שתף קטע נבחר

נוסעים לחו"ל? אתם חייבים רישיון בינלאומי

משרד התחבורה מודה: אי אפשר להסתמך על הרישיון הישראלי בחו"ל, חובה להוציא רישיון בין לאומי

משרד התחבורה משנה מדיניות: לאחר שנים שבהן הצהיר כי רישיון הנהיגה הישראלי בכרטיס הפלסטיק תקף בעשרות מדינות זרות וכי ניתן לנהוג עימו בהן ללא הוצאת רישיון נהיגה בינלאומי, שינה בחודש שעבר המשרד את מדיניותו מבלי לתת לכך פרסום פומבי.

 

נוהגים בחו"ל? חייבים רישיון בינלאומי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
נוהגים בחו"ל? חייבים רישיון בינלאומי(צילום: shutterstock)

 

לאתר האינטרנט של המשרד הועלה ההסבר לפיו "אזרח ישראלי היוצא מהארץ למדינה אחרת, אינו יכול להסתמך על רישיון הנהיגה הישראלי הקבוע המצוי ברשותו. מובהר בזאת כי אזרחים היוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים לנהוג במדינה בה הם מבקרים, חייבים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי".

 

עד לחודש שעבר הייתה באתר רשימה של 23 מדינות, שבהן הצהיר המשרד כי ניתן לנהוג עם הרשיון הישראלי לבדו: אוסטרליה, איטליה, אירלנד, אל סלבדור, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, הונגריה, טורקיה, יוון, נורבגיה, סינגפור, ספרד, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת קוסטה ריקה, קוריאה הדרומית, קפריסין, שבדיה ושוויץ.

 

אולם כעת נעלמה הרשימה ומופיעה האזהרה שהישראלים שמתכוונים לנהוג בחו"ל חייבים ברשיון נהיגה בין לאומי. בשנים האחרונות נתקלו ישראלים לא פעם בקשיים לשכור רכב עם הרישיון הישראלי, גם במדינות שהמשרד טען שאין בהן צורך ברשיון בין לאומי. לא פעם הסתיימו גם מפגשים עם המשטרה המקומית בדו"חות על נהיגה ללא רשיון תקף באותה מדינה.

 

אז עכשיו אין עוד ספקות: מחירו הנפקת רישיון נהיגה בין לאומי עומד על 20 שקל, וניתן להוציאו בעשרות תחנות הנפקה של חברת פמי פרימיום ואיסתא, את מיקומן, בדרך כלל בחנויות אופטיקה ובסניפי ממס"י, אפשר למצוא באתר המשרד.

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ישנן כיום כ-20 מדינות המתירות לנהוג ברכב פרטי למי שנושא רישיון נהיגה ישראלי עם תמונה (מבלי לצרף רישיון נהיגה בינלאומי). למרות זאת, במדינות אלה ישנם גופים כגון חברות השכרת רכב ורשויות אכיפה שלא תמיד מודעים להכרה של מדינותיהם ברישיון הנהיגה הישראלי.

 

"במטרה למנוע אי נעימויות החליט אגף הרישוי להבהיר כי אזרחים היוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים לנהוג במדינה בה הם מבקרים, חייבים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי, בצמוד לרישיון נהיגה ישראלי תקף. מדינות אלה מכירות ברישיון הנהיגה הישראלי על בסיס הכרה הדדית בין המדינות, ולא על בסיס חוק בינלאומי, מלבד איטליה וקוריאה הדרומית – איתן נחתמו הסכמים רשמיים להכרה הדדית ברישיונות הנהיגה של שתי המדינות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רישיון הפלסטיק אינו מספיק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים