שתף קטע נבחר

גם באמריקה משלמים ביוקר על האוברדרפט

בשנת 2016 שילמו הצרכנים בארצות הברית סך המוערך ב- 15 מיליארד דולר עמלות על משיכת יתר וצ'קים חוזרים. למרות החובה החלה על הגופים הפיננסיים לקבל את רשותו של הלקוח בכל משיכת יתר, רוב הלקוחות לא זוכרים שמישהו שאל אותם

בשיתוף מימון ישיר

 

בשנת 2016, שילמו הצרכנים בארצות הברית סך של 15 מיליארד דולר עמלות על משיכת יתר וצ'קים חוזרים, כך על פי נתונים שחשפה לאחרונה הלשכה להגנה פיננסית על צרכנים בארצות הברית (CFPB) ופורסמו על ידי סוכנויות הידיעות.

 

על פי הנהלים, כל בנק שלו נכסים של מעל מיליארד דולר, חייב לדווח הכנסותיו מצ'קים חוזרים ועמלות אוברדרפט. כך, על פי הנתונים, ב-2016 סכום זה הגיע ל-11.41 מיליארד דולר, נתון המהווה עלייה של 2.2% לעומת שנת 2015 שהיתה השנה הראשונה בה החלו הבנקים לדווח ל-CFPB.

 

ההערכה היא כי בתוספת הסכום המשוער שגבו גם הבנקים הקטנים ואיגודי האשראי, הסך הכולל עומד על 15 מיליארד דולר.

 

העמלות הללו מדאיגות את האמריקאים שחיים במחסור תמידי במזומנים. "צרכנים החיים על הקצה יכולים למצוא את עצמם צוברים עוד ועוד חיובי משיכת יתר", צוטט ריצ'רד קורדריי, מנהל ה- CFPB. "למרות שינויים רגולטוריים ושינויים בענף שנעשו לאחרונה, צרכנים עם יתרה נמוכה בעובר ושב ומרווח קטן לעשיית טעויות, ממשיכים לשלם עמלות אוברדרפט משמעותיות".

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

קורדריי מציין גם כי הסכום הממוצע שאמריקאים שילמו על אוברדרפט עמד על 24 דולר, אך כל הבנקים לרוב גובים עמלות של כ-34 דולר לכל מקרה של משיכת יתר.

 

חיובי האובדראפט מדאיגים גם את הרגולטורים בארה"ב כבר זמן רב. הבנק הפדרלי החליט לטפל בנושא ב-2010 על ידי חיוב הבנקים לקבל אישור מפורש של הלקוח לאפשר עסקה שמכניסה את החשבון שלו למשיכת יתר, ומובילה לגבייה של עמלת אוברדרפט. אחרת, העסקה פשוט לא תכובד.

 

באותה שנה, ענף השירותים הפיננסיים היה בדרך לרשום 38.5 מיליארד של עמלות אוברדרפט ומשיכת יתר, על פי הערכות שהיו אז, ונראה כי המהלך ריסן את העמלות.

 

למרות זאת, מחקר של חברת Pew משנת 2014 גילה כי יותר ממחצית מהאמריקאים שהגיעו למשיכת יתר בשנה ההיא לא זכרו כי הסכימו לקבל את שירות האוברדרפט.

 

לדברי קורדריי, הנתונים מורים על כך שהאמריקאים העניים ביותר הם עדיין אלו שסופגים את הפגיעה הקשה ביותר. לדבריו, הלקוחות הבוחרים לעתים קרובות להיכנס למשיכת יתר מסיימים לרוב עם עמלות של כ-450 דולר בשנה.

 

לקבלת הלוואה לכל מטרה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים