שתף קטע נבחר

אסון בהר השולחן: 2 נהרגו, מאות תיירים נתקעו

חילוץ לילי דרמטי באתר התיירות המפורסם ביותר של דרום אפריקה: מטפסי הרים מעדו במהלך הטיפוס בחבל, וכוחות החילוץ נעזרו ברכבל כדי להגיע אליהם. בינתיים נותרו מאות תיירים תקועים בראש ההר - והם הורדו ממנו רק באמצע הלילה

כוחות חילוץ והצלה השלימו לפנות בוקר (יום ג') מבצע לילי דרמטי שבמהלכו הם ירדו בחבלים מרכבל אל הר השולחן המפורסם בדרום אפריקה, כדי לחלץ את גופותיהם של שני מטפסי הרים שנהרגו בנפילה מצוק. מטפסת שנפלה גם היא ונפצעה חולצה כבר אתמול. מאות בני אדם נתקעו על ההר.

הר השולחן בדרום אפריקה. החילוץ נמשך אל תוך הלילה (צילום: AP) (צילום: AP)
הר השולחן בדרום אפריקה. החילוץ נמשך אל תוך הלילה(צילום: AP)

ההר הסלעי המשקיף על קייפטאון הוא יעד תיירות פופולרי מאוד, ומעת לעת נאלצים כוחות החילוץ לצאת אליו למבצעי הצלה, אבל המבצע שהתנהל בלילה שעבר היה מהמסובכים ביותר שזכורים שם. מאות בני אדם נתקעו על ההר במשך שעות עד שהרכבל חזר לשימוש והיה אפשר להוריד אותם. אחרון התיירים הורד מההר הרבה אחרי חצות.

מאמצי החילוץ בהר השולחן (צילום: מתוך טוויטר) (צילום: מתוך טוויטר)
מאמצי החילוץ בהר השולחן(צילום: מתוך טוויטר)

באסון שבו נהרגו שני בני אדם היו מעורבים מדריך טיפוס מקומי ושני לקוחות יפניים – גבר ואישה. הגבר היפני נהרג בנפילה והאישה כאמור נפצעה. המטפסים אבטחו את עצמם בחבלים ממש מתחת לתחנת הרכבל שבראש ההר, ואז לפתע הם נפלו – אולי אחרי שאחד מהם איבד את האחיזה ומשך איתו את השניים האחרים מטה. הם היו עדיין קשורים בחבלים, ותיירים הבחינו מהרכבל באישה מבצעת החייאה בגבר היפני.

 

מסוק הוזעק לאזור, אבל צוותי החילוץ קבעו שיהיה קל יותר להגיע למטפסים שנפגעו על-ידי השתלשלות בחבלים מהפתח שברצפת אחד מתאי הרכבל. אחרי שנקבע כי שניים מהמטפסים נהרגו הועלתה הפצועה ברתמה אל הרכבל ופונתה.

 

גופות המטפסים חולצו אחרי שהתיירים התקועים הורדו מההר. כ-30 מתנדבים השתתפו במבצע החילוץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הר השולחן, המשקיף על קייפטאון
צילום: AP
מומלצים