שתף קטע נבחר

סוריה: האיראנים מכתרים את המורדים ליד גבול ישראל

הצבא הסורי והמיליציות האיראניות נתנו למורדים בבית ג'ן שלמרגלות החרמון הסורי אולטימטום של 72 שעות: "להיכנע ולעזוב או לספוג תבוסה צבאית". כלי תקשורת של חיזבאללה דיווחו כי המורדים החלו במו"מ עם צבא אסד על מעברם לאידליב

לוחמים איראניים בסוריה, ארכיון ()
לוחמים איראניים בסוריה, ארכיון

צבא אסד והמיליציות האיראניות כיתרו אתמול (ג') את כוחות המורדים במפגש הגבולות של סוריה עם ישראל ולבנון. גורמים ב"צבא סוריה החופשי" מסרו כי הצבא הסורי נתן למורדים "אולטימטום של 72 שעות להיכנע ולעזוב לאידליב או לספוג תבוסה צבאית".

 

בימים האחרונים הגבירו הצבא הסורי, אשר נתמך על ידי מיליציות איראניות לצד מיליציות מקומיות שממומנות ומצוידות על ידי איראן ולוחמים דרוזים מהאזור, את המתקפה על המורדים הסונים במובלעת שלמרגלות הר החרמון הסורי, סמוך למשולש הגבולות.

המורדים נותרו מכותרים בבית ג'ן. כפרים סוריים למרגלות החרמון (צילום: יואב זיתון) (צילום: יואב זיתון)
המורדים נותרו מכותרים בבית ג'ן. כפרים סוריים למרגלות החרמון(צילום: יואב זיתון)

"הקציבו להם 72 שעות כדי להיכנע ולעזוב לאידליב או להגיע להסכם עם מי שמעוניין להישאר", אמר איבראהים אל-ג'באווי, גורם ב"צבא סוריה החופשי" שמעורה בהתרחשויות. גורם רשמי נוסף שביקש להישאר אנונימי הוסיף כי אמרו להם "היכנעו או שיבוא פתרון צבאי".

 

המורדים נותרו כעת מכותרים בבית ג'ן הסורית שממוקמת כ-11 ק"מ מהגבול עם ישראל - מעוזם העיקרי לאחר שהם איבדו כמה גבעות אסטרטגיות וחוות שבהן הם החזיקו באזור בשבוע האחרון, לאחר יותר מחודשיים של הפגזות יומיות והפצצות אוויריות. זאת לאחר שלפני כמה ימים הודיע צבא אסד כי הוא כיתר את הכפר מגר אל-מיר שלמרגלות החרמון הסורי.

בכלי התקשורת של חיזבאללה דווח כי המורדים החלו לשאת ולתת עם צבא סוריה על תנאי הכניעה שלהם ועל מעברם לאידליב בימים הקרובים. דובר המורדים סוהייב אל-ראהיל אמר כי יש יותר מ-8,000 אזרחים שנלכדו במובלעות המכותרות, וכי מצבם מחמיר.

 

גורם מודיעיני במערב אישר כבר לפני כמה ימים את דיווחי המורדים על אודות התקרבות האיראנים לגבול ישראל, והדגיש את תפקידו המרכזי של חיזבאללה בקרבות המקומיים נגד המורדים. אל-ראהיל הוסיף כי "איראן מנסה לחזק את השפעתה בחבל הארץ שבין דמשק לגבול הישראלי".

 

 

בתחילת החודש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא יאפשר לאיראן להשתלט על סוריה. בנאום שהקליט לקראת פורום סבן אמר: "תנו לי לחזור שוב על מדיניות ישראל - לא נאפשר למשטר שנחרץ להשמיד את מדינת היהודים להשיג נשק גרעיני. לא נאפשר למשטר האיראני לבצר עצמו צבאית בסוריה, כפי שהוא רוצה לעשות, כשהמטרה היחידה שלו היא להשמיד את מדינתנו".

 

על פי פרסומים בכלי תקשורת ערביים, ישראל תקפה כמה פעמים מטרות איראניות ושיירות חיזבאללה בחודשים האחרונים בשטחה של סוריה. כלי תקשורת בסוריה דיווחו בתחילת החודש על הפצצה ישראלית של אתר צבאי בפרברי דמשק. שלושה ימים לפני כן דווח על תקיפה נוספת של חיל האוויר שהפציץ בסיס איראני באזור.

 

באירוע חריג לפני כחודשיים תקפה סוללת נ"מ סורית מטוסי חיל האוויר שהיו במשימת צילום שגרתית בלבנון, וכשעתיים לאחר מכן היא הושמדה על-ידי מטוסים אחרים. דובר צה"ל אמר בתגובה לתקרית כי "אנחנו ערוכים לכל אפשרות. הרוסים עודכנו בזמן אמת על תקיפת הסוללה. זו הייתה פרובוקציה סורית ולא נאפשרה ומצד שני אין לנו כוונה להסלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוחמי המיליציות האיראניות
מומלצים