שתף קטע נבחר

כתב אישום נגד עאהד תמימי שהכתה חייל ונגד אמה

תמימי מואשמת בתקיפת קצין וחייל לפני כשבועיים וכן בגין חמישה אירועים נוספים שבהם תקפה אנשי ביטחון. אמה נאשמת במעורבות בתקיפה וכן בהסתה בפייסבוק לביצוע פיגועים

 

 

כתב אישום הוגש בצהריים (יום ב') נגד עאהד תמימי, פלסטינית בת 17, שתועדה כשתקפה קצין וחייל לפני כשבועיים - ומאז הוארך מעצרה כמה פעמים. היא נאשמת בתקיפה וכן בחמישה אירועים נוספים שבהם תקפה אנשי ביטחון. אמהּ נאשמת במעורבות בתקיפה וכן בהסתה בפייסבוק לביצוע פיגועים. בית הדין האריך את מעצר השתיים בשמונה ימים.

עהאד בבית הדין הצבאי. מואשמת בתקיפה בנסיבות חמורות (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
עהאד בבית הדין הצבאי. מואשמת בתקיפה בנסיבות חמורות(צילום: אוהד צויגנברג)

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה, עאהד תמימי זרקה אבנים לעבר אנשי ביטחון, איימה עליהם, הפריעה לכוחות למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן.

 

לעיון בכתב האישום נגד עאהד תמימי - לחצו כאן 

לעיון בכתב האישום נגד האם - לחצו כאן

 

כמו כן הוגש לבית המשפט הצבאי כתב אישום נגד נרימאן תמימי, אמהּ של עאהד, בגין מעורבותה באירוע התקיפה המתועד ובאירוע נוסף שבו השתתפה עם בתה בתחילת החודש שעבר. אתמול הוגש כתב אישום נגד נור תמימי, קרובת משפחתה של עאהד, בגין חלקה באירוע התקיפה המתועדת.

עאהד תמימי בבית הדין הצבאי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
עאהד תמימי בבית הדין הצבאי(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

נור ונרימאן תמימי. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרן עד תום ההליכים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נור ונרימאן תמימי. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרן עד תום ההליכים(צילום: AFP)
 

 

 

כתב האישום נגד עאהד כולל 12 סעיפים בהם גם הסרטון שהוביל למעצרה. הסרטון תיעד את תמימי ובת דודתה מכות קצין וחייל צה"ל ליד ביתה, ואילו הם לא מגיבים. תמימי מואשמת בעסקות הסרטון בתקיפת חייל בנסיבות מחמירות ובהפרעה לחייל. לפי כתב האישום היא איימה על החייל שהיה במקום: "צא או שאתן לך אגרוף" ו"אל תיגע בי, אני אשבור לך את הפנים".

 

בעקבות הסרטון תמימי מואשמת בהסתה בשל דבריה למצלמה לאחר שהחיילים התרחקו מהמקום: "אני מקווה שכולם ישתתפו בהפגנות כי זה הפתרון היחיד להגיע לתוצאה. הכוח שלנו באבן שלנו... הם צריכים לשאת באחריות לכל תגובה שתבוא מאיתנו - אם זה פיגועי דקירה או פיגועי התאבדות או זריקת אבנים כולם צריכים לעשות משהו ולהתאחד על מנת שהמסר שלנו יגיע - שרוצים לשחרר את פלסטין".

תמימי. מואשמת בתקיפת חייל בנסיבות מחמירות ()
תמימי. מואשמת בתקיפת חייל בנסיבות מחמירות

 

 

 

מלבד אותו מקרה, תמימי מואשמת גם במקרים שאירעו לפני האירוע. לפי כתב האישום, ב-8 בדצמבר 2017 תמימי השתתפה יחד עם נערות פלסטיניות נוספות בהפרת סדר סמוך לנבי סלאח. במהלך שידור חי שנורימאן הפעילה, תועדה תמימי מקבלת הנחיות מאמה להפריע לפעילות החיילים במקום וכן היא תועדה יורקת ומשליכה אבנים לעבר החיילים. על מקרה זה היא מואשמת בזריקת אבנים, הפרעה לחייל ותקיפת חייל.

 

ב-26 במאי 2017 השתתפה תמימי בהפרת סדר שהחלה במרכז נבי סלאח והתקדמה לעבר עמדה צבאית. במהלך אותה הפרת סדר נפצעו שני שוטרים. במהלך אותה הפרת סדר תמימי מנעה מהחיילים להגיע אל מי שהוביל את הפרת הסדר ולעצור אותו. 

 

כתב האישום מתייחס גם לאירוע מ-12 במאי 2017, אז השתתפה תמימי בהפרת סדר שהייתה בכפר, חסמה את נתיב הירי של לוחם שהיה ערוך לירי במקום, תקפה לוחם אחר, ירקה עליו וקראה לו: "רוצ חנאצי טרוריסט" ו"כלב, חיה, חרא, גנב, רוצח ילדים".

 

המקרה האחרון בכתב האישום מתייחס לאחד באפריל 2016, אז היא יידתה אבנים לעבר כוחות הביטחון וכן שידלה אחרים לעשות כן.

תמימי ב-2012 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תמימי ב-2012(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

עאהד תמימי התפרסמה לראשונה ב-2012, לאחר שסרטון שבו היא נראית מגדפת חייל צה"ל ויורקת עליו עלה ליוטיוב. בעקבות הסרטון, הזמין אותה לטורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אז ראש הממשלה, לארוחת בוקר ממלכתית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
עאהד תמימי בבית המשפט הצבא
צילום: רויטרס
מומלצים