שתף קטע נבחר

אבי גבאי על הקלטות יאיר נתניהו: "מצביעי הליכוד לא אהבו לראות את זה"

יו"ר המחנה הציוני התייחס בראיון לאולפן ynet לשיחות בין נתניהו הבן לבנו של טייקון הגז: "עוד כתם שחור על מתווה שהוא גם ככה שחור בעיניי. לא יכול להיות שנתניהו לא ידע על הקשר בין הבנים". עו"ד של מקליט השיחה: "לא קטע אידיאולוגי"

 

 

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התייחס בראיון לאולפן ynet הבוקר (ג') להקלטות יאיר נתניהו שבהן שוחח עם בנו של טייקון הגז קובי מימון על חשפניות ועל מתווה הגז, "אני חושב שגם מצביעי הליכוד לא אוהבים לראות את זה. בסופו של דבר כל אחד בוחר לפי הרבה שיקולים ולא לפי כתבה כזאת או אחרת".

גבאי ונתניהו הבן. "מצביעי הליכוד לא אהבו לראות את זה" (צילום: עמית שאבי, מוטי קמחי) (צילום: עמית שאבי, מוטי קמחי)
גבאי ונתניהו הבן. "מצביעי הליכוד לא אהבו לראות את זה"(צילום: עמית שאבי, מוטי קמחי)

גבאי הדגיש בראיון כי "אף אחד לא אהב לשמוע את השיח הזה על הנשים והמועדונים אבל אני לא עוסק במשפחתו של נתניהו, אני חושב שזה לא העניין, אני חושב שהנושא של הגז הוא האירוע המרכזי".

 

הוא הוסיף שבזמן העבודה על המתווה הוא הכיר את נושא הגז אך "לא הצלחתי להבין את הלהיטות של ראש הממשלה לאשר את המתווה הזה. כשאני שומע היום שהחבר של הבן שלו זה הבן של הטייקון קובי מימון, אני אומר לעצמי - אוקיי. זה מסוג הדברים שהיינו צריכים לדעת".

 

"גם היום אנחנו לא יודעים לגבי האינטרסים שהובילו למתווה הגז הזה. יש דברים שאנחנו לא יודעים ואני מקווה שנדע בעתיד. אבל דבר חד ברור - עשו כאן מהלך עצום נגד הציבור בישראל. שאלתי את ראש הממשלה למה אתה עושה את זה ולשאלה הזאת לא הייתה תשובה. בדיוק כמו שכחלון אמר אני בניגוד עניינים ולא יכול להשתתף בענין הזה, ראש הממשלה היה צריך לומר את הדבר הזה", אמר גבאי.

גבאי. "כתם שחור על מתווה שהוא גם ככה שחור" ()
גבאי. "כתם שחור על מתווה שהוא גם ככה שחור"

על הטענה של נתניהו כי לא ידע על הקשר בין יאיר לבנו של מימון אמר גבאי: "אני לא קונה את הסיפור הזה שבאמצע ימי מתווה הגז, ראש הממשלה עוסק רק במתווה הגז בלהיטות לא מוסברת לחלוטין. לבן שלו יש חבר שהוא הבן של קובי מימון והם לא מדברים? הם גרים באותו בית ולא מדברים על הדברים האלה? לא מאמין לסיפור הזה".

 

"עצם העניין בהקלטות זה מה שלמדנו על מתווה הגז ועל השחיתות הזאת", אמר גבאי. "אנחנו רואים עוד כתם שחור ועוד כתם שחור על מתווה שגם ככה היה שחור בעיניי. אנחנו רואים למה אנחנו צריכים מנהיגות אחרת אנחנו רואים מוסרית למה צריך מנהיגות שונה".

 

 

עו"ד בועז קניג, המייצג את האדם שהקליט את נתניהו וחבריו אמר בריאיון באולפן: "אתם צריכים להבין שהאנשים האלה מצאו את עצמם באיזושהי סיטואציה הזויה, סיטואציה שהם למעשה באו להתגייס ולעבוד בשירות המדינה והם מוצאים את עצמם במועדוני חשפנות כאלה ואחרים. בהנחה שמי שאני מייצג אותו נניח הוא אדם דתי, הוא לא היה אמור להיות שם אם הוא לא היה מבצע את העבודה שלו. הדברים האלה מפריעים ובאיזשהו שלב מישהו לחץ על כפתור ההקלטה".

 

עו"ד קניג אמר כי לא מדובר בפעם היחידה שבה אנשי האבטחה והנהג של יאיר נתניהו ליוו אותו במהלך בילוי במועדוני חשפנות וכי הסיבה להקלטה הייתה אי נוחות מכך שאנשי הצוות נאלצו להצטרף לבילוי הזה בערב שבת. "זה לא קטע אידיאולוגי, אין לנו שום דבר רע נגד נתניהו. אנחנו לא שייכים לעניין הזה של העובדים שעבדו במעון ראש הממשלה והגישו תביעות".

ההצבעה על חוק המרכולים. "בגידה, יריקה בפרצוף של מצביעי הליכוד" (צילום: יואב דודקביץ') (צילום: יואב דודקביץ')
ההצבעה על חוק המרכולים. "בגידה, יריקה בפרצוף של מצביעי הליכוד"(צילום: יואב דודקביץ')

יו"ר המחנה הציוני התייחס לאישור חוק המרכולים בכנסת ולהתנהלות האופוזיציה בהצבעה על החוק: "אני חושב שאנחנו רואים אופוזיציה אחרת ממה שהייתה כאן לפני חודשיים-שלושה. אנחנו עושים כמו בכדורגל - לחץ על כל המגרש ואז הצד השני מאבד כדורים פה ושם, זה מה שאנחנו יכולים לעשות".

 

הוא הוסיף: "חוק המרכולים הוא בגידה, הוא יריקה בפרצוף של מצביעי הליכוד. אף אחד לא רוצה לכפות על אף אחד שום דבר ואף אחד לא רוצה שיכפו עליו דברים כאלה. לכן מה שאנחנו עושים זה האופוזיציה הכי טובה שאנחנו יודעים לעשות ואנחנו רואים את התוצאות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי, מוטי קמחי
אבי גבאי ויאיר נתניהו
צילום: עמית שאבי, מוטי קמחי
מומלצים