שתף קטע נבחר

רק בנורווגיה: יותר חשמליות והיברידיות ממכוניות רגילות

מכירת מכוניות בעלות מנועים חשמליים והיברידיים בשנה החולפת בנורווגיה עברה לראשונה את מחצית כלל המכירות הארצי. כך עושים זאת נכון

נתח השוק של מכוניות היברידיות וחשמליות בנורווגיה עבר את ה-50% אשתקד, זינוק משמעותי מחלקו בצי הרכב ב-2016 שעמד על 40%, כבר אז הגבוה בעולם. בכך הפכה המדינה הצפונית לראשונה שחוצה את הרף, פועל יוצא של עידוד מסיבי מטעם המדינה לרכישת כלי רכב בעלי הנעה אלטרנטיבית. יש להזכיר בהקשר זה שתהליך הפקת מרבית האנרגיה בנורווגיה נקי לחלוטין. בעבר הודיעה נורווגיה כי תאסור לחלוטין מכירת מכוניות מזהמות החל ב-2025.

 

נורווגיה. הכל נקי יותר ( ) ( )
נורווגיה. הכל נקי יותר

 

בעלי רכב חשמלי והיבריד, המשלב מנועי בנזין ודיזל עם חשמל, נהנים בנורווגיה לא רק מהטבות מיסוי משמעותיות, אלא גם מהעדפה על הכביש - החל מחניה מוזלת, דרך אישור תנועה גם בנתיבי תחבורה ציבורית ורכב משותף בשעות הגודש ועד שחרור מעלות בכבישי אגרה, מנהרות ומעבורות. בנוסף משקיעה הממשלה הנורווגית בפריסה אינטנסיבית של עמודי ותחנות טעינה מהירה לאורך הכבישים המהירים ובערים.

 

לפי נתונים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA), נורווגיה מקדימה בפער עצום את שאר העולם, כולל מדינות מתקדמות מבחינה זו דוגמת הולנד, שוודיה, סין, צרפת ובריטניה. לפי נתוני הסוכנות, נתח שוק מכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות (שאינו כולל מנועי חשמל תומכים בלבד) בנורווגיה עמד ב-2017 על 39%, לעומת 29% שנה קודם לכן. לשם השוואה, הולנד הממוקמת במקום השני מציגה נתון של 6.4% בלבד.

 

דובר ב.מ.וו, אחת המרוויחות העיקריות מהזינוק בפופולריות הרכב החשמלי בנורווגיה עם ה-i3 שנמכרה שם מצוין אשתקד, אמר כי "אנחנו רואים בנורווגיה דוגמה מצוינת לדרך בה ניתן לקדם תחבורה חשמלית בעזרת עידוד חכם. המצב היה כנראה שונה לחלוטין אם העידוד הזה לא היה קיים". לדבריו, מדינות נוספות המעודדות באופן נכון את השימוש ברכב חשמלי הן בריטניה, קליפורניה והולנד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים