שתף קטע נבחר

בגשם שוטף: נכים מפגינים באוהלים מחוץ לבית שר הרווחה

הפעילים מפגינים מחוץ לביתו של השר חיים כץ "עד להודעה חדשה" במחאה על אי-תמיכתו, לדבריהם, בדרישותיהם בנוגע להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום. כץ: "תומך בדרישות, אך הדבר אינו בסמכותי"

 

 

כעשרה פעילים מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" הקימו אמש (א') אוהלים בגשם השוטף מחוץ לביתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) בשוהם. הנכים מתכננים לשהות באוהלים "עד להודעה חדשה", במחאה על כך שהשר לא תומך, לטענתם, בדרישותיהם לגבי קצבאות הנכות. "כץ שכח שהוא שר הרווחה ולא יו"ר ועד העובדים בתעשייה באווירית", אמרו.

 

זמן קצר לאחר שהחלה המחאה מחוץ לביתו, יצא השר כץ לשוחח עם הנכים ואמר להם שהוא אכן תומך בדרישתם להשוואת הקצבאות לגובה שכר המינימום - אך לצערו "הדבר אינו נמצא תחת סמכותו". הנכים, שביקשו מהאחרון לחתום על מסמך שבו הציגו לו דרישות ספציפיות, לא הסתפקו בתשובתו והחליטו להמשיך במחאה.

אוהלים מחוץ לבית השר (צילום: "הנכים הופכים לפנתרים") (צילום:
אוהלים מחוץ לבית השר(צילום: "הנכים הופכים לפנתרים")

"נישאר פה עד להודעה חדשה" (צילום: "הנכים הופכים לפנתרים") (צילום:
"נישאר פה עד להודעה חדשה"(צילום: "הנכים הופכים לפנתרים")

מפגינים מחוץ לביתו של כץ (צילום: "הנכים הופכים לפנתרים") (צילום:
מפגינים מחוץ לביתו של כץ(צילום: "הנכים הופכים לפנתרים")

זעמם של המפגינים התעורר לאחר שכץ לא הגיע לפגישה שקבע עם נציגיהם לפגישה שהתקיימה בלשכת שר האוצר משה כחלון  אתמול בצהריים - שבה נכחו האחרון ויו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו).

 

הפגישה אמורה הייתה לעסוק בניסיון למצוא נוסחה מוסכמת להעלאת הקצבאות, אך מאחר ששר הרווחה לא הגיע, לא היה בה תוכן ממשי - שכן כחלון אמר שהכסף להעלאת הקצבאות הועבר לידי כץ והדבר נמצא כעת באחריותו. כץ, מצדו, הסביר כי נעדר מהפגישה מכיוון ש"משרד האוצר מרמה את הנכים" והוא "לא מעוניין לקחת בכך חלק".

 

יו"ר ארגון נכי הפוליו, יהודה דורון, אמר כי "יכול להיות שבתעשייה האווירית כץ נהג לשקר ולרמות - אבל זה לא יעבוד לו עם ציבור הנכים". גם מנהיג ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", אייל כהן, האשים: "אחרי כל השיחות, התברר שכץ מושך זמן ומטיל את כל האשמה על כחלון שלא בצדק. אנחנו פותחים במלחמת חורמה נגד כץ. התקציבים הועברו והוא אמור לחלק אותם, אבל במקום זאת הוא מעכב בכוונה באמתלות שונות את קידום החקיקה ומתעלם מדרישתנו שהנכים הגמלאים יקבלו את אותה קצבה בדיוק כמו כולם".  

"אצא מהמשחק". השר חיים כץ (צילום: הדס פרוש/פלאש90) (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
"אצא מהמשחק". השר חיים כץ(צילום: הדס פרוש/פלאש90)

כץ: "אם לא תהיה הצמדה לשכר הממוצע במשק - אצא מהמשחק"

קודם לכן טען כץ, במסגרת דיון בלשכת הליכוד שיזם היו"ר, השר זאב אלקין, כי משרד האוצר חזר בו מהסיכומים לגבי קצבאות הנכות, שעל בסיסם הסכים להצביע בעד תקציב המדינה בשבוע שעבר. כץ סירב תחילה להצביע בעד התקציב, אך לאחר שסיכם עם משרד האוצר כי הצעת החוק הממשלתית להעלאת הקצבאות תכלול את הצמדתן לשכר הממוצע במשק ואת כל הפעימות, כפי שהובטח לנכים - הסכים לעשות זאת.  

 

"אגף התקציבים באוצר ניסה לעקוף את ההסכמות ולנסות להתחמק מהצמדת הקבצה לשכר הממוצע במשק ולהבטחת הפעימות הבאות דרך חוק ההסדרים", אמר כץ. "אם לא תהיה הצמדה לשכר הממוצע במשק והבטחת הפעימות הבאות - אצא מהמשחק".

 

כץ טוען עוד כי האוצר מביע התנגדות לקדם את הצעת החוק הממשלתית שהוכנה על ידי הביטוח הלאומי וכוללת את הפעימות ואת ההצמדה, וביקש במקום זאת להעביר דרך חוק ההסדרים את הפעימות לשנה הקרובה בלבד, בעלות של 2.14 מיליארד שקלים.

 

מלשכת השר נמסר כי "חרף ניסיונות אגף התקציבים באוצר, ביום רביעי הקרוב השר חיים כץ מתכנן להביא לוועדת העבודה והרווחה בכנסת את הצעת החוק הממשלתית במטרה להעביר אותה בקריאה ראשונה".


פורסם לראשונה 14/01/2018 23:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: "הנכים הופכים לפנתרים"
אוהלים מחוץ לבית השר כץ
צילום: "הנכים הופכים לפנתרים"
מומלצים