שתף קטע נבחר

ריקול בצרפת לתחליף חלב אם של חברת Lactalis

ענקית המזון הצרפתית Lactalis פרסמה את הודעת האיסוף הייזום לאחר שעלה חשש להמצאות חיידק הסלמונלה במפעל החברה באיזור קראון במדינה. המוצרים המדוברים לא מיובאים לישראל. על פי החברה, זו תשלם פיצויים למשפחות שנפגעו מזיהום החיידק

ענקית המזון הצרפתית Lactalis פרסמה הודעת ריקול (recall) עבור שורת מוצרים, לאחר שנמצא חיידק סלמונלה במפעל החברה באיזור קראון במדינה. חשוב לציין כי המוצרים המדוברים לא מיובאים לישראל.

 

לרשימת המוצרים תחת מבצע האיסוף הייזום לחצו כאן >>>

 

Lactalis, אחת המחלבות הגדולות בעולם, מייצאת את המזון התינוקות שלה ל-83 מדינות באירופה, אפריקה ואסיה. הריקול כולל עד 12 מיליון פחיות של תחליף חלב אם. המדינות שנפגעו והוגדרו בתור מדינות בסיכון כוללות בין היתר את יוון, מרוקו, סודן, פרו, פקיסטן וסין.

 

כמו כן, החברה תשלם פיצויים למשפחות שנפגעו מזיהום החיידק (26 תינוקות) שמקורו באחד ממפעלי ייצור של החברה, אמר מנכ"ל החברה עמנואל בסניי ל-Journal du Dimanche הצרפתי.

 

ביום שישי האחרון, הרחיבה Lactalis את הריקול של המוצרים שלה על מנת לכסות את הפורמולה לתינוקות המיוצרת במפעל שלה באזור קראון בצרפת, ללא קשר לתאריך הייצור, במאמץ להכיל את התגובה של הציבור באשר לסכנה הבריאותית של המוצר.

 

מותג Picot השייך לקבוצת Lactalis (מתוך אתר חברת lactalis) (מתוך אתר חברת lactalis)
מותג Picot השייך לקבוצת Lactalis(מתוך אתר חברת lactalis)

בעקבות הדברים ובהמשך לחמישה זיהומים חדשים של סלמונלה בימים האחרונים, צרפת הודיעה על הרחבת צעדי החזרת המוצרים. נציין כי הריקול מיום שישי האחרון היה השלישי במהלך החודש, ו-Lactalis עמדה בפני תגובות קשות מהציבור. בסניי אמר כי החברה פעלה במהירות וביעילות הגדולה ביותר האפשרית, והכחיש כי החברה האטה את התהליך כדי לרסן את ההפסדים. "היו תלונות ותהיה חקירה ואנחנו נשתף פעולה באופן מלא", אמר בסניי.

 

על פי פרסומי החברה, קבוצת Lactalis מגיעה למכירות שנתיות של 17 מיליארד אירו (21 מיליארד דולר, 15 מיליארד ליש"ט). היא בעלת 246 אתרי ייצור ב-47 מדינות ומעסיקה 75 אלף עובדים ברחבי העולם.

 

שר החקלאות הצרפתי אמר כי המוצרים מהמפעל יאסרו לשימוש ללא מועד סיום, כל עוד החקירה תימשך. ממשלת צרפת הזהירה את החברה כי עליה לצפות לקנסות סביב התנהלותה בנוגע לתקרית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים