שתף קטע נבחר

מרד נסיכים בסעודיה: לא נשלם חשבון חשמל

נמשכת הרפורמה הכלכלית-חברתית העמוקה שמנהיג בית המלוכה. בעקבות ההחלטה שהמדינה לא תממן מעתה חשמל ומים ולנסיכים התבצרו 11 מהם בארמון אל-חוכם ודרשו לבטל את הצעד. הם נעצרו ונזרקו לכלא

שלטונות סעודיה עצרו 11 נסיכים משום שמתחו ביקורת על משפחת המלוכה אחרי שהחליטה על שורה של צעדי צנע, ובהם ההחלטה שהנסיכים יצטרכו לשלם מכספם את חשבונות החשמל והמים שלהם.

 

על רקע הגירעון התקציבי שנגרם לה מצניחת מחירי הנפט הכריזה לאחרונה ריאד על רפורמה כלכלית עמוקה, הכוללת הפחתת הסובסידיות, הטלת מע"מ וקיצוץ בהטבות לבני משפחת המלוכה.

יורש העצר הסעודי בן סלמאן, האיש החזק בממלכה (צילום: AP) (צילום: AP)
יורש העצר הסעודי בן סלמאן, האיש החזק בממלכה(צילום: AP)

סעודיה מקווה לפתח ולהעמיק מגזרים כלכליים אחרים מלבד מגזר הנפט כדי להפחית את התלות העצומה שלה במשאב הזה, וזו גם אחת הסיבות לכך שהחליטה להתיר לנשים לנהוג, בתקווה שכך יוכלו להשתלב בשוק העבודה.

 

לפי דיווחים בסעודיה, הנסיכים "המורדים" התכנסו בארמון אל-חוכם ודרשו לא לבטל את הצו הקובע שהמדינה תשלם את חשבונות החשמל והמים של משפחת המלוכה כולה. הם סירבו לעזוב את הארמון עד שהצו לא יבוטל, ובעקבות זאת נעצרו על-ידי אנשי יחידה שאנשיה קשורים קשר הדוק ליורש העצר מוחמד בן סלמן, המוביל את מבצע הרפורמות.

 

העצורים הועברו לכלא אל-חייר בבירה, והם יעמדו לדין. בסוף השנה שעברה, כשסעודיה עצרה עשרות מבני משפחת המלוכה במסגרת מבצע נגד השחיתות, הם הוחזקו במלון חמישה כוכבים בריאד.

 

אתמול הודיעה התביעה בריאד כי נגד הנסיכים הוגש כתב אישום בגין הפרעה לסדר הציבורי.


פורסם לראשונה 06/01/2018 22:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
יורש העצר בן סלמאן
צילום: רויטרס
מומלצים