שתף קטע נבחר

"תכננו פיגוע בסילבסטר": צעירות מהנגב נאשמות בקשרים עם דאעש

שתי בנות 19 מהיישוב הבדואי לקיה נעצרו בחשד שהתכוונו לבצע פיגוע במסגרת קשרים שקיימו עם גורמי דאעש. מחקירתן ומכתבי האישום שהוגשו עולה כי הן ניסו לשדל צעיר ממזרח י-ם לבצע פיגוע בסילבסטר. הן בעצמן סיירו באוניברסיטת בן גוריון ובתחנה המרכזית בבאר שבע במטרה לבדוק אם יוכלו לבצע שם פיגועים

נאשמו בקשרים עם דאעש. רחמה אל-אסד ותסנין אל-אסד ()
נאשמו בקשרים עם דאעש. רחמה אל-אסד ותסנין אל-אסד

שב"כ והמשטרה עצרו שתי צעירות בנות 19 מהנגב בחשד לקיום קשרים עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). כך הותר הבוקר (ב') לפרסום. מהחקירה ומכתבי האישום שהוגשו עולה כי הן ניסו לשדל צעיר ממזרח ירושלים לבצע פיגוע במהלך חגיגות הסילבסטר, וכי הן בעצמן סיירו בתחנה המרכזית בבאר שבע, באוניברסיטת בן גוריון ובמכללת קיי בעיר במטרה לבדוק אם יוכלו לבצע שם פיגועים.

 

השתיים, רחמה אל-אסד ותסנין אל-אסד, אזרחיות ישראליות תושבות היישוב הבדואי לקיה, נעצרו במהלך חודש דצמבר 2017 במסגרת פעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל.

 

 

 

משב"כ נמסר כי בחקירת השתיים התברר כי במהלך השנה האחרונה הן ביקשו לבצע פיגוע נגד יהודים בשטחי מדינת ישראל, תוך בחינת מתווים שונים למימושו. בנוסף, הן עמדו בקשרים מול גורמי טרור מזוהי דאעש מחו"ל, ואף הונחו על ידי חלקם לבצע משימות הכנה לקראת ביצוע פיגוע.

עוד העלתה החקירה כי השתיים תכננו לצאת לחו"ל בעצמן, במטרה להצטרף ללחימה בשורות ארגון דאעש. כמו כן, הן פרסמו תכנים בשבח הארגון ותכנים מסיתים לפעילות טרור נגד יהודים ונגד ישראל.

 

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום כתבי אישום נגד השתיים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתבי האישום מתארים קשר שנוצר באפליקציית המסרים "טלגרם" בין תסנין אל-אסד לאדם המכונה "שייח קאסם", שפועל ברשת האינטרנט בשם ארגון דאעש. תסנין יצרה את הקשר באמצעות כרטיס סים שרכשה במיוחד למטרה זו.

הנאשמות ביצעו סיורים כדי לבדוק אם יוכלו לבצע פיגועים. אוניברסיטת בן גוריון בב"ש (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
הנאשמות ביצעו סיורים כדי לבדוק אם יוכלו לבצע פיגועים. אוניברסיטת בן גוריון בב"ש(צילום: הרצל יוסף)
 

 

כתבי האישום מייחסים להן עבירות של מגע עם סוכן חוץ, הכנה לביצוע עבירה שהיא מעשה טרור, מסירת ידיעות לאויב, שבועה לעבור עבירה אחרת, ניסיון לשידול לרצח, קשירת קשר לפשע (רצח שהוא מעשה טרור), קשירת קשר לפשע (חברות בארגון טרור) ועבירות נוספות.

 

מכתבי האישום עולה כי במסגרת הקשר בין השניים, פנה שייח קאסם אל תסנין ושיתף אותה בדבר האפשרות לביצוע פיגוע בישראל והיא הביעה נכונות עקרונית לסייע. בהתאם לכך ביקש ממנה שייח קאסם לבחון את הכניסות וסידורי האבטחה של אוניברסיטת בן גוריון, התחנה המרכזית ומכללת קיי בבאר-שבע. תסנין מסרה לשייח קאסם כי בתחנה המרכזית יש הרבה מוסלמים, ועל כן לא ניתן לבצע שם פיגוע משום שאלה עלולים להיפגע.

מכללת קיי בבאר שבע ()
מכללת קיי בבאר שבע

בשלב מסוים יצרה תסנין קשר עם רחמה אל-אסד, והשתיים יצאו לסיור באוניברסיטת בן גוריון וכן במכללת קיי כדי לאסוף מידע לצורך ביצוע פיגוע שמטרתו להרוג יהודים על ידי הכנסת מזוודת נפץ למוסדות הללו. הנאשמות הגיעו למסקנה כי לא ניתן להכניס מזוודת נפץ משום שסדרי האבטחה במקומות אלו אינם מאפשרים זאת.

 

כתב אישום נוסף הוגש נגד אחמד אבו רמילה, תושב מזרח ירושלים כבן 24, בגין עבירות מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע (חברות בארגון טרור), שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.

 

בכתבי האישום מתואר איך שתי הצעירות קשרו קשר לשדל את אבו רמילה לבצע פיגוע מטעם דאעש בתאריך 1 בינואר 2018 - בעת חגיגות הסילבסטר. נכתב כי מטרת הפיגוע הייתה רצח ממניעים דתיים, וכן כי השתיים תכננו לצאת לסיני כדי להצטרף לארגון דאעש ולשם כך ניגשו למשרד הפנים לשם הוצאת דרכונים.

 

כתב האישום שהוגש נגד אבו רמילה מתאר כי אף הוא היה חבר ב"טלגרם" בכמה קבוצות שמזדהות עם דאעש, וכי הוא תכנן להתחתן עם תסנין ויחד עימה לצאת לסיני כדי להצטרף לדאעש. לאחר שחשש כי רחמה ותסנין נעצרו על ידי הרשויות, הוא מחק את שיחותיו עימן מחשש כי אף הוא ייעצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים