שתף קטע נבחר

נועה בת ה–15 נפטרה משפעת

במשך תשעה ימים נלחמה על חייה נועה תמר בן שמואל, נערה בריאה בדרך כלל - בגלל סיבוך של מחלת השפעת. אתמול הזיהום בו לקתה הביא לקריסת מערכות גופה - והיא הלכה לעולמה. היא הותירה אחריה זוג הורים ושתי אחיות

מקרה נדיר עם סוף עצוב: קצת יותר משבוע לאחר שפונתה לבית החולים סורוקה, הנערה נועה תמר בן שמואל (15) מאילת, שחלתה בשפעת והתמוטטה בביתה - הלכה אתמול לעולמה.

  

ביום ראשון שעבר דיווחו בני המשפחה שנועה סובלת מחום ומשיעול חריף. ניידת של מגן דוד אדום שהוזעקה למקום נאלצה לבצע בה פעולות החייאה ולפנות אותה בדחיפות לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר־שבע, כשהיא מונשמת עם כשל רב־מערכתי.

 

בבדיקות המעבדה נמצא בגופה נגיף שפעת מזן H1N1, שהסתבך ככל הנראה בזיהום חיידקי - מה שגרם בסופו של דבר להפסקת פעילות הלב ולהחייאה הממושכת אותה עברה. סיבוך השפעת הוביל גם ככל הנראה לקריסת מערכות הגוף השונות.

  

מבית החולים סורוקה נמסר שהם משתתפים בצערה הכבד של המשפחה, שהביעה הסכמה לתרום את אבריה. נועה לא הייתה חולה במחלות רקע ולא סבלה מבעיה דומה בעבר, והיא לא הייתה מחוסנת כנגד נגיף השפעת. תמר הותירה אחריה זוג הורים, דוד וקטי, ושתי אחיות, רז ושי. טרם נקבע מועד להלוויה, הצפויה להתקיים באשדוד.

  

מקרה יוצא דופן

המקרה הזה נחשב ליוצא דופן. הסיבה: בדרך כלל שפעת, בצורתה החמורה, מופיעה בקרב אוכלוסיית הקשישים או אוכלוסייה בסיכון (נשים בהיריון, חולים עם מחלות כרוניות ומטופלים שעוברים טיפול לדיכוי מערכת החיסון).

  

עד כה חוסנו נגד שפעת מיליון וחמש מאות וחמישים אלף בני אדם בישראל, לא כולל תלמידי בתי הספר. שיעור המתחסנים השנה דומה לשנה שעברה. למרות שהשנה החורף פחות מורגש, נתוני התחלואה דומים לשנים הקודמות. עדיין ניתן להשיג חיסונים, ובקופות החולים מדווחים על מאגרים במלאי.

  

מחלת השפעת באה לידי ביטוי בחום גבוה, כאבי ראש ושרירים, שיעול יבש שהולך ומחמיר, לעיתים נזלת וחולשה ותשישות כללית בגוף. המחלה עוברת בין בני אדם ונחשבת למדבקת מאוד. האבחנה במרבית המקרים מתבססת על תלונות החולה וממצאים של בדיקות גופניות. בחלק מהמקרים נשלחות בדיקות גם למעבדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
נערה נפטרה מסיבוכי השפעת
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים