שתף קטע נבחר

סיכום CES 2018: יותר דיבורים, פחות מעשים

כנס האלקטרוניקה הגדול בעולם הציג השנה הרבה פחות חידושים טכנולוגיים ממשיים והרבה יותר דיבורים על העתיד הדיגיטלי שלנו. הכותב ככל הנראה לא היה המאוכזב היחיד. סיכום CES 2018

כמו בכל תחילת שנה, גם השנה התמרק עולם הטכנולוגיה לקראת הכנס החשוב ביותר בתחום, הלא הוא CES או בשמו המלא Consumer Electronics Show. כנס זה אינו משמש במה חשובה דיה עבור יצרני הסמארטפונים, אשר מציגים את מרכולתם בכנס MWC אשר נערך בברצלונה בסוף פברואר, או בכנס IFA אשר נערך בחודש ספטמבר בברלין.

 

 

מזג האוויר הגשום, מצב די נדיר בעיר המדברית הזו, רמז אולי על הבאות וגם ירידה של 15 אחוזים בכמות המבקרים והמציגים לא היטיבה עם מארגני הכנס. כאילו כדי להוסיף על החוויה העגמומית, נתקלנו ביומיים רצופים של גשם שליוו את תחילת הכנס, כמויות משקעים שווגאס לא ראתה כבר שנים רבות ואפילו הפסקת חשמל נדירה שהשביתה את מתחם התערוכה למשך כשעתיים. תוסיפו לכך את השמועות לגבי ההכרזות הצפויות של החברות הגדולות, שלא היו מעודדות עוד לפני הכנס עצמו ותקבלו עסקת חבילה מאכזבת למדי.

 

אז מה כן היה בכנס? מבחינת החברות הגדולות, סמסונג ו-LG היו בעיקר דיבורים על העתיד. איך הוא יראה, ואיך אנחנו נשלוט בקולנו, דרך המקרר או הטלוויזיה על כל יתר מכשירי החשמל בבית וחלק מהדברים נוכל אף לעשות מהרכב האוטונומי, בזמן שהוא יעשה את הנהיגה עבורנו.

 

קלואי, הרובוטית הסייעת של LG (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
קלואי, הרובוטית הסייעת של LG(צילום: גיא לוי)

 

LG הציגה את החזון המדובר עם גרסה חדשה למקרר החכם שישלט מעתה על ידי העוזרת הקולית של אמזון, אלקסה, סדרה של רובוטים המיועדים לבוא לעזרתנו במרכולים, בשדות התעופה ואף בבית וזה יקרה בשנים הקרובות על אף העובדה שקלואי, הרובוטית הקטנה שהיא למעשה הסייעת הקולית של LG, סירבה לשתף פעולה על הבמה שלוש פעמים ברציפות, אל מול אלפי עיתונאים רעבים מכל העולם.

 

המכונית החכמה של סמסונג והרמן (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
המכונית החכמה של סמסונג והרמן(צילום: גיא לוי)
 

 

סמסונג גם הציגה מעט מאוד חידושים בפועל אבל שיתוף הפעולה הפורה עם חברת הבת, הרמן יוליד בעתיד פיתוחים רבים, בעיקר בתחום הרכב. סמסונג גם הציגה את חזון הבית החכם שלה עם מקרר חכם, טלוויזיות חכמות, וכאמור הכל יוכל להיעשות דרך הרכב ובעזרת ביקסבי, העוזרת הקולית של סמסונג. סרטוני העתיד על פי סמסונג אגב, היו מהיפים שנראו בכנס.

 

הפיתוח המעניין של חברת אורקם (צילום: יח"צ) (צילום: יח
הפיתוח המעניין של חברת אורקם(צילום: יח"צ)

 

חברות השבבים כמו אינטל, קוואלקום ואנבידיה הציגו את החידושים שלהם בתחום כאשר אינטל, לאחר שהציגה את המעבד ההיסטורי והמשותף עם חברת AMD, התמקדה גם היא בעיקר בעתיד, כאשר על הפרק היו (שוב) הרכב האוטונומי בשיתוף עם חברת מובילאיי ופיתוחים חדשים בתחום ה-5G והתקן החדש של ה-WiFi, הלא הוא 802.11ax שיספק קצבי מהירות גבוהים מתמיד ויתאים במיוחד לעתיד הבית החכם והמכונית האוטונומית.

 

אגב מובילאיי, חברת אורקם שהיא מיסודם של אמנון שעשוע ממובילאיי וזיו אבירם הציגה בכנס את אחד הפיתוחים היותר מעניינים השנה, אמצעי העזר ללקויי הראייה, MyEye 2.0 שאף זכה בפרס הגאדג'ט המעניין של השנה.

 

מופע הרחפנים המדהים של אינטל (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
מופע הרחפנים המדהים של אינטל(צילום: גיא לוי)

 

חברת לנובו הייתה אולי היחידה שהשקיעה בברזלים והיא הציגה מגוון חידושים כמו הסמארט דיספליי שנעשה בשיתוף עם חברת LG והסייעת החכמה, Google Assistant, חידוש לסדרת מוצרי ה-X1, מחשבי ה-ThinkPad מבוססי הקרבון, דגם ה-Miix 630, מחשב ה-2in1 החדש וביחד עם עוד כמה פיתוחים בתחום ה-AR וגם ה-VR.

 

חדר טעינה אלחוטי של חברת WiCharge (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
חדר טעינה אלחוטי של חברת WiCharge(צילום: גיא לוי)

 

גאווה ישראלית נוספת היא חברת Wi Charge שהציגה את הפתרון שלה לחדר טעינה אלחוטי שאינו מבוסס אינדוקציה והיא עוררה עניין רב מצד יצרניות בעיקר, שם הפיתוח הזה יתחיל למעשה את דרכו לפני שהוא יוכל להגיע אל הבתים שלנו ולהפוך אותם לחדרי טעינה מרוכזים.

 

לסיכום:

העתיד נראה מבטיח מאוד מבחינת CES והדברים שהוצגו שם. עולם הטכנולוגיה צועד בצעדי ענק לקראת עידן הרובוטים והסייענים האישיים, הבית החכם והרכב החכם, האינטרנט האלחוטי והטעינה האלחוטית. אבל את כל זה אנחנו כבר יודעים כמה שנים וכל מה שראינו ב-CES השנה הוא צעד נוסף לקראת אותו עתיד, אבל מה שאנשים רוצים לראות זה הרבה יותר מעשים והרבה פחות דיבורים ואכן טכנולוגיות רבות הוצגו רק למראית עין, בלי דגמים עובדים והרבה מאוד סרטים יפים ומושכים שמציגים איך יראו דברים אלו בעתיד.

 

אבל בסופו של יום, אלו בסה"כ סרטונים נחמדים שעורכי וידאו ואנימטורים מוכשרים יצרו ואנשים רוצים לראות את המוצרים עצמם. זה עדיין לא קרה ממש ב-CES השנה. אולי בשנה הבאה.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים