שתף קטע נבחר

סקנדל במיס אמריקה: בכירים התפטרו בגלל מיילים מיניים

המנכ"ל, הנשיא והיו"ר של ארגון מיס אמריקה התפטרו אחרי הדלפת התכתבויות עם תכנים פוגעניים על המראה החיצוני וחיי המין של זוכות בתחרות. "אני מרגיש נורא", אמר הנשיא הפורש

בכירים בארגון מיס אמריקה התפטרו מתפקידם בעקבות חשיפה של מיילים שבהם נכתבו תכנים פוגעניים על זוכות בתחרות. המיילים כללו התייחסות בוטה למראה החיצוני, לאינטליגנציה ולחיי המין של המשתתפות בתחרות.

 

ועד המנהלים של מיס אמריקה הודיע אמש (שבת) שהמנכ"ל סאם הסקל, הנשיא ג'וש רנדל ויושבת הראש לין ווינדר התפטרו מהארגון. אתמול חתמו עשרות משתתפות עבר בתחרות על עצומה שקוראת להנהגת הארגון לפרוש אחרי הסקנדל.

המנכ"ל המתפטר סם הסקל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המנכ"ל המתפטר סם הסקל(צילום: AFP)

המיילים הפוגעניים הודלפו לאתר "הפינגטון פוסט", וחשפו התכתבויות בין הסקל לעובדים אחרים בארגון. בעקבות הפרסום ניתקה חברת ההפקה שמצלמת את התחרות השנתית את הקשר עם הארגון, ומסרה שהמיילים שפורסמו "מחרידים". ועד המנהלים השעה את הסקל אחרי הפרסום ב"הפינגטון פוסט".

 

הסקל התנצל ואמר כי "מי שמכיר אותי מבפנים יודע שזה לא מעיד על האופי שלי כאדם או כאיש עסקים". הוא הוסיף שמדובר בבחירת מילים שגויה. התפטרותו נכנסת לתוקף באופן מיידי. ווינדר ורנדל יישארו בתפקיד עוד כמה שבועות. דן מיירס, שהיה הסגן של ווינדר, יחליף אותה בתפקיד.

מלורי הייגן, מיס אמריקה 2013 (צילום: AP) (צילום: AP)
מלורי הייגן, מיס אמריקה 2013(צילום: AP)
  

במיילים הפוגעניים הביע אחד הכותבים תקווה שאישה שזכתה בתחרות תמות, ובמייל אחר השתמשו הכותבים במילה בוטה כדי לכנות את הזוכות בתחרות. אחת ההתכתבויות עסקה במלורי הייגן, שזכתה בתחרות ב-2013, וכעבור שנתיים הפכה לעובדת בארגון מיס אמריקה.

 

במיילים אמרו הכותבים שהייגן השמינה אחרי הזכייה, ותהו עם כמה גברים היא שכבה. הנשיא הפורש רנדל התנצל, ואמר שהדברים שכתב על הייגן היו כמה חודשים לפני שהתחילה לעבוד בארגון. "אני מתנצל. זה לא משקף את הערכים שלי, או את הערכים שעבדתי לקדם בארגון מיס אמריקה. אני מרגיש נורא", אמר.  


פורסם לראשונה 23/12/2017 23:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים