שתף קטע נבחר

צבא סוריה: ישראל תקפה בטילים מהאוויר ומהקרקע יעד בפרברי דמשק

לפי הודעת הצבא הסורי, חיל האוויר שיגר בסמוך לשעה 02:40 לפנות בוקר כמה טילים מעל לשטח לבנון. לאחר מכן, לפי ההודעה הסורית, שוגרו גם טילי קרקע-קרקע מרמת הגולן ומאזור טבריה. הסורים טוענים שיירטו את אחד הטילים ואף התרברבו שירו אל מטוסים

צבא סוריה הודיע הבוקר (יום ג') כי צה"ל תקף יעד בפרברי דמשק באמצעות טילים ששוגרו מהאוויר ומהקרקע. "חיל האוויר הישראלי שיגר בסמוך לשעה 02:40 לפנות בוקר כמה טילים מעל לשטח לבנון לעבר אזור אל-קוטייפה בפרברי הבירה דמשק. מנגנוני ההגנה האווירית שלנו הגיבו ופגעו באחד המטוסים", התרברב הצבא הסורי.

 

 
עוד נטען בהודעת הצבא הסורי כי "בשעה 03:04 שוגרו פעם נוספת שני טילי קרקע-קרקע מאדמת הגולן הכבוש, שאותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו. בשעה 04:15 שיגר האויב ארבעה טילים מטבריה, שגם אותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו. חלקי ההריסות של אחד הטילים נחתו בסמוך לאחד מהמוצבים הצבאיים מה שגרם לנזק ברכוש".
 

צבא סוריה אומר כי "התוקפנות הזו מוכיחה מחדש כי ישראל תומכת בארגוני הטרור החמושים בסוריה, בניסיונם הנואש להעלות את המורל שלהם לאור התבוסות שלהם בחרסתא ואל-רוטה א-שרקיה בפרברי הבירה דמשק. זאת לצד הנצחונות המוחצים של צבא סוריה באידליב. המפקדה הכללית של צבא סוריה מזהירה מחדש מפני ההשלכות החמורות של פעולות תוקפניות מסוג זה, ומטילה על ישראל את האחריות המלאה לצעדיה. אנו מוכנים תמיכה להתמודד עם התקיפות האלה ונמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור. נקטע את זרועות הטרור של ישראל ונשיב את הביטחון והיציבות לכל אדמות סוריה".

 

פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי אומר כי נראה שמה שהותקף בסוריה הוא רקטות קרקע-קרקע מדויקות שהגיעו עבור חיזבאללה מאיראן והיו במחסני מעבר באחד ממחנות המתחם הלוגיסטי באל-קוטייפה עד להעברתם. יש גם אפשרות סבירה מאוד שמדובר במשגרים ובטילי חוף-ים. חיזבאללה עושה מאמצים לקבל טילים מדויקים מסוג יאחונט (רוסי). הם זקוקים לנשק הזה כדי למנוע תקיפה עליהם מהים וגם כדי לאיים על אסדות הגז. לכן הוצבו משגרי "כיפת ברזל" על ספינות "סער 5" המגינות כעת על אסדות הגז ואסדות הקידוח. טילי "יאחונט" יכולים גם לפגוע מלבנון בספינות העוגנות בנמל חיפה.

 

קודם לכן דווח ברשתות החברתיות בסוריה על תקיפת בסיס של צבא אסד מזרחית לדמשק. לפי הדיווחים, היעד היה מחסנים של אמצעי לחימה. הדיווחים, של מקורות המזוהים בעיקר עם המורדים הסורים, טענו כי מדובר בבסיס בעיר אל-קוטייפה הממוקמת מזרחית לבירה דמשק ובסמוך לרכס הרי הקלמון. בכמה ציוצים בטוויטר נטען כי היעד היה מחסנים של אמצעי לחימה.

תקיפה בסוריה, ארכיון ()
תקיפה בסוריה, ארכיון

לפני כחודש דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד שחיל האוויר שיגר טילים לעבר מכון מחקר באזור ג'מראיא שממערב לדמשק. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי "מערכות ההגנה האווירית הדפו תוקפנות ישראלית ויירטו 3 טילים שכוונו לעבר אחד מהאתרים הצבאיים שלנו. מקור יודע דבר מסר כי התקיפה נערכה בשעה 23:30".

 

כמה ימים קודם לכן דיווחו כלי תקשורת ערביים שישראל תקפה בסיס איראני באזור העיר אל-כיסווה, הנמצאת כ-15 ק"מ דרומית-מערבית לבירת סוריה, דמשק. לפי הדיווח, שני טילים נורו ואחד מהם יורט על ידי מערכת ההגנה האווירית הרוסית "פנציר S-1".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים