שתף קטע נבחר

14 פצועים באירוע דריסה במלבורן: "אנשים עפו לכל עבר"

משטרת אוסטרליה עצרה את נהג הרכב, אדם בעל חזות מזרח תיכונית, ואדם נוסף שנסע עמו. הרכב נסע במהירות גבוהה ופגע באנשים רבים, בהם ילד קטן, במרכז מלבורן בשעת עומס: "הדריסה הייתה מכוונת"

 

 

רגע לפני חג המולד: לפחות 14 בני אדם נפגעו היום (יום ה') מפגיעת מכונית שנסעה במהירות גבוהה במרכז מלבורן, אוסטרליה. נהג המכונית נעצר על ידי המשטרה ביחד עם אדם נוסף שהיה עמו. נסיבות האירוע נחקרות. רשת "סקיי ניוז" באוסטרליה דיווחה שהנהג הדורס הוא בעל חזות מזרח תיכונית וששוטרים שהגיעו למקום נאבקו איתו ונטרלו אותו. משטרת מלבורן קיימה מסיבת עיתונאים שבה מסרה שהיא מאמינה שהדריסה הייתה מכוונת ונועדה לפגוע באנשים.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

דוברת של המשטרה, קריינה א'וגריידי, מסרה שהדריסה אירעה ברחוב פלנדרס בשעת עומס על ידי רכב שטח בצבע לבן שפגע בתחנה של חשמלית. לדבריה, "המשטרה עצרה את נהג הרכב. רמת הפציעות לא ידועה בשלב זה". 12 מהפצועים הועברו לבתי חולים מקומיים, בהם ילד קטן שנפגע בראשו ומצבו קשה. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירת האירוע וחסמו את התנועה לכלי רכב והולכי רגל.    

 

 

"לא מדברים בחקירה". שני העצורים במלבורן ()
"לא מדברים בחקירה". שני העצורים במלבורן

עד ראייה סיפר לתחנת הרדיו 3AW ש"חמישה עד שבעה אנשים שוכבים על הרצפה". סו, תושבת מקומית, סיפרה לתחנת הרדיו 3AW שהיא שמעה צעקות ואז ראתה אנשים שעפים מפגיעת המכונית. "שמענו רעש, הסתכלנו שמאלה וראינו מכונית לבנה. היא פגעה בכולם. אנשים עפו לכל עבר. אנשים רצו לכל כיוון".

 

אירוע הדריסה קרה בשעה שאנשים רבים ערכו קניות לקראת חג המולד המתקרב - תקופה מאוד רגישה בשנה בגלל החשש לפיגועים מצד ארגוני טרור ג'יהאדיסטים, בהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

"הרכב הפיל אנשים לרצפה". זירת האירוע במלבורן ()
"הרכב הפיל אנשים לרצפה". זירת האירוע במלבורן
 
 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)






משטרת מלבורן מסרה במסיבת עיתונאים שקיימה ש"רכב פגע בהולכי רגל. המשטרה הגיעה תוך דקות ועצרה שני גברים. בשלב זה 14 פצועים, בהם כמה במצב קריטי. אנחנו מאמינים בשלב זה כי מדובר באירוע דריסה מכוון, אך אנחנו לא יודעים את המניע ואנחנו בשלב ראשוני של החקירה". עוד נמסר ש"אנו קוראים לעדי ראייה לפנות למשטרה כדי למסור עדות. החשודים סירבו בינתיים לדבר בחקירה. לגבי מניע של טרור, זה עדיין לא ברור ואנחנו בשלב ראשוני של החקירה".

 

הנהג הדורס - אוסטרלי ממוצא אפגני

לאחר מסיבת העיתונאים מסרה המשטרה שלפי שעה אין הוכחה לקשר לטרור. עוד נמסר שהנהג הדורס הוא אזרח אוסטרלי ממוצא אפגני עם עבר של שימוש בסמים ובעיות בריאותיות. החשוד השני שנעצר החזיק סכינים בתיק שלו.

 

תחנת הרכבת ברחוב פלנדרס, שסמוך לה אירעה הדריסה, הוקמה לפני יותר ממאה שנה והיא העמוסה ביותר באוסטרליה כולה ונחשבת לסמל של מלבורן.

 

בשנה שעברה נהרגו שישה בני אדם ו-30 נוספים נפצעו כשדמיטריוס דרגסולאס פגע עם רכבו בהמון אדם במדרחוב במלבורן. שוטרים ירו לעברו של הנהג הדורס, פגעו בידו, וכך נטרלו אותו. עברו הפלילי כלל עבירות אלימות במשפחה והוא אף היה חשוד במעשה דקירה מוקדם יותר באותו יום היום.

 

המשטרה קבעה שדרגסולאס פגע בכוונה בהולכי הרגל והוגש נגדו כתב אישום עם שישה סעיפי אישום ברצח. בהרוגים באירוע הדריסה היו ילדה בת עשר ותינוק בן שלושה חודשים.

 

באוסטרליה נשמרת רמת כוננות מוגברת מחשש לפגיעת מחבלים מאז 2014, ולפיכך לא פסלו בתחילה שמדובר במעשה טרור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניידות משטרה בזירת הדריסה
מומלצים