומק טילקין)
החלטתי לפתוח במסע גיוס המונים כדי לרכוש להוריה כרטיסים לביקור בארץ, כדי שיוכלו להיות שם איתה בסוף המסע

 

כרגע אנחנו בימים האחרונים של הגיוס וחסרים כ-5,000 שקלים לגיוס. במידה ולא נגיע לסכום במלואו לא נוכל לקבל את כספי התרומות שכבר גויסו.  

 

כל תרומה תעזור ותקדם את המטרה הסופית וביחד נצליח להעלות את הוריה לארץ ישראל, או לפחות לגרום לביקור המרגש שלהם לאחר זמן רב שלא התראו. אני אדאג להעלות סרטון של תיעוד המפגש המרגש בנמל התעופה בעת הגעתם ארצה וכל השותפים למטרה חשובה זו יקבלו קישור אליו ויוכלו לצפות בו בלייב בפייסבוק.

 

רק בזכות עזרתכם אוכל להגשים את חלומה וחלומם של הוריה להגיע לארץ ישראל ולהיות שוב עם בתם.

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומק טילקין
סוניה שרון הולנדר פרס
צילום: תומק טילקין
צילום: תומק טילקין
סוניה שרון הולנדר פרס עם אביה בבוליביה
צילום: תומק טילקין
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים