שתף קטע נבחר

צפו: הרכבל התלול ביותר בעולם

קו הרכבת התלול בעולם נפתח היום בשווייץ, וכך נראית הנסיעה בו: 1,720 מטרים של מדרונות תלולים ועליות חדות עם נוף מושלג ומרהיב, והכול בזמן שאתם זקופים לחלוטין. יש לכם אומץ?

בין הרים (גבוהים מאוד) ובין סלעים (מכוסים בשלג) טסה הרכבת. מילות שיר הילדים הידוע מקבלות כעת המחשה מציאותית מאוד. היום (יום א') נפתח בשווייץ קו רכבת, שעליו בעצם פועל רכבל, התלול ביותר בעולם.

 

כך נראית הנסיעה ברכבל התלול בעולם בהילוך מהיר:

 

 

הרכבל, שהוא בעצם רכבת-רכבל, נמצא בהרי האלפים בצד השווייצרי, במרכז המדינה. האתר הנקרא "סטוּס" (STOOS) ונמצא בגובה 1,300 מטרים מעל פני הים.

כך נראה הרכבל התלול בעולם, שווייץ (צילום: EPA)
כך נראה הרכבל התלול בעולם, שווייץ(צילום: EPA)
 

אחת התכונות המיוחדות לרכבל היא היכולת של הקרונות להישאר אופקיים גם במעלה או במורד ההר במהירות של עשרה מטרים לשנייה. כך יישארו הנוסעים בארבעת הקרונות, שבנויים בצורת חביות בירה, זקופים לאורך כל הנסיעה. בנוסף, הוא יהיה נגיש לכולם. אורך המסלול הוא 1,720 מטרים, מהם 743 מטרים הם ירידות בשיפועים גדולים מאוד או עליות חדות.

 

הרכבל, שיוכל להכיל עד 34 נוסעים בארבעת קרונותיו, ייצא מתחנה שנמצאת בעמק נמוך ליד העיר שווייץ (כן, כשם המדינה), ייכנס לתוך ההרים ולבסוף יגיע לעיירה סטוּס, שמרוחקת רק כ-50 קילומטרים מציריך.

 

עם חניכת הקו ביום שישי האחרון נאמר כי מדובר בגבהים חדשים שאליהם הגיעה ההנדסה והטכנולוגיה השווייצרית. איוון שטיינר, דובר הרכבת אמר כי הרכבל מחליף רכבת ישנה שפעלה באתר מ-1933. "אחרי 14 שנה של תכנונים ובנייה כולנו מאוד גאים ברכבת הזאת", אמר שטיינר.

הנוסעים יישארו זקופים גם בעליות החדות (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הנוסעים יישארו זקופים גם בעליות החדות(צילום: EPA)
 

מתכנני הרכבל החדש נאלצו לעמוד בפני כמה אתגרים בבואם לבנות אותו. אחד הרעיונות מתוך ה-15 שהוצעו היה ליצור רכבל מסורתי שקרונותיו יהיו בצורת גונדולות, אך מאחר שהוא עובר דרך מטווחי ירי פעילים באזור, הרעיון נשלל.

 

הרכבל התלול ביותר בעולם עד לזה שנפתח כעת בסטוס היה בעיר ברן (Bern) השווייצרית גם כן עם שיפוע בהטייה של 106 אחוזים. המדרונות באתר החדש הם בשיפוע של 110 אחוזים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הרכבל התלול בעולם
צילום: EPA
מומלצים