שתף קטע נבחר

עיריות נגד חוק המרכולים: "תנו לנו לקבוע איך לחיות"

סערת חוק המרכולים: ראש העיר ר"ג ישראל זינגר סיפר ל-ynet על מירוץ נגד הזמן: "מטפלים בחוק העזר העירוני, תנו לנו לשמור על המצב הקיים, אם לא - נפעל כמו ת"א". יעקב מרגי מש"ס: "אף אחד לא רוצה לסגור את המדינה". ליברמן: "העיריות צודקות. לא לכפייה דתית"

 

חוק המרכולים, שמאפשר לשר הפנים אריה דרעי לבטל חוקי עזר עירוניים, מעורר התנגדות מאוד גדולה בציבור ובכנסת. בראיון לאולפן ynet אמר ישראל זינגר, ראש העיר רמת גן, שמדובר ב"מירוץ נגד הזמן" לפני שהחוק עובר בקריאה שנייה ושלישית.

 

"כבר לפני שנה התחלנו לטפל בהערות ושינויים לחוק העזר העירוני שלנו ונעלה את זה ב-1 בינואר למועצת העיר", אמר זינגר. "יש פה מאבק בין השלטון המרכזי למרכז השלטון המקומי. למעשה העמדה שלי היא כמו של מרכז השלטון המקומי - תנו לכל עיר, כמו לרמת גן, לשמור על המצב הקיים. זה כבר הפך לניגוח לא ענייני". בפנייה לדרעי אמר זינגר: "תן לכל עיר עם התושבים שלה לקבוע איך היא רוצה לחיות, כולל בשבת".

ישראל זינגר (צילום: תומי הרפז) (צילום: תומי הרפז)
ישראל זינגר(צילום: תומי הרפז)

לפי זינגר, 23 מרכולים ברמת גן פתוחים גם בשבת. "אני לא אתן שישברו את הסטטוס קוו הקיים אצלנו ולא - אני אפנה כמו עיריית תל אביב לאמצעים משפטיים. אני רק מקווה שגם שר הפנים וגם בכנסת יבינו מעבר לכל הוויכוחים: תן לכל עיר עם התושבים שלה לקבוע איך הם רוצים לחיות כל יום כולל בשבת".

 

רמת גן היא חלק מרשימת ערים שהתחייבו לפעול בשבת למרות חוק המרכולים. מאז אושר חוק המרכולים בקריאה ראשונה מנסים ראשי רשויות לפעול במהירות כדי לקבוע עובדות בשטח, דבר שלטענתם יקשה על שר הפנים לפסול חוקי עזר שכבר אישרו חברי המועצות המקומיות.

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לחוק המרכולים וכתב בפייסבוק: "צודקות גבעתיים, ראשון לציון, הרצליה, חולון, רמת גן וערים נוספות. הפעילות במרחב הציבורי בשבת היא עניין לשלטון המקומי בלבד. ישראל ביתנו עומדת לצידו של יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. כן למסורת, כן לערכים יהודיים. לא לכפייה דתית".

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

ח"כ יעקב מרגי (צילום: אפי שריר ) (צילום: אפי שריר )
ח"כ יעקב מרגי(צילום: אפי שריר )
 

ח"כ יעקב מרגי מש"ס אמר במשדר הבוקר של ynet: "חוק המרכולים זה לא דרמה. אף אחד לא רוצה לסגור את המדינה ואף אחד לא רוצה לחנוק את המדינה. פשוט רוצים לקבע בחוק את הסמכות שהייתה לשר הפנים בנושא חוקי העזר, לא הולך להשתנות. אני מצר על כך שיש אנשי ציבור שיש להם, נקרא לזה, אכיפה סלקטיבית של החוקים, אבל זה לא הוויכוח, הוויכוח הוא אם אנחנו רוצים לשמר את הסטטוס קוו".

 

הח"כ מש"ס, שמפלגתו נחלשת בסקרים, אמר כי הוא "מבין את ראשי הרשויות שנמצאים בשנת בחירות ומרימים את הטונים, אבל בסוף הם חיים טוב עם חוקי העזר העירוניים. אנחנו בסך הכול רוצים לשמר את הסטטוס קוו במדינת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
"מירוץ נגד הזמן"
צילום: אבי מועלם
מומלצים