שתף קטע נבחר

הדיונות נצבעו לבן: שלג נדיר במדבר סהרה

תושבי העיר הקטנה עין ספרה שבאלג'יריה התעוררו בבוקר ונדהמו לגלות את פתיתי השלג שמכסים את האזור המדברי - בפעם השנייה זה 40 שנה

 

 

התושבים התעוררו בבוקר, שפשפו את העיניים ולא האמינו - הכול לבן: יותר מ-40 סנטימטרים של שלג כיסו את דיונות החול בעיר עין ספרה שבאלגי'ריה. זו הפעם השנייה שבה יורד שלג במדבר סהרה זה קרוב ל-40 שנה. הפעם הקודמת הייתה בדצמבר 2016. אלא שהשלג שירד אתמול (יום ב') היה כבד יותר מזה של לפני כשנתיים. התושבים המקומיים שמורגלים ל-37 מעלות צלזיוס בקיץ התעוררו בבוקר ונדהמו לגלות את פתיתי השלג שמכסים את עירם.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

העיתון הבריטי "דיילי מייל" דיווח שכארים בוצ'טאטה, צלם מקומי, תיעד במצלמתו את המראות הלבנים הנדירים במדבר סהרה. "הופתענו מאוד שהתעוררנו לראות שוב שלג. זה החזיק כל היום והתחיל להימס בסביבות חמש בערב", הוא אמר.

 

שלג על הדיונות. עין ספרה, אלג'יריה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שלג על הדיונות. עין ספרה, אלג'יריה(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)



לפני השלג ב-2016 והשנה ירד בעין ספרה שלג ב-18 בפברואר 1979, אז נמשכה סופת השלגים כחצי שעה.

 

תושבי העיר הקטנה באלג'יריה, המכונה "השער למדבר", נהנים מהמראות הלבנים המדהימים באזור מגוריהם, בזמן שבארצות הברית ובאירופה נרשמים טמפרטורות נמוכות וגל קור.

 

מדבר סהרה הוא הגדול במדבריות העולם. שטחו כ-8,400,000 קמ"ר (יותר משטח אוסטרליה). משתרע לאורך כ-5,000 ק"מ לכל רוחב אפריקה הצפונית, מן האוקיינוס האטלנטי במערב ועד הים האדוםבמזרח, ולאורך כ-1,500 ק"מ, מהרי האטלס והים התיכון בצפון מערב ועד אזורהסוונות בדרום.

 

כמות המישקעים ברוב חלקי הסהרה פחותה מ-100 מ"מ בשנה, ויש גם שטחים נרחבים שבמשך כמה שנים ברציפות אין יורדים בהם גשמים. הגשמים יורדים על פי רוב בממטרים פתאומיים ועזים, ואחריהם באה תקופת יובש ממושכת. מידות החום מגיעות במהלך היום עד 45 מעלות ולעתים אף עד 50, אך הלילות קרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים