שתף קטע נבחר

ראש ה-CIA: טראמפ כשיר לתפקיד הנשיא

הספר על כהונת הנשיא הרפובליקני ממשיך לעורר הדים: מייק פומפאו הגן בראיון לרשת "פוקס" על טראמפ ואמר שהוא מעביר לו תדריכי מודיעין על בסיס קבוע ושהוא מעורב לגמרי, מבין סוגיות מורכבות ושואל שאלות קשות. טראמפ צייץ בטוויטר: "מתמודד עם פייק בוּק שנכתב על ידי אדם לא אמין"

מימין לשמאל: טראמפ, סגנו פנס, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מקונל, ראש ה-CIA פומפאו ויו"ר בית הנבחרים ראיין (צילום: AP) (צילום: AP)
מימין לשמאל: טראמפ, סגנו פנס, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מקונל, ראש ה-CIA פומפאו ויו"ר בית הנבחרים ראיין(צילום: AP)

למי קראתם לא כשיר? ראש ה-CIA מייק פומפאו סיפר היום (יום א') שהוא מעביר לדונלד טראמפ תדריכי מודיעין על בסיס קבוע, ולדבריו הנשיא האמריקני מעורב לגמרי, מבין סוגיות מורכבות ושואל שאלות קשות. בראיון לתוכנית Fox News Sunday אמר פומפאו שטראמפ "כשיר לגמרי" להיות המפקד העליון של הכוחות המזוינים, ולדבריו זה "מגוחך" שהוא נשאל בסוגיה זו. אלא ששאלה זו עלתה באחרונה פעמים רבות בעקבות פרסום הספר "אש וזעם" של הסופר מייקל וולף ובו פרטים מביכים על טראמפ משנתו הראשונה בתפקיד.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

ראש ה-CIA אמר שסוג כזה של שאלות - על מצבו הנפשי וכשירותו של נשיא ארה"ב לתפקיד - מגיעות מצד "אנשים שפשוט לא מקבלים את העובדה שהנשיא טראמפ הוא נשיא ארה"ב ואני מצטער בשבילם על כך".  

 


הספר נחטף מהמדפים בארה"ב. "אש וזעם" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הספר נחטף מהמדפים בארה"ב. "אש וזעם"(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

יועץ המדיניות הבכיר של טראמפ, סטיבן מילר, גם התגייס להגנתו של הנשיא הרפובליקני, ואמר בראיון לתוכנית "מצב האומה" ברשת CNN שספרו של וולף הוא "שום דבר מלבד ערימת אשפה". מילר הוסיף שזה "טרגי ומצער" שהאסטרטג הבכיר לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, שמצוטט באריכות בספר "אש וזעם", אמר "דברים גרוטסקיים" שאינם תואמים את המציאות.

 

הראיון ל-CNN התחמם במהירות ומילר מתח ביקורת על אופן הסיקור של רשת החדשות את הנשיא טראמפ. מגיש התוכנית ג'ייק טאפר לא נותר חייב וסיים את הראיון כשכינה את מילר "מתרפס" והאשים אותו ב"בזבוז הזמן של הצופים".

 

ספרו של וולף מציג את טראמפ כאדם שלא מתפקד כראוי כנשיא המעצמה הגדולה בעולם. הספר יצא לאור ביום שישי ומאז נחטף מהמדפים. הנה כמה מהחשיפות ממנו שפורסמו בימים האחרונים:

 

בספר נכתב כי "טראמפ התחייב לאשתו מלניה שאין לו כל סיכוי לנצח בבחירות. ואפילו עבור בעל בוגדני באופן כרוני, שלא לומר חסר תקנה, הייתה זאת הבטחה שהוא באמת רצה לקיים". לטענת המחבר, טראמפ הזדהה עם הכאב של מלניה וביקש ממנה "לסחוב עוד קצת", מאחר והאמין שיריבתו הילרי קלינטון תנצח בבחירות. 

 


"אני גאון שפוי". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: MCT) (צילום: MCT)
"אני גאון שפוי". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ(צילום: MCT)

לפי הסופר מייקל וולף, מלניה טראמפ בכתה בערב הבחירות ולא הייתה בה כל שמחה על הניצחון. באנון טען, לפי הספר, כי טראמפ היה מבועת, אך בחלוף הזמן החל להאמין שהוא ראוי למעמד ושהוא באמת יכול להיות נשיא ארצות הברית.

 

לפני שטראמפ מינה את בכיר הצבא לשעבר ה.ר. מקמאסטר ליועץ לביטחון לאומי, מקמאסטר הרצה לו על אסטרטגיה עולמית. "הבחור הזה שעמם לי את המוות", אמר טראמפ כשמקמאסטר עזב, לפי הספר. לאחר מכן מקמאסטר חזר בחליפה רחבה. "הוא נראה כמו מוכר בירה", תיאר אותו טראמפ. הנשיא אמר כי החליט למנות את מקמאסטר, אבל הבהיר כי אינו רוצה פגישה נוספת עמו.

 

טראמפ אמר לנשיא "פוקס ניוז" לשעבר רוג'ר איילס כי חתנו ויועצו ג'ארד קושנר "יפתור" את סוגיית רוסיה.

 

בפרק אחר נכתבו ניסיונות טראמפ לחזר אחר בנות הזוג של חבריו מתוך התקפי קנאה ונקמה. "כדי להשיג את נשותיהם של חבריו, טראמפ פתח במסע לחצים כדי לשכנע אותן שבני הזוג שלהן אינם מה שהן חושבות". לדבריו, טראמפ שוחח עם חבריו בפרטיות בזמן שנשותיהן היו על קו הטלפון עם הנשיא. "טראמפ ביקש מעוזריו להזמין את הבעל למשרדו ויזם שיחות בעלות אופי מיני. הוא שאל את חבריו אם הם עדיין מקיימים יחסי מין עם נשותיהם ובאיזו תדירות, וניסה לחלץ מהם הודאה על בגידה או על תחושותיהם כלפי נשים נשואות אחרות", נכתב.

 

לפי הסופר מייקל וולף, בניו של טראמפ - דון ג'וניור ואריק - מכונים מאחורי גבם עודאי וקוסאי, כשם בניו של סדאם חוסיין.

 

בספר מובאים ציטוטים של בכירים בבית הלבן, במעגל הקרוב של הנשיא, שאמרו כי "טראמפ הוא אידיוט, טיפש, מטומטם, רפה שכל ובשום מקרה אינו מסוגל להיות נשיא".

 

"אמר דברים גרוטסקיים". האסטרטג הבכיר לשעבר של טראמפ, סטיב באנון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"אמר דברים גרוטסקיים". האסטרטג הבכיר לשעבר של טראמפ, סטיב באנון(צילום: AFP)

טראמפ התייחס לספר בציוץ בטוויטר ושכתב שהוא "גאון שפוי" ובמסיבת עיתונאים בקמפ דיוויד אמר אתמול "אני מגדיר את הספר כבדיוני. אם החוקים הנוגעים להוצאות דיבה היו חזקים במדינה הזו, זה לא היה קורה". עוד אמר הנשיא: "הלכתי לאוניברסיטאות הכי טובות, הייתי תלמיד מעולה, עשיתי מיליארדי דולרים, הפכתי לאחד מאנשי העסקים הטובים ביותר, עברתי לטלוויזיה ובמשך עשר שנים הייתי הצלחה מדהימה", תיאר תחילה טראמפ את חייו, בדומה לציוץ שבו כתב כי "המעלות הגדולות שלו הן יציבות נפשית וחוכמה".

 

באנון: "מצטער על הסחת הדעת מהישגיו ההיסטוריים של הנשיא"

היום צייץ טראמפ ברשת החברתית: "נאלצתי להתמודד עם פייק ניוז מהרגע שבו הודעתי על מועמדותי לנשיאות, וכעת עליי להתמודד עם 'פייק בוּק' שנכתב בידי אדם לא אמין. הנשיא (רונלד) רייגן התמווד עם אותה בעיה בעבר, וכך אעשה גם אני".

 

באנון אמר היום שהוא מתנצל שלא הגיב מוקדם יותר לדברים שיוחסו לו בספר החדש על טראמפ, בין היתר על בנו של הנשיא דונלד טראמפ ג'וניור. "דונלד טראמפ ג'וניור הוא פטריוט וגם איש טוב", אמר באנון בהצהרה שפורסמה ברשת CNN מפי מקור שמקורב לבאנון. "הוא עזר באופן בלתי מתפשר לאביו ולאג'נדה שסייע להפוך את המדינה שלנו". עוד נמסר מפי באנון ש"אני מצטער שהעיכוב שלי בתגובה לדיווח הלא מדויק בנוגע לדונלד ג'וניור הסיח את תשומת הלב מההישגים ההיסטוריים של הנשיא בשנת כהונתו הראשונה".

 

וולף ציטט בספרו "אש וזעם" את באנון שסיפר על הפגישה שהתקיימה במגדל טראמפ בניו יורק ב-2016 בין אנשי הקמפיין של טראמפ, בהם בנו, יו"ר הקמפיין פול מנפורט, ועורכת דין רוסייה שהציעה לכאורה מידע מכפיש על הילרי קלינטון. באנון, לפי מה שנכתב בספר, כינה את אותה פגישה "בוגדנית". באנון אמר שדבריו על הפגישה במגדל טראמפ התייחס למנפורט וטען שיו"ר הקמפיין של המועמד הרפובליקני דאז לנשיאות ארה"ב, שהיה בעל ניסיון וידע על אופן הפעולה של הרוסים, "היה אמור לדעת שהרוסים ערמומיים ושאינם החברים שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים