שתף קטע נבחר

שב"ס דחה בקשתו לחופשה של הצעיר שהרג את החייל יפתח גריידי

לקראת ריצוי רבע מ-15 שנות המאסר שנגזרו עליו, נדחתה בקשתו של בן גניש, שהורשע בהריגת יפתח גריידי ברעננה ב-2014, לחופשה ראשונה. בתגובה עתר נגד ההחלטה: "התנהלותי בכלא היא ללא דופי"

יפתח גריידי ז"ל (מימין) ובן גניש (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
יפתח גריידי ז"ל (מימין) ובן גניש(צילום: אבי מועלם)

שב"ס דחה היום (ב') את בקשתו של בן גניש, שנשלח ל-15 שנות מאסר בעקבות הריגתו של החייל יפתח גריידי בשנת 2014, לצאת לחופשה ראשונה מהכלא. בעקבות דחיית הבקשה הגיש גניש עתירה לבית המשפט נגד שב"ס. "התנהלותי בכלא היא ללא דופי", טען בעתירתו.

 

גניש הודה כי דקר למוות את גריידי בקטטה מחוץ למועדון ברעננה באפריל, 2014. במאי האחרון נגזר עליו עונש המאסר, ולאחר הרשעתו וגזירת העונש ערערה הפרקליטות על קלות העונש ואילו הוא ערער על חומרת העונש לבית משפט העליון – אך הערעורים נדחו.

 

גניש נעצר כבר באפריל לפני שלוש שנים, וכעת הוא מרצה את מאסרו בכלא רימונים בשרון. הוא אמור לסיים ריצוי רבע ממאסרו בתחילת שנת 2018, וכמו כל אסיר אחר שמסיים ריצוי רבע מהמאסר – הוא זכאי להגיש בקשה לחופשה ראשונה ולאחר מכן לצאת לסבב חופשות קבוע במידה שעמד בתנאי החופשה. כאמור, גניש הציג בקשה לשב"ס שבה הוא מבקש לצאת לחופשתו הראשונה.

 

בקשתו של גניש נדחתה על ידי שב"ס ובעקבות כך הוא הגיש עתירה באמצעות פרקליטו עו"ד ניר דוד נגד ההחלטה. בעתירה נטען כי התנהלותו של גניש בכלא היא ללא דופי, הוא סיים קבוצת שליטה בכעסים, השתתף בקורס "מעגל שינוי" במשך 10 מפגשים ואף השתתף בשיחות פרטניות בקבוצה.

 

בעתירה של גניש נטען כי בעקבות החלפת העובד הסוציאלי הופסק הקורס. "בהעדר כל סיבה מוצדקת לשלילת החופשה, יתבקש בית המשפט להתערב בהחלטת שב"ס ולהורות על הוצאת גניש לחופשה", נטען בעתירה.

 

גריידי, אז לוחם גולני בשירות סדיר, הגיע ביום האירוע עם קבוצת חברים וחברות מגבעתיים לבילוי במועדון "שש" ברעננה. במקום בילו גם גניש וחבריו, שבשלב מסוים ניסו להיצמד לאחת הבנות מגבעתיים. כשזאת ביקשה שיניחו לה, התפתח עימות בין שתי החבורות, ובמהלכו הלך גניש למטבח המועדון וחזר עם סכין קצבים באורך 20 ס"מ ומזלג גריל עם שיניים ארוכות – ודקר את גריידי למוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
יפתח גריידי ז"ל (מימין) ובן גניש
צילום: אבי מועלם
מומלצים