שתף קטע נבחר

ליאור רפאלוב צפוי להישאר בקלאב ברוז'

הקשר נוטה להישאר בבלגיה עד לסוף העונה, מסיבות כלכליות וגם כי הוא מעדיף לעבור למכבי חיפה או למכבי תל אביב בקיץ ולא בינואר. שכרו של דור מיכה ישודרג לסביבות 350-300 אלף דולר בעונה. אלירן עטר מאוכזב ממעמדו

ליאור רפאלוב צפוי להישאר בקלאב ברוז'. רגע לפני פתיחת חלון ההעברות ולמרות ההתעניינות של מכבי חיפה ומכבי תל אביב בו, הנטייה של הקשר היא להישאר עד לסיום העונה בקבוצה המובילה את הליגה הבלגית.

 

לרפאלוב יש חוזה הנאמד יחד עם בונוסים בכמיליון דולר לעונה בבלגיה. קבוצתו, בה הוא כמעט ולא משחק מתחילת העונה, נמצאת בדרך לאליפות כשהיא מובילה ב-11 נקודות על פני שרלרואה השנייה בטבלה. זכייה בתואר תזכה את השחקנים במענק אליפות. לרפאלוב חוזה בבלגיה גם בעונה הבאה, אולם בשל היחסים החמים בינו לבין ההנהלה, הוא ישוחרר במקרה שתגיע הצעה שהוא יהיה מעוניין בה.

 

ליאור רפאלוב. יחכה למענק אליפות? (צילום: איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל) (צילום: איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל)
ליאור רפאלוב. יחכה למענק אליפות?(צילום: איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל)

 

רפאלוב כבר היה בדרך למכבי תל אביב בחלון ההעברות בתחילת ספטמבר, מהלך שברגע האחרון לא יצא לפועל. ברקע גם מכבי חיפה תמיד הייתה. לקשר יש שני שיקולים עיקריים שיכולים לדחוף אותו להישאר עד לסיום העונה בבלגיה: השיקול הכלכלי (אף אחת מהקבוצות הישראליות לא תוכל לשלם לו סכום כזה) ועדיפות לביצוע המעבר בקיץ כדי לעשות הכנה עם חיפה או ת"א, מאשר הצטרפות כעת כשהוא לא בכושר משחק. רק אם תהיה הפתעה של הרגע האחרון, רפאלוב יגיע כבר בחודש הבא לארץ.

 

כפי שנחשף לראשונה ב-ynet ספורט, דור מיכה שאמנם קיבל הצעה מיאנג בויז השווייצרית יישאר במכבי תל אביב עם חתימה על חוזה ארוך טווח במועדון. מיכה נחשב לשחקן משמעותי מאוד במועדון, מקצועית וכן מבחינת האוהדים, ושכרו צפוי להיות משודרג לסביבות ה-350-300 אלף דולר לאחר שקיבל עד כה שכר של 220 אלף דולר. בקבוצה מייחסים את השדרוג המקצועי במכבי בתקופה האחרונה לחזרתם של מיכה ואלי דסה, שהחלימו מפציעות מסובכות. מי שנראה מאוכזב ממעמדו הוא אלירן עטר, שנדחק לספסל אחרי החזרה לאופציית וידאר קיארטנסון וניק בלקמן.

 

דור מיכה. נחשב לאחד הגורמים לשינוי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דור מיכה. נחשב לאחד הגורמים לשינוי(צילום: עוז מועלם)

 

"מקלארן הבין מהר שישראל לא תקדם אותו"

"אנחנו מאוכזבים מההחלטה של סטיב מקלארן לעזוב וללכת לכיוונים אחרים, אבל ידענו מההתחלה שתרחיש כזה עלול לקרות", אמר אתמול המנכ"ל בן מנספורד בעקבות עזיבת היועץ המקצועי. ארבעה חודשים בלבד לאחר שהצטרף למכבי ת"א כיועצו של ג'ורדי קרויף, ורק מספר משחקים לאחר שירד לספסל הקבוצה והפך למעורב בניהול המשחקים, מקלארן החליט לנצל את הסעיף בחוזהו המאפשר לו לעזוב בתחילת כל חודש והודיע לראשי המועדון שהחליט להיפרד. הצעד שלו הוביל לביקורות במועדון, גם מרומזת מצידו של מנספורד.

 

מקלארן עזב את הארץ אחרי הנצחון על קריית שמונה לטובת חופשת חג המולד, אולם הודיע מאנגליה על ההחלטה לעזוב לצמיתות. באנגליה העריכו כי מי שעבד כמאמן נבחרת אנגליה בעבר הבין שהשהות שלו בישראל לא תקדם אותו לטובת חוזה באי הבריטי, ולכן יעדיף לוותר על משרתו בקריית שלום ולנסות לקדם עצמו לאימון בליגת המשנה באנגליה או בליגה הסקוטית. הצעות למשרות פרשן בכיר עשויות אף הן לקרב אותו למשרה.

 

מקלארן. רומן קצר (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
מקלארן. רומן קצר(צילום: אבי רוקח)

 

"מקלארן הגיע לישראל אחרי שלא היה לו שום ביקוש מאז שפוטר מדרבי. הוא הבין מהר מאוד שמישראל הוא לא יתקדם ולכן הודיע על עזיבה", הסבירו במועדון. השחקנים הופתעו ואמרו כי לא היה סימן מקדים למהלך. "זה שוב לא רציני, בכל פעם שמגיע לכאן מאמן שהוא לא קרויף הוא עוזב מהר מאוד. כמה חודשים ועפים מפה", אמרו שחקנים.

 

ג'ורדי קרויף סיפר בעצמו לשחקנים על העזיבה של מקלארן. מי שימשיך להיות עוזרו של קרויף הוא דני פויאטוס שהגיע מנערי ריאל מדריד. מאחר שבקבוצה מבינים כי לקרויף אין ניסיון מספיק לעמוד על הקווים, יוצמד לו איש צוות מקצועי נוסף בקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ג'ורדי קרויף
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים