שתף קטע נבחר

אהוד ברק: אג'נדת הממשלה עלולה להביא לסירובי פקודה

ראש הממשלה לשעבר חוזה התקוממות והתנגדות אזרחית, אם יהיה ניסיון לממש את האג'נדה של מדינה אחת: "אנשי צבא ואנשי שב"כ חייבים לסרב לפקודות בלתי חוקיות בעליל. הם עלולים לא לבצע את הפקודות שהם מקבלים"

 

 

 

ראש הממשלה לשעבר מזהיר מגל סירובי פקודה של קצינים בצה"ל ושל בכירים בשב"כ, עקב התנהלות הממשלה. באירוע בעמק הירדן אמר ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק כי האג'נדה שמובילה "הממשלה הימנית ביותר שהיתה עד היום" כדבריו, עלולה לגרום להתקוממות והתנגדות אזרחית ולסירובי פקודה מצד קצינים בכירים בצה"ל ואנשי שב"כ. לדבריו, "אנשי צבא ואנשי שב"כ חייבים לסרב לפקודות בלתי חוקיות בעליל. אז האנשים האלה עלולים לא לבצע את הפקודות שהם מקבלים".

 

ברק באירוע בעמק הירדן, היום. "חזיתי את זה לפני שנתיים" ()
ברק באירוע בעמק הירדן, היום. "חזיתי את זה לפני שנתיים"

בנאומו אמר ברק כי "ניסיון לממש את האג'נדה של מדינה אחת יביא בהכרח, בחברה בריאה, לזה שבית המשפט העליון יזרוק אותה מכל המדרגות ויגיד - זה לא חוקתי; שהחברה האזרחית תכנס מאות אלפים בכיכרות של הערים הגדולות ותחסום את זה פיזית; שתקשורת חופשית תעלה את זה על מין עמוד קלון ואי אפשר יהיה להעביר את זה; שאנשי צבא ואנשי שב"כ, שעל פי החוק ישראלי כשהם מקבלים פקודה בלתי חוקית בעליל הם לא רשאים לסרב לה, הם חייבים לסרב לה, אז האנשים האלה - חלקם אנשי שב"כ או אנשי צבא - עלולים לא לבצע את הפקודות שהם מקבלים".

 

ברק הוסיף: "אני חזיתי את זה לפניי שנתיים וחצי באיזו הרצאה בהרצליה. אמרתי - 'הממשלה הימנית הזאת לא תהיה לה ברירה, היא תהיה מוכרחה להסתער על בית המשפט העליון, להסתער על החברה האזרחית והארגונית שלה, להסתער כדי לסתום את הפיות של התקשורת החופשית ולהסתער כדי לקעקע את הקוד האתי של צה"ל. כל הדברים האלה קורים אחד אחרי השני לנגד עינינו היום". ברק אמר את הדברים באירוע הפתיחה של פסטיבל הבננה ה-3 בעמק הירדן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים