שתף קטע נבחר

שלד של ממותה נמכר עבור 645 אלף דולר

חלקי השלד הענק שמתנשא לגובה של יותר מ-3 מטרים נשמרו בעשור האחרון בביתו של צייד בסיביר. הרוכש המאושר הוא מנכ"ל של חברה צרפתית שבלוגו שלה מככבת ממותה: "אני אשים את השלד בלובי, אני מאמין שיש לנו מספיק מקום"

 

 

 

שלד של ממותה צמרית שחיה אי שם לפני 10,000 שנה, ונשמר כמעט במלואו, נמכר בסוף השבוע האחרון עבור קצת יותר מחצי מיליון אירו (645 אלף דולר) במכירה פומבית בעיר ליון שבדרום-מזרח צרפת. השלד העצום - שהורכב למעין פוזה של הליכה קדימה, עם שנהבי ענק מעוגלים בצבעי קרמל - נקנה בסכום המרשים למדי על ידי מנכ"ל של חברה צרפתית שעוסקת באיטום מפני מים, ובלוגו שלה מככבת ממותה עתיקה.

 

"אנחנו הולכים להציג את השלד בלובי של מטה החברה", מסר הרוכש המאושר, פייר-אטיין בינדשדלר, מנכ"ל חברת Soprema. "אני מאמין שיש לנו מספיק מקום בשביל זה". השלד העצום נמכר על ידי בית המכירות הצרפתי אגוט (Aguttes).

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

מדובר כאמור ברכישה מרשימה למדי; השלד הוא אחד הדגימות הגדולות ביותר שנמצאו אי פעם. גובהו של השלד הוא קצת יותר מ-3 מטרים, ומומחים מאמינים כי משקלה של הממותה היה בערך 1,400 קילוגרמים.

  

ההערכה תחילה בבית המכירות הייתה כי השלד יימכר עבור בערך 450 אלף אירו בשל "המצב המצוין" שלו - שכן הוא כולל 80% מעצמותיו המקוריות. חלקי השלד נחשפו לראשונה לפני כ-10 שנים בצפון-מערב סיביר, ועד כה נשמרו בביתו של הצייד שמצא אותם.

 

בעבר היו הממותות הצמריות בין אוכלי העשבים הנפוצים ביותר בצפון אמריקה ובסיביר, אך התגברות של ציד וכן התחממות האקלים איימו על חייהם. החיה נכחדה לפני כ-3,700 שנה. שרידי ממותות מתגלים לעתים קרובות יחסית בקרקע הקפואה של אזור סיביר ובצפון הרחוק של רוסיה.

 

השלד המלא הראשון של ממותה שנמכר במכירה פומבית בצרפת גרף 150 אלף אירו ב-2006. שלד ענק נוסף נמכר באוקטובר 2012 עבור 240 אלף אירו במכירה שאורגנה על ידי בית המכירות סות'ביס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים