שתף קטע נבחר

שיבושים באספקת המזון בוונצואלה: "הבטיחו לנו בשר חזיר"

אלפים יצאו לרחובות בעקבות המשבר הכלכלי הקשה שהפעם הוביל לשיבושים באספקת מזון מסובסד. קולומביה העבירה עשרות טונות של בשר חזיר בעקבות המחסור. "הממשלה שיקרה לנו, קיווינו לאכול בשר בחג המולד, אבל גם בשנה החדשה לא נאכל"

 

המחסור החמור במזון שנגרם כתוצאה מהמשבר הכלכלי בוונצואלה הוביל השבוע אלפי אזרחים להפגין ברחובות נגד הנשיא ניקולס מדורו. הסערה התורנית מתמקדת בכך שחרף הבטחותיו, המזון המפוקח לא הגיע למדפים. בימים שבהם אספקת המזון מגיעה כסדרה, המוצרים המסובסדים נמכרים במחיר נמוך פי 30 מהרגיל. התושבים קיוו לקבל את בשר החזיר לקראת ארוחות חג המולד, אך נותרו ללא הבשר גם לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה.

אזרחים מתעמתים עם כוחות הביטחון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אזרחים מתעמתים עם כוחות הביטחון(צילום: EPA)

מדפים ריקים ממזון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מדפים ריקים ממזון(צילום: EPA)
 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי בשל המשבר קולומביה העבירה לוונצואלה משאיות עם 50 טונות של בשר חזיר, ובימים הקרובים תעביר משאיות נוספות. כוחות המשטרה ברחבי המדינה מנסים לבלום את המפגינים שבמהרה התחילו להתפרע ברחובות.

 

מרים בריטו, בת 40 ואם לילדה בת 7 שיצאה להפגין בבירה קראקס, אמרה לסוכנות הידיעות AFP: "הממשלה שיקרה לנו לגבי בשר החזיר". בריטו הוסיפה כי את ארבעת החודשים האחרונים היא העבירה ללא תלושים למזון מסובסד.

 

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו(צילום: רויטרס)

כמה קילוגרמים של בשר הגיעו לאחת השכונות המרכזיות בבירה, אך במהרה התגלה כי הן לא יספיקו ל-300 המשפחות שמתגוררות בה ומחכות כבר חודשים. הבשר התחלק בין התושבים באופן רנדומלי. "הם פשוט צוחקים לנו בפנים", אמרה בריטו.

 

"מדורו הבטיח בריאיון לטלוויזיה לייבא בשר, ועכשיו הוא מעליל עלילות על פורטוגל", אמר חסוס קסטז'נוס, סנדלר במקצועו שיצא להפגין נגד הנשיא. "אנשים כבר לא חיים באגדות, אנחנו לא רוצים לחיות בשקר".

 

יחד עם המשבר באספקת המזון, המפגינים מוחים על ההפסקות הממושכות באספקת החשמל והמים לבתים. הנשיא מדורו מאשים את החרמות נגד ונצואלה בשיבושים הקשים. לדבריו, המחסור במזון נובע מהסנקציות הכלכליות שארצות הברית הטילה על המדינה הענייה, שבעקבותיהן פורטוגל, שמייצאת את בשר החזיר, מחרימה אותה.

 

"לאן נעלם החזיר אתם שואלים? זאת אשמתה של פורטוגל", אמר הנשיא לכלי התקשורת. "הם קנו את כל הבשר שהיה מיועד לוונצואלה. היינו צריכים לייבא אותו, אבל הם הקפיאו את כל חשבונות הבנק שלנו והחרימו 2 ספינות שהיו צריכות לבוא אליהם", הוסיף.

 

בליסבון התנערו מהאשמותיו של מדורו, ושר החוץ אוגוסטו סנטוס סילבה אמר כי "ממשלת פורטוגל לא יכולה לפגוע באספקת בשר החזיר. אין לנו שום מעורבות פוליטית בענף הייצוא". אחד מיצואני הבשר בפורטוגל אמר כי ונצואלה עדיין חייבת לספקים המקומיים כ-40 מיליון אירו מחוזים שנחתמו בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מפגינים בוונצואלה
צילום: EPA
מומלצים